Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Steven184
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 feb 2014 09:12

Steven184 10 apr 2017 12:52

Iemand trouwens een idee waar ik iemand als vriend moet toevoegen om zijn/haar Elemnt op de kaart dmv live tracking te zien?

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 10 apr 2017 14:07

Goeie vraag, ik zie ook anderen (voor mij onbekenden) op de kaart aangegeven, zien zij mij ook? En hoe en waar is dat eventueel in te stellen?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5264
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 apr 2017 15:26

Volgens mij kan dat niet, je ziet gewoon iedereen met een elemennt op je kaart.
Gisteren even flink uitgezoomd en ik zag flink wat namen langskomen.

Maar je kan nog niet aangeven dat je alleen vrienden wilt zien.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5264
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 11 apr 2017 10:27

DDX schreef:Vandaag paar keer connectie met alle ant+ sensoren verloren voor paar seconde, geen idee wat oorzaak was maar schermen wisselen ging ook erg traag dus misschien cpu erg druk bezig oid.
Gisterochtend weer last van. (maar geen trage schermwisseling)
En bedacht me dat ik er last van had sinds ik stages powermeter van andere fiets had gekoppeld. (sensor die dus niet actief was tijdens wegvallen)
Ik heb die sensor gewist en probleem was over.
En daarna nog 2 ritjes zonder probleem.

Lijkt dus iets met zoeken naar sensor die niet actief is.
En jammer dat je sensor ook niet even kan disablen, maar meteen moet wissen.

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 11 apr 2017 11:04

Goed punt, sensor tijdelijk disabled kunnen zetten. Ik zou zeggen: doorsturen als feature request richting Wahoo!

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 apr 2017 11:05

Is bij de Edge 1000 ook zo, heel irritant. Hij blijft maar zoeken naar niet-gekoppelde sensoren. Vroeger waren de sensoren gekoppeld aan een fietsprofiel en dat werkte veel beter.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 11 apr 2017 11:11

havana schreef:Is bij de Edge 1000 ook zo, heel irritant. Hij blijft maar zoeken naar niet-gekoppelde sensoren. Vroeger waren de sensoren gekoppeld aan een fietsprofiel en dat werkte veel beter.
Bij de 820 werkt dit echter vlekkeloos. Ik heb verschillende powermeters en hartslagmeters en hij neemt altijd direct hetgeen hij herkent. Ik vind het net handig dat ik niet altijd van fietsprofiel moet wisselen aangezien ik meerdere keren per week van fiets wissel en vroeger bij de 810 vaak pas onderweg doorhad dat ik het fietsprofiel niet had veranderd.

Steven184
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 feb 2014 09:12

Steven184 11 apr 2017 12:49

DDX schreef:Volgens mij kan dat niet, je ziet gewoon iedereen met een elemennt op je kaart.
Gisteren even flink uitgezoomd en ik zag flink wat namen langskomen.

Maar je kan nog niet aangeven dat je alleen vrienden wilt zien.
Bedankt voor je antwoord. Op zich zou het wel fijn zijn dit te kunnen uitzetten en enkel je vrienden te zien(en vice versa uiteraard)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 apr 2017 13:39

gede schreef:
havana schreef:Is bij de Edge 1000 ook zo, heel irritant. Hij blijft maar zoeken naar niet-gekoppelde sensoren. Vroeger waren de sensoren gekoppeld aan een fietsprofiel en dat werkte veel beter.
Bij de 820 werkt dit echter vlekkeloos. Ik heb verschillende powermeters en hartslagmeters en hij neemt altijd direct hetgeen hij herkent. Ik vind het net handig dat ik niet altijd van fietsprofiel moet wisselen aangezien ik meerdere keren per week van fiets wissel en vroeger bij de 810 vaak pas onderweg doorhad dat ik het fietsprofiel niet had veranderd.
Klopt dit systeem werkte vele malen beter, en logischer.

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 11 apr 2017 21:18

Vandaag die logge koelkast ook eindelijk in ontvangst mogen nemen...
(wahoo had leverprobleempje met veiligheidheidskoordje wat ik eigenlijk zonder duidelijke reden mee had besteld)

Wat me bij eerste beetje prutsen opvalt, is dat compleet in Komoot gecreëerde routes wel syncen, maar routes die als GPX bij Komoot zijn geïmporteerd niet: bekend probleem?

Marcelcanyon
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mar 2017 13:25

Marcelcanyon 11 apr 2017 21:28

RKN schreef:Vandaag die logge koelkast ook eindelijk in ontvangst mogen nemen...
(wahoo had leverprobleempje met veiligheidheidskoordje wat ik eigenlijk zonder duidelijke reden mee had besteld)

Wat me bij eerste beetje prutsen opvalt, is dat compleet in Komoot gecreëerde routes wel syncen, maar routes die als GPX bij Komoot zijn geïmporteerd niet: bekend probleem?
Dat is hetzelfde probleem dat ik op de vorige pagina beschreef met RWG.

Benieuwd of iemand antwoord heeft?

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 11 apr 2017 21:37

Bij RideWithGPS moet je bij een geïmporteerde GPX ook nog ergens "copy to my routes" (zo uit mijn hoofd) doen, dan giet 't wel

Plaats reactie