Fiets verbogen, kan ik dit herstellen? (plaatjes)
@Rob71 Dozenschuiver of niet, ze hebben maar te leveren waar je voor betaald hebt. En hoe lang wil je vriendelijk blijven? Tot dat het seizoen voorbij is? Eerst zeg je dat het een dozenschuiver is, even later weer niet. En ik vraag me ook af waarom in toch wel zo'n groot bedrijf de eigenaar er aan te pas moet komen. Gewoon leveren wat je verkoopt en als dat niet lukt met een goede oplossing komen.
Precies. En ook niet erheen gaan tot je duidelijk hebt gesteld dat vanaf [moment] alle bijkomende kosten die worden gemaakt om dit opgelost te krijgen, zullen worden verhaald op de de leverancier. Tijd om de rechtsbijstandsverzekering maar eens aan te spreken.
Vorsprung durch Pedantik
Zal best. Maar wat verwacht ja daarvan dan? Je hebt niks zwart op wit. Dan verplicht de rechtsbijstand tot professioneel herstel. Salden beweert dan dat ze het hebben uitgevoerd en klaar. Dreigen werkt alleen stoer als je vervolgens ook het gevecht aan wilgaan en kunt winnen. Dreigen om te dreigen is totaal zinloos. Denk je dat ze bij salden nog niet eerder zon dreigement hebben ontvangen.
En ja enerzijds is salden een dozenschuiver omdat ze ook heseffen dat de meeste klanten van ze nooit meer terug komen voor onderhoud. Die komen enkel voor de aanbieding. Echter hebben ze ook klanten in de buurt die er komen voor onderhoud en dan geven ze dat ook echt wel net zo goed dan ander fietsenmakers.
Van mij betreft mag je gerust dreigen. Maar whats next?
Gr Rob
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En ja enerzijds is salden een dozenschuiver omdat ze ook heseffen dat de meeste klanten van ze nooit meer terug komen voor onderhoud. Die komen enkel voor de aanbieding. Echter hebben ze ook klanten in de buurt die er komen voor onderhoud en dan geven ze dat ook echt wel net zo goed dan ander fietsenmakers.
Van mij betreft mag je gerust dreigen. Maar whats next?
Gr Rob
Hoeveel mensen lezen dit topic?
ALS ik een doorsnee reezviedzkoper was zou ik nu besluiten daar nooit iets te kopen, maar waarschijnlijk schat Salden in dattie niet veel last heeft van dit beetje negatieve publiciteit.
ALS ik een doorsnee reezviedzkoper was zou ik nu besluiten daar nooit iets te kopen, maar waarschijnlijk schat Salden in dattie niet veel last heeft van dit beetje negatieve publiciteit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Dit forum zal Salden z'n reet roesten, die heeft per week net zoveel klanten als dit forum leden heeft
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Het werkt overal hetzelfde. Jij koopt iets, de ander verkoopt het. Jij betaalt en hij levert de goederen. Dat heet contract. Als er gelazer is, moet je het samen oplossen. Als consument ben je echt maximaal beschermd.Keezx schreef:Als je het weet mag je het zeggen, maar het gaat hier om hoe het formeel zit.
In NL is de afzender aansprakelijk voor transportschade , dit heb ik eens uitgezocht.
Vanuit Belgie kan het zomaar weer anders zijn....
Ik val in herhaling, maar dat doet Dreft ook in de reclame: je hebt genoeg geduld gehad, de verkoper heeft een kans gehad zijn fout te herstellen. Je mag de koop ontbinden: jij geld terug, hij z'n fiets terug.
Geachte heer Salden,
Hierbij stel ik u in gebreke. Ik wil de koop van de datum x ontbinden. Ik geef u 14 dagen de tijd te reageren. Ik heb voldoende geduld met u gehad. Mijn geduld is nu op. U heeft een kans gehad de transportschade waar u voor verantwoordelijk bent te herstellen. Die kans heeft u verprutst. etc. etc.
- LongTallErne
- Forum-lid
Zo'n groog bedrijf is het niet hoor, dat valt wel mee (tegen).Jans schreef:@Rob71 Dozenschuiver of niet, ze hebben maar te leveren waar je voor betaald hebt. En hoe lang wil je vriendelijk blijven? Tot dat het seizoen voorbij is? Eerst zeg je dat het een dozenschuiver is, even later weer niet. En ik vraag me ook af waarom in toch wel zo'n groot bedrijf de eigenaar er aan te pas moet komen. Gewoon leveren wat je verkoopt en als dat niet lukt met een goede oplossing komen.
Ik geloof best dat 80% van zijn klanten van elders is want hier in de regio heeft ie al járen niet zo'n beste naam.
Prijstechnisch niet te klagen maar in service, advies en aftersales zijn ze nu eenmaal geen hoogvliegers.
Je kunt er dus prima kopen als je weet wat je moet hebben en zelf de kennis en handigheid hebt om te sleutelen.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
Ok. Nou heeft hij dus ook buiten de regio geen goede naam meer. Ik heb ook het idee dat hij de laatste tijd ook niet meer zon ruim en het meest up to date aanbod heeft. Nou is het wel dat eerst Salden de racezaak was met mooie prijzen in het zuiden. Nu komen er meer, zoals Mantel. Nog ruimer aanbod en vaak net iets goedkoper.
Gr Rob
Gr Rob
"halen" inderdaad. Het komt niet vanzelf naar je toe. En daar direct achteraan "verhalen".apexrider schreef:Je kan wel maximaal beschermd zijn als consument, het probleem is echter je recht ook daadwerkelijk halen.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
"Ik zal alle kosten op u verhalen"
- Lcsmet
- Forum-lid HC
@Marcus100
Antwoord gekregen op mijn fb post van 22 april (zie pag 7)
Ik:
Als ik jou was zou ik daar maar op ingaan en of een andere fiets kiezen of je geld terugkrijgen en ergens anders een fiets kopen.
Antwoord gekregen op mijn fb post van 22 april (zie pag 7)
Ik:
Salden:Jullie verkopen een nieuwe fiets, er gaat iets mis bij het inpakken/transporteren.
De korting die jullie hebben gegeven heeft niets te maken met de fout aan de vork.
Eerst beloven jullie een nieuwe vork, dan toch maar niet, dan alu uitvaleinden rechtbuigen en zeggen dat er niets aan de hand is.
De enige juiste handelswijze is een nieuwe vork of de fiets terugnemen.
Gewoon mijn idee he.
Als echte fietsenzaak zouden jullie dit anders moeten oplossen.
Ik:Mee eens. Wat mij betreft komt de hele fiets retour en krijg je het hele aankoopbedrag en verzendkosten terug.
Salden:Heb ik nu via messenger contact met de zaakvoerder "Mathieu Salden"?
Case closed.Ja en ik wil alles doen om dit geschil op te lossen
Als ik jou was zou ik daar maar op ingaan en of een andere fiets kiezen of je geld terugkrijgen en ergens anders een fiets kopen.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 26 apr 2017 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend