Pagina 9 van 14

Re: Campagnolo naar 12-speed ?

Geplaatst: 09 apr 2018 23:11
door Ernie C.
Ach ja wat boeit de crank ook eigenlijk. Zou ik een moderne fiets willen opbouwen dan zou ik toch voor de Rotor Aldhu crank gaan. Zij zullen ook wel als één van de eersten met 12 speed bladen komen (of zijn die gewoon dezelfde dikte?)

Re: Campagnolo naar 12-speed ?

Geplaatst: 10 apr 2018 07:47
door amclassic-fan
daniel1975 schreef: 09 apr 2018 22:21 Het redesign is niet bepaald een verbetering vind ik. Wachten op real life, misschien dat het dan meevalt.

Maar blijft de vraag: waarom????
Waarom 12 met alle technische beperkingen die erbij horen.
Omdat er wat nieuws moet komen dat verkoopt. Stilstand is achteruitgang in een consumptiemaatschappij.

Als je alleen al hier het aantal berichten ziet van relatief onervaren fietsers die nu toch wel een racefiets met schijfremmen denken te moeten kopen.

Re: Campagnolo naar 12-speed ?

Geplaatst: 10 apr 2018 07:51
door scottwilko
daniel1975 schreef: 09 apr 2018 22:21

Maar blijft de vraag: waarom????
Waarom 12 met alle technische beperkingen die erbij horen.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Dat noemen ze vooruitgang en de toekomst zal uitwijzen of dit een juiste zet is.

Re: Campagnolo naar 12-speed ?

Geplaatst: 10 apr 2018 08:26
door Arjan
Campa heeft nu een fijne 11s cassette 12-29. Ze zetten er een volstrekt nutteloos tandje 11 voor en je hebt 12s.
Zolang er bij 12s geen cassettes zijn die starten met een 12 of 13 heeft het voor mij eigenlijk geen nut.

Re: Campagnolo naar 12-speed ?

Geplaatst: 10 apr 2018 08:35
door ccc
volledig mee eens , ik heb zelfs op mijn 11s de 13 laten wegnemen en er een 18 bijgezet .Daar heb ik , als gewone wielertoerist , veel meer aan dan aan een 11,12 ,of 13 waar ik toch nooit op rijd ;
maar ja de commerce moet draaiend gehouden worden hé ;

Re: Campagnolo naar 12-speed ?

Geplaatst: 10 apr 2018 08:42
door havana
Op de cassettes is dermate veel commentaar dat Campa echt wel met meer vertandingen gaat komen.

Re: Campagnolo naar 12-speed ?

Geplaatst: 10 apr 2018 09:18
door Stoffa
Filmpje zojuist gekeken, vind die cranks echt sexy (en uberhaupt de groepset erg gelikt ogen). Al met al word ik hier wel warm van (12 speed ook relaxt, zolang je in de toekomst die 11 maar kunt dumpen). Zal echter wel weer een arm en een been kosten, waardoor ik het maar lekker bij mn Ultegra groepie hou...

Re: Campagnolo naar 12-speed ?

Geplaatst: 10 apr 2018 09:22
door Arno357
Eindelijk 12 speed! , voelde toch wat vervelend die 11 speed . Volgende stap is waarschijnlijk 14 speed , want niemand wil natuurlijk met 13 speed rijden . :lol: :lol:

Re: Campagnolo naar 12-speed ?

Geplaatst: 10 apr 2018 09:24
door roelw
ccc schreef: 10 apr 2018 08:35 Ik heb zelfs op mijn 11s de 13 laten wegnemen en er een 18 bijgezet .Daar heb ik , als gewone wielertoerist , veel meer aan dan aan een 11,12 ,of 13 waar ik toch nooit op rijd ;
Hoe heb je dat gedaan? Miche cassette? Waar koop je de losse tandwielen?

Re: Campagnolo naar 12-speed ?

Geplaatst: 10 apr 2018 10:08
door jvdb66
11-32 met 52-36 betekent voor mij dat ik nooit meer een cassette hoef te wisselen,
36-13 is nagenoeg gelijk aan 50-18.
Voordeel van die 11 is dat je langer op je binnenblad kan rijden

Re: Campagnolo naar 12-speed ?

Geplaatst: 10 apr 2018 11:18
door daniel1975
Dure oplossing: 2 cassettes (een voor 48wk/jr en een voor 4wk vakantie) is stuk goedkoper en beter qua verloop. A

Ik denk dat relatief kleine marktaandeel nog verder gaat zakken.
Hoe moet dit in hemelsnaam concurreren met Ultegra en Red?

Re: Campagnolo naar 12-speed ?

Geplaatst: 10 apr 2018 12:53
door Gastheerg
Ik heb nog gekoerst als amateur met 5 speed. Iedere keer als er weer een kransje bijkwam zien we dezelfde discussie :mrgreen:
Met 6 speed ben ik tientallen bergen in de Alpen overgefietst en als wielertoerist alle klassiekers en een hele berg semi klassiekers gefietst. En niet eens heel langzaam :shock:
Toen 7 speed kwam was dat flauwekul EN ontbrak het relevante kransje. Toen 8 speed, toen 9 speed..............etc

We houden deze discussie tot er een versnelling komt die traploos (niet zonder trappen maar zonder stappen ;) ) komt.
Verder is stilstand idd achteruitgang. Kijk naar de malligheid met telefoons, TV's, BBQ's noem maar op. Breder, hoger, langer. We willen het allemaal zelf. Maar omdat we ook die nieuwe telefoon willen en die nieuwe keuken zullen we zo nu en dan ook een productinnovatie als zinloos betitelen. Tot we weer genoeg budget hebben en we weer allemaal netjes aansluiten :D