Klaag hier over dure toerritten
Ga maar eens een tocht organiseren dan heb je enig idee hoeveel tijd en energie het kost.
Dan is het wel leuk als het iets oplevert voor de clubkas.
Of het nu wel of niet een openbare weg is.
Dan is het wel leuk als het iets oplevert voor de clubkas.
Of het nu wel of niet een openbare weg is.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Aso’s zonder enig empathisch vermogen kom je overal tegen......
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Niet over elke bijdrage op dit forum is even goed nagedacht.dwangarbeider schreef: ↑23 dec 2018 13:53 Een organisatie die een toertocht inricht, gebruikt de openbare weg om een parcours uit te zetten.
Meer nog, zij verdienen geld door gebruik te maken van een door de overheid ingerichte voorziening.
Waarom zou een individuele fietser dan het recht niet hebben om zo een uitgepijld parcours te volgen zonder zich daarvoor in te schrijven?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27
45 euro voor AGR. En op de bevoorradingspunten was het vechten voor water
De meeste bevoorradingen waren goed, maar die in het bos, daar hadden ze toch een tekort. Dat kwam natuurlijk ook wel door de warmte, maar 3x 200l sportdrank en 6 kraantjes om water te tappen was wel wat vechten.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik snap niet dat er zoveel interesse is voor deze massa-evenementen en er dan ook nog dik voor moeten betalen.
Dikwijls kun je er niet behoorlijk fietsen, gevaarlijke situaties ( er rijden veel "cowboys" mee) , gehinderd worden tijdens de mooiste hellingen zodat je van de fiets moet of staat er zelfs een file, misschien net slecht weer die dag ...... Zet de route op je GPS en ga met je fietsclub of enkele fietsmaten de klassiekers rijden. Achteraf kun je , met het uitgespaarde geld, jezelf trakteren op een lekker etentje.
Dikwijls kun je er niet behoorlijk fietsen, gevaarlijke situaties ( er rijden veel "cowboys" mee) , gehinderd worden tijdens de mooiste hellingen zodat je van de fiets moet of staat er zelfs een file, misschien net slecht weer die dag ...... Zet de route op je GPS en ga met je fietsclub of enkele fietsmaten de klassiekers rijden. Achteraf kun je , met het uitgespaarde geld, jezelf trakteren op een lekker etentje.
@gene: 't is wat je zegt. heb één keer de volledige Amstel Gold Race de dag voor de profs mee gereden. dat was een erg leuke dag en heb er van genoten, maar 't is niet dat ik elk jaar verschillende van die toertochten wil rijden.
Afgelopen weekend kwam ik langs de IJssel de Gran Fondo series weer eens tegen (Gran Fondo Hanze). Georganiseerd door Velomanagement B.V. uit Amsterdam. Heb het idee dat zij toertochten die door verenigingen niet meer (kunnen) worden georganiseerd (gebrek aan vrijwilligers etc) overnemen en hier een dikke commerciele saus overgooien.
Gran Fondo Hanze daginschrijving €30, NTFU leden maar liefts €3 korting. Een bijpassend wielershirt kan je aanschaffen voor nog eens €22,50. En vervolgens rijd je dus "gewoon" over de Veluwe tussen Zwolle, Deventer en Zutphen.
De NTFU heeft dit soort commerciele organisaties toegelaten als toertochtorganisator en dus mag je als lokale vereniging ook nog eens concurreren met dit marketing geweld op de NTFU kalender.
Gran Fondo Hanze daginschrijving €30, NTFU leden maar liefts €3 korting. Een bijpassend wielershirt kan je aanschaffen voor nog eens €22,50. En vervolgens rijd je dus "gewoon" over de Veluwe tussen Zwolle, Deventer en Zutphen.
De NTFU heeft dit soort commerciele organisaties toegelaten als toertochtorganisator en dus mag je als lokale vereniging ook nog eens concurreren met dit marketing geweld op de NTFU kalender.
-
- Forum-lid
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 18 sep 2016 21:25
Ik geef mijn geld ook liever aan clubs dan aan een bedrijf, maar het zou goed zijn als clubs wat meer de samenwerking zouden zoeken.
In de jaren ' 90 was er in De Kempen/Belgisch Limburg/ Vlaams Brabant elk half jaar zomer en winter) een kalender. De tochten werden georganiseerd door locale clubs, maar er was afstemming over de kalender en er was een stempelkaart waarbij je bij het rijden van 15 ritten in ieder geval een cadeau kreeg. De bevoorrading had altijd minimaal dezelfde producten (soms aangevuld met locale extra's). De laatste tocht was een eind happening met een tombola en een grote feestzaal.
De clubs hadden een voordeel omdat voor de bevoorrading overkoepelende sponsors waren, en dat er toch mensen de tochten gingen rijden om hun stempelkaart vol te maken. Er werden ook prijzen uitgereikt voor mensen die de meeste ritten hadden gereden, de clubs met met de meeste deelnemers enz.
Drankprijzen waren erg democratisch, en de clubs verdienden er ook allemaal aan.
In de jaren ' 90 was er in De Kempen/Belgisch Limburg/ Vlaams Brabant elk half jaar zomer en winter) een kalender. De tochten werden georganiseerd door locale clubs, maar er was afstemming over de kalender en er was een stempelkaart waarbij je bij het rijden van 15 ritten in ieder geval een cadeau kreeg. De bevoorrading had altijd minimaal dezelfde producten (soms aangevuld met locale extra's). De laatste tocht was een eind happening met een tombola en een grote feestzaal.
De clubs hadden een voordeel omdat voor de bevoorrading overkoepelende sponsors waren, en dat er toch mensen de tochten gingen rijden om hun stempelkaart vol te maken. Er werden ook prijzen uitgereikt voor mensen die de meeste ritten hadden gereden, de clubs met met de meeste deelnemers enz.
Drankprijzen waren erg democratisch, en de clubs verdienden er ook allemaal aan.