Over tot de vaste "blog"
Vanmorgen viel me dus zwaar.
Gisteren voelde ik me top en dacht dat wat roeien wel zo lekker was (als je dit correct doet dan gebruik je je benen goed). Toen was ik in zo'n flow dat ik nog squats en lunges gedaan heb. Normaal gesproken doe ik geen benen de dag voordat ik ga fietsen.
Ben je goed fiets getraind dan zal dat ongetwijfeld geen probleem zijn, maar voor mij nog wel
Met stijve benen in de "kou", het was 4 graden, wegdek nat, viel me HEUL erg tegen.
"Ben ik pas hier" en "waarom heb ik nou weer wind tegen" (lees: briesje), "wat is het koud", "kreun ende steun". Hoop medelijden met mezelf. Pas toen ik, bij wijze van, de stal rook ging het wel weer.
Ach, het kan niet altijd feest zijn, toch?
Vanmiddag gaat het vast beter!
Vanmiddag:
Cool! 10 graden, dus geen 2e thermoshirt aan, geen facemask, geen overschoenen.
Goed begin
Buiten is het nog lekker licht, er staat wel meer wind, maar ach. Gaan met die banaan.
Nou, die banaan ging wel!
Heerlijke rit gehad. M'n benen voelde goed, de wind was 50/50 schuin van voren / achterop. Soms als je je zo goed voelt dan lijkt alles wel vanzelf te gaan.
M'n cadans was mooi constant, gemiddelde snelheid hoog, hartslag laag en ademhaling gewoon relaxed.
Het lijkt nu, als ik dit zo opschrijf, alsof ik hier de hele tijd mee bezig ben, maar het enige waar ik semi op let is m'n snelheid. Ik ben voornamelijk "bezig" met m'n cadans in de sweetspot te houden, dat fietst zooo lekker.
Ik kan me er nu nog niets bij voorstellen om bijv. 50km achter elkaar te gaan rijden, maar ooit gaat dat er wel van komen. Heb in ieder geval enorm zin om eens wat tochtjes met Blurg te gaan maken!
Vandaag was weer, zelfs met de ochtend, een geslaagde dag.
En ik neig er naar om toch een week te proberen 3x op de fiets te gaan, rond m'n vaste sportdagen.
Hoofdzakelijk omdat ik steeds meer merk dat fietsen ROELT!