Trainen en corona.
Daarbij gezegd hebben, dat meneer Osterhaus gisteravond ook wel de alwetende uithing.
Maar natuurlijk moet je nu afstand houden, maar goed, daar is al veel over gezegd. Er zijn voldoende voorbeelden waar vriendelijk doch dringend vragen niet helpt. Kijk naar de metro in Londen vanochtend.
Maar natuurlijk moet je nu afstand houden, maar goed, daar is al veel over gezegd. Er zijn voldoende voorbeelden waar vriendelijk doch dringend vragen niet helpt. Kijk naar de metro in Londen vanochtend.
Dat zou wel erg vervelend zijn, dat we niet meer in ons eentje de straat op mogen omdat allerlei andere mensen te dom zijn om zich aan de adviezen te houden.
Dat Belgische samenscholingsverbod lijkt me dan wel weer een zinnige aanpak; dat je gewoon op de bon geslingerd wordt wanneer je in een groepje op pad gaat.
Dat Belgische samenscholingsverbod lijkt me dan wel weer een zinnige aanpak; dat je gewoon op de bon geslingerd wordt wanneer je in een groepje op pad gaat.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Geen boetes. Al die totaal onverantwoordelijke anti socialen met een enkelband op huisarrest zetten. Kunnen zij de lockdown opvangen voor al dienmensen die keihard werken aan oplossingen en verlichting van deze ellende!!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Vanuit de MPCC wordt nu aan iedere wielrenner gevraagd binnen te blijven om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.!
http://www.mpcc.fr/index.php/en/news-uk ... h-measures
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Geen idee wat de individuele renner bijdraagt aan de besmetting, als hij/zij normaal van huis vertrekt en thuis weer stopt.Orlok schreef: ↑19 mar 2020 11:57 Vanuit de MPCC wordt nu aan iedere wielrenner gevraagd binnen te blijven om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.!
Joepie, nog een reden (/excuus) erbij voor mensen om een hekel aan wielrenners te hebben...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Merk overigens wel weer dat het beste in Nederland naar bovenkomt. Lekker klagen (wat ik nu ook doe) en hypocriet zijn. "Ik liep buiten en zag geen twee, maar 3(!!!) mensen óók buiten lopen. Totaal onverantwoord!". Nu weet ik dat de adviezen zijn dat je gewoon naar buiten mag voor noodzakelijke dingen of even te luchten, maar de meeste mensen die nu buiten lopen hebben daar zelf ook niets te zoeken en gewoon schijt aan.
Als je niet besmet wilt worden lijkt de oplossing me simpel en blijf je gewoon binnen lijkt me? Zelf op een racefiets stappen en klagen wat andere wielrenners doen is een luxe probleem en nu krijgt dat ene (wielren)groepje weer de schuld terwijl iemand 2 weken geleden het virus al opgelopen kan hebben en zelf lekker is gaan fietsen.
Ik verbaas me sowieso hoe ontzettend veel mensen hier de hele week al door de straat lopen. Woon in een winkelstraat en er is vandaag ook gewoon markt.
Als je niet besmet wilt worden lijkt de oplossing me simpel en blijf je gewoon binnen lijkt me? Zelf op een racefiets stappen en klagen wat andere wielrenners doen is een luxe probleem en nu krijgt dat ene (wielren)groepje weer de schuld terwijl iemand 2 weken geleden het virus al opgelopen kan hebben en zelf lekker is gaan fietsen.
Ik verbaas me sowieso hoe ontzettend veel mensen hier de hele week al door de straat lopen. Woon in een winkelstraat en er is vandaag ook gewoon markt.
Ik blijf niet "gewoon binnen" want ik wil mijn conditie op peil houden. Je kunt zeggen "wat anderen doen in groepen moeten zij weten" maar dan ga je eraan voorbij dat ze met hun groep de verspreiding van het virus versnellen en dan lopen we eerder de kans dat het plafond van wat ziekenhuizen kunnen is bereikt.
En hoe moeilijk is het als je op TV iedere tien seconden hoort dat je afstand tot elkaar moet houden, om dan op je fiets wat meer ruimte te nemen als je iemand inhaalt? Ik ben 60+, ik zit niet te wachten op dat virus.
En hoe moeilijk is het als je op TV iedere tien seconden hoort dat je afstand tot elkaar moet houden, om dan op je fiets wat meer ruimte te nemen als je iemand inhaalt? Ik ben 60+, ik zit niet te wachten op dat virus.
-
- Forum-lid HC
Iedereen die naar buiten gaat draagt bij aan de besmetting. Je geeft hier zelf al aan dat je het vertikt om binnen te blijven 'omdat je je conditie graag op peil wilt houden'. Als je ziek wordt en/of iemand besmet is dat uiteraard niet jouw schuld, maar die van een groepje wielrenners.Christine schreef: ↑19 mar 2020 13:07 Ik blijf niet "gewoon binnen" want ik wil mijn conditie op peil houden. Je kunt zeggen "wat anderen doen in groepen moeten zij weten" maar dan ga je eraan voorbij dat ze met hun groep de verspreiding van het virus versnellen en dan lopen we eerder de kans dat het plafond van wat ziekenhuizen kunnen is bereikt.
Wat mij betreft kan dit als omschrijving van hypocriet gebruikt worden in de Dikke Van Dale hoor.
"Ik blijf niet "gewoon binnen" want ik wil [...vul maar in...]"
Dat is op dit moment het grootst probleem.
Dat is op dit moment het grootst probleem.
Ik eigenlijk ook niet zo maar de Franse minister van Sport legt dit in onderstaand artikel uit, dus . . . . . . . . . toch misschien een kwestie van solidariteit ?!Jans schreef: ↑19 mar 2020 11:59Geen idee wat de individuele renner bijdraagt aan de besmetting, als hij/zij normaal van huis vertrekt en thuis weer stopt.Orlok schreef: ↑19 mar 2020 11:57 Vanuit de MPCC wordt nu aan iedere wielrenner gevraagd binnen te blijven om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.!
https://www.matosvelo.fr/index.php?post ... -exterieur
Laatst gewijzigd door Orlok op 19 mar 2020 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Mensen zoeken mensen op. Dat houd je niet tegen. Dat kan alleen in China en in Noord-Korea.
Ik doe een aanname door te veronderstellen dat het verspreidingsmodel daar ook rekening mee houdt: x% circuleert in groepsgroottes van 2 personen, y% circuleert in groepsgroottes van 4 personen, etc.
Voor nu lukt het nog wel om in een bubbel van twee of vier personen te blijven, maar als iedereen over een paar weken tegen de muur opvliegt en zijn wederhelft wurgneigingen krijgt, dan gaan andere sociale mechanismen een rol spelen.
Ik doe een aanname door te veronderstellen dat het verspreidingsmodel daar ook rekening mee houdt: x% circuleert in groepsgroottes van 2 personen, y% circuleert in groepsgroottes van 4 personen, etc.
Voor nu lukt het nog wel om in een bubbel van twee of vier personen te blijven, maar als iedereen over een paar weken tegen de muur opvliegt en zijn wederhelft wurgneigingen krijgt, dan gaan andere sociale mechanismen een rol spelen.