Welk gevaar lever je überhaupt op, alles is daar zover dicht waar grote groepen mensen samen kunnen komen.......
Heuvelland op slot
Zonder meer dramatisch.rene schreef: ↑04 mei 2020 12:12@synapse : als je rekent moet je het wel goed doen.
Het is retour 90 Km extra waarvan alles max 100 km/h is via Nederland, en België is 120 km/h dus scheelt bij een retour reis ruim een uur. En ja als autoliefhebber rij ik liever 120 - 130 km/h dan 100 km/h. Ben vorige maand naar Nuenen geweest en alles braaf 100 km/h gereden ... wat een hel om heen en weer te rijden met deze snelheid op een nagenoeg lege snelweg ( zeker in Zeeland .... pff )
Ik kom ca 3 of 4 keer per jaar in Z-Limburg, en ik vind het dan niet zo fijn om retour meer dan een uur extra over deze trip te doen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32


Wat een gezanik allemaal.
En dan nog, dat uur bespaar je nu omdat je toch nergens op een terras appeltaart kunt krijgen.
+2robbebopper schreef: ↑04 mei 2020 20:58![]()
![]()
Wat een gezanik allemaal.
En dan nog, dat uur bespaar je nu omdat je toch nergens op een terras appeltaart kunt krijgen.
Met lieden die klagen over dat ze 100 moeten rijden en 4x per jaar een extra uurtje in hun (geliefde?) vehikel moeten doorbrengen kan ik geen enkele vorm van medelijden opbrengen......robbebopper schreef: ↑04 mei 2020 20:58![]()
![]()
Wat een gezanik allemaal.
En dan nog, dat uur bespaar je nu omdat je toch nergens op een terras appeltaart kunt krijgen.
Kennelijk nog niet geraakt door echt nare dingen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
@Keezx , ik hoef ook geen medelijden van jou hoorKeezx schreef: ↑04 mei 2020 21:14Met lieden die klagen over dat ze 100 moeten rijden en 4x per jaar een extra uurtje in hun (geliefde?) vehikel moeten doorbrengen kan ik geen enkele vorm van medelijden opbrengen......robbebopper schreef: ↑04 mei 2020 20:58![]()
![]()
Wat een gezanik allemaal.
En dan nog, dat uur bespaar je nu omdat je toch nergens op een terras appeltaart kunt krijgen.
Kennelijk nog niet geraakt door echt nare dingen.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Ik ben blij dat @Keezx er weer is. En dat is geen grapje.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6266
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Klopt, de reden/aanleiding is erg dunnetjes.daniel1975 schreef: ↑04 mei 2020 15:39 De reden van 100 is ook absolute onzin, dat helpt ook niet echt.
Verkeerskundig zitten 2 grote voordelen aan 100 km/u, minder grote snelheidsverschillen en daarmee veiliger. Bij een incident is de impact lager.
En de capaciteit van de snelweg gaat omhoog. Maar dat effect is alleen te meten vlak voor het optreden van een file. Als automobilist merk je dat sowieso niet. En voor al die stukken snelweg die al (in de spits) 100 km/u waren maakt dit uiteraard geen verschil.
Hoe dit principe werkt kan je je voorstellen met een trechter en rijst. Giet je dat er beheerst in dan stroomt het wel door. Ga je steeds sneller is er een punt waarbij de rijst gaat ophopen. Kan je dat punt uitstellen, stel je de file uit. Dat is ook het idee achter toeritdoseringen. Dat werkt ook alleen als de file er nog niet staat.
Overigens zou mijn voorstel zijn om overal matrixborden te plaatsen en overal een variabele maximum snelheid te hanteren. Dan heb je geen woud aan borden en onderborden nodig, de max snelheid is gewoon altijd wat de matrixborden aangeven,simpel.
Dan kan je ook variëren tussen 100 (of minder) overdag en met files. En 120, 130 of zelfs 150 om mij, in de nacht.
Treshholds zetten op verkeersintensiteit, en wellicht nog wat tijds vensters, en je bent er wel.
Op die manier kan je het verkeer reguleren wanneer het nodig is en mensen de "vrijheid" geven wanneer het en waar het kan. Dat zal de acceptatie toch vergroten lijkt mij.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
- Locatie: Midden Nederland
Natuurlijk helpt die 100 km/h wel. Met 130 km verbruik je veel meer brandstof. Daarnaast helpt het ook tegen geluidsoverlast. En voor de gemiddelde snelheid maakt het ook weinig uit wat hierboven al werd aangehaald.
En als je opgefokt raakt van het autorijden ga je daarna maar een stukje fietsen.Heb je in ieder geval iets schonere lucht.
En als je opgefokt raakt van het autorijden ga je daarna maar een stukje fietsen.Heb je in ieder geval iets schonere lucht.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
En de titel van dit schone topic heet "100 vs 130 km op de snelweg en hoe dit jouw leven beïnvloedt".
Ow nee, wacht, iets met "Heuvelland op slot" of zoiets toch?????
Ow nee, wacht, iets met "Heuvelland op slot" of zoiets toch?????
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Een van de voordelen van de hele coronacrisis was nou juist dat er zo weinig gezeur van automannetjes te horen was bij de invoering van die 100 km/u op snelwegen. Nu krijgen we het alsnog. Alleen al voor het rustige verkeersbeeld vind ik het heerlijk dat die maatregel is ingevoerd. Wat zeg ik, doe maar 80 voor iedereen, inclusief vrachtwagens, dat is nog rustiger.