Bryton Rider 750/ 750SE
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Nou inmiddels eventjes verder na mijn overstap naar de Bryton rider 750SE en ik beloofd wat van mijn ervaringen te delen.
De 750SE verschilt op enkele punten van de gewone 750. Wat de SE wel heeft is een lichtsensor, langere batterijduur en offline navigatie/rerouten. Wat de 750SE dan weer niet heeft dat is WIFI. laatste was een beetje een teleurstelling omdat ik dat wel graag wilde. Maar heel eerlijk... niet echt gemist t.n.t.
De 750 SE wordt geleverd met alleen een eenvoudige mount voor op je stuur. prima want die gebruik ik op mijn MTB en op mijn Racert heb ik een outfront zoals in het linkje hierboven. Daar hangt een camera of lamp gewoon lekker stevig onder en ik vind het ook mooier. Dus die is besteld via Verweggistan en verwacht ik binnenkort. Een Bryton past wel in een Garmin mount, maar erg zeker zit het niet. Doe je dat wel? gebruik dan vooral het veiligheidskoordje. Overigens is ie er bij mij nog niet uit gekomen.
goed.. Het gebruik dan want daar gaat het om. om maar gelijk met de conclusie te beginnen.. ik ben zeker niet teleurgesteld! Mw de Poldertoerist vroeg zich vooraf af of ik wel kon wennen aan een ander apparaat omdat ik de Sigma in de omgang zo fijn vond. Maar ik heb nog geen moment aan de sigma teruggedacht.
Bryton adviseert om voor het eerste gebruik de computer 4 uur aan de stroom te hangen. Prima.. dat gedaan. tegelijkertijd de firmware een update gegeven (via Bluetooth wat wel betekent dat je je telefoon wakker moet houden) . Vervolgens Sensoren gekoppeld en dat was appeltje eitje. Via de Active App de sensors een naampje gegeven en klaar is Poldertoerist.
Nou ja, even drie fietsen instellen en toen ik toch zat een zwik kaarten verwijderd. Bryton zet er zo'n beetje de hele wereld op en aangezien ik mij nog niet in Taiwan of Nieuw Zeeland zie fietsen kon er wel wat ballast weg. Verder wat schermpjes geconfigureerd en daar lijken de mogelijkheden eindeloos. instellen kan op het toestel zelf of via de app en dat werkt gewoon allemaal helemaal prima. Vooral de grafische weergave van hartslag, cadans en snelheid vind ik heel fijn. huidige, gemiddelde en max staan dan bij elkaar waarbij de eerste twee in een ring zichtbaar zijn.
De notificaties van de telefoon heb ik even geprobeerd en toen ik wist dat het werkte heb ik het weer uitgezet. Op SMS na. SMSjes krijg ik niet zo vaak en mw de poldertoerist of dochters weten dat ze dat moeten gebruiken als ze me echt nodig hebben en ik ben fietsen.
De navigatie werkt (bijna) zoals verwacht. ong. 150 meter voor een afslag krijg je een melding. Maar ik hoorde geen piepje bij de route's die ik van Komoot had geïmporteerd. ik ben er nog niet achter of dat een instelling is. Ik had wel routeinfo via de app toegevoegd en zoals gezegd die verschijnt ook in beeld. Omdat ik tijdens het rijden van een route niet verder kon zoals gewenst besloot ik van de route af te wijken. De 750SE geeft dan wel aan dat je van de route af bent en gaat proberen je terug te leiden. Dit stukje route heeft op je kaart een andere kleur (blauw) het gaat snel genoeg, maar eerlijk is eerlijk de Hamerhead van mw Poldertoerist doet het sneller. Alleen wilde die ons over een pad sturen wat die naam niet eens mocht hebben en de Bryton had een andere omleidingsroute die wel gewoon te fietsen was. Toch puntjes voor de Bryton wat mij betreft.
klaar met fietsen pak ik de telefoon en dan krijg ik vrijwel gelijk de melding dat de route is gesynchroniseerd. een enkele keer kreeg ik de melding dat de Bryton nog bezig is. Dan moet je gewoon nog even geduld hebben. Dat heb ik niet dus vaak start ik dan weer een nieuwe route die ik gelijk verwijder. dat werkt ook
Sinds ik de Bryton rider 750SE heb (nu een dag of 11) heb ik 'm bijna dagelijks gebruikt en de batterij staat nu op 48% en daar wordt ik wel blij van.
Onlangs ook Livetrack geprobeer tijdens een woonwerkritje.
Op zich werkt dat wel, maar wat ik op het schermpje van de computer zie is dat de livetrack af en toe gestopt en gestart wordt. toevallig kreeg ik een berichtje binnen en dat was ook het moment dat de tracking weer ging lopen. Het lijkt dus alsof de Active app in sluimerstand gaat. Ik heb de instellingen nu aangepast van geoptimaliseerd naar altijd aan, dus ben benieuwd wat dat doet.
Volgens diverse site's zou je ook een intelligente crashdetectie moeten hebben. Deze is denk ik zo intelligent dat deze zich of heel goed kan verstoppen of zichzelf kan aanzetten, want ik kan 'm niet vinden. En ik heb ook niet zo'n behoefte om te vallen en te kijken of er iets is wat het dan gaat doen )
Dus resumé. Batterijduur Top, werking is stabiel en doet wat je mag verwachten van een fietscomputer niks meer niks minder, goed afleesbaar scherm, lichtsensor werkt goed, herkennen van de sensors gaat makkelijk. de App werkt in principe ook prima (het in slaap vallen kan ook mijn telefoon liggen) synchronisatie doet het in ieder geval prima en nooit problemen met het apparaat vinden. Als ik dan toch wat moet zeuren.. De graphics van de kaartjes zijn een beetje MSX2 maar ach..
Elektronisch schakelen doe ik niet aan want zowel mijn wegfiets (Racert) als MTB ( RocknRohler) zijn met Rohloff uitgerust dus dat kan ik niet testen en ook heb ik geen radar achterlicht. Maar mocht er iets zijn wat je graag wil weten.. vraag maar dan kijk ik of ik er iets mee kan.
De 750SE verschilt op enkele punten van de gewone 750. Wat de SE wel heeft is een lichtsensor, langere batterijduur en offline navigatie/rerouten. Wat de 750SE dan weer niet heeft dat is WIFI. laatste was een beetje een teleurstelling omdat ik dat wel graag wilde. Maar heel eerlijk... niet echt gemist t.n.t.
De 750 SE wordt geleverd met alleen een eenvoudige mount voor op je stuur. prima want die gebruik ik op mijn MTB en op mijn Racert heb ik een outfront zoals in het linkje hierboven. Daar hangt een camera of lamp gewoon lekker stevig onder en ik vind het ook mooier. Dus die is besteld via Verweggistan en verwacht ik binnenkort. Een Bryton past wel in een Garmin mount, maar erg zeker zit het niet. Doe je dat wel? gebruik dan vooral het veiligheidskoordje. Overigens is ie er bij mij nog niet uit gekomen.
goed.. Het gebruik dan want daar gaat het om. om maar gelijk met de conclusie te beginnen.. ik ben zeker niet teleurgesteld! Mw de Poldertoerist vroeg zich vooraf af of ik wel kon wennen aan een ander apparaat omdat ik de Sigma in de omgang zo fijn vond. Maar ik heb nog geen moment aan de sigma teruggedacht.
Bryton adviseert om voor het eerste gebruik de computer 4 uur aan de stroom te hangen. Prima.. dat gedaan. tegelijkertijd de firmware een update gegeven (via Bluetooth wat wel betekent dat je je telefoon wakker moet houden) . Vervolgens Sensoren gekoppeld en dat was appeltje eitje. Via de Active App de sensors een naampje gegeven en klaar is Poldertoerist.
Nou ja, even drie fietsen instellen en toen ik toch zat een zwik kaarten verwijderd. Bryton zet er zo'n beetje de hele wereld op en aangezien ik mij nog niet in Taiwan of Nieuw Zeeland zie fietsen kon er wel wat ballast weg. Verder wat schermpjes geconfigureerd en daar lijken de mogelijkheden eindeloos. instellen kan op het toestel zelf of via de app en dat werkt gewoon allemaal helemaal prima. Vooral de grafische weergave van hartslag, cadans en snelheid vind ik heel fijn. huidige, gemiddelde en max staan dan bij elkaar waarbij de eerste twee in een ring zichtbaar zijn.
De notificaties van de telefoon heb ik even geprobeerd en toen ik wist dat het werkte heb ik het weer uitgezet. Op SMS na. SMSjes krijg ik niet zo vaak en mw de poldertoerist of dochters weten dat ze dat moeten gebruiken als ze me echt nodig hebben en ik ben fietsen.
De navigatie werkt (bijna) zoals verwacht. ong. 150 meter voor een afslag krijg je een melding. Maar ik hoorde geen piepje bij de route's die ik van Komoot had geïmporteerd. ik ben er nog niet achter of dat een instelling is. Ik had wel routeinfo via de app toegevoegd en zoals gezegd die verschijnt ook in beeld. Omdat ik tijdens het rijden van een route niet verder kon zoals gewenst besloot ik van de route af te wijken. De 750SE geeft dan wel aan dat je van de route af bent en gaat proberen je terug te leiden. Dit stukje route heeft op je kaart een andere kleur (blauw) het gaat snel genoeg, maar eerlijk is eerlijk de Hamerhead van mw Poldertoerist doet het sneller. Alleen wilde die ons over een pad sturen wat die naam niet eens mocht hebben en de Bryton had een andere omleidingsroute die wel gewoon te fietsen was. Toch puntjes voor de Bryton wat mij betreft.
klaar met fietsen pak ik de telefoon en dan krijg ik vrijwel gelijk de melding dat de route is gesynchroniseerd. een enkele keer kreeg ik de melding dat de Bryton nog bezig is. Dan moet je gewoon nog even geduld hebben. Dat heb ik niet dus vaak start ik dan weer een nieuwe route die ik gelijk verwijder. dat werkt ook
Sinds ik de Bryton rider 750SE heb (nu een dag of 11) heb ik 'm bijna dagelijks gebruikt en de batterij staat nu op 48% en daar wordt ik wel blij van.
Onlangs ook Livetrack geprobeer tijdens een woonwerkritje.
Op zich werkt dat wel, maar wat ik op het schermpje van de computer zie is dat de livetrack af en toe gestopt en gestart wordt. toevallig kreeg ik een berichtje binnen en dat was ook het moment dat de tracking weer ging lopen. Het lijkt dus alsof de Active app in sluimerstand gaat. Ik heb de instellingen nu aangepast van geoptimaliseerd naar altijd aan, dus ben benieuwd wat dat doet.
Volgens diverse site's zou je ook een intelligente crashdetectie moeten hebben. Deze is denk ik zo intelligent dat deze zich of heel goed kan verstoppen of zichzelf kan aanzetten, want ik kan 'm niet vinden. En ik heb ook niet zo'n behoefte om te vallen en te kijken of er iets is wat het dan gaat doen )
Dus resumé. Batterijduur Top, werking is stabiel en doet wat je mag verwachten van een fietscomputer niks meer niks minder, goed afleesbaar scherm, lichtsensor werkt goed, herkennen van de sensors gaat makkelijk. de App werkt in principe ook prima (het in slaap vallen kan ook mijn telefoon liggen) synchronisatie doet het in ieder geval prima en nooit problemen met het apparaat vinden. Als ik dan toch wat moet zeuren.. De graphics van de kaartjes zijn een beetje MSX2 maar ach..
Elektronisch schakelen doe ik niet aan want zowel mijn wegfiets (Racert) als MTB ( RocknRohler) zijn met Rohloff uitgerust dus dat kan ik niet testen en ook heb ik geen radar achterlicht. Maar mocht er iets zijn wat je graag wil weten.. vraag maar dan kijk ik of ik er iets mee kan.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Vandaag nog een rondje gereden met livetrack aan en batterij optimalisatie (android telefoon) voor de app uit. En dan blijven active app en 750SE continue met elkaar verbonden. ook opgelost dus. Mijn vermoeden dat het daar aan lag was dus juist.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
depoldertoerist schreef: ↑29 jun 2023 14:38
De 750 SE wordt geleverd met alleen een eenvoudige mount voor op je stuur. prima want die gebruik ik op mijn MTB en op mijn Racert heb ik een outfront zoals in het linkje hierboven. Daar hangt een camera of lamp gewoon lekker stevig onder en ik vind het ook mooier. Dus die is besteld via Verweggistan en verwacht ik binnenkort. Een Bryton past wel in een Garmin mount, maar erg zeker zit het niet. Doe je dat wel? gebruik dan vooral het veiligheidskoordje. Overigens is ie er bij mij nog niet uit gekomen.
Ik heb het plaatje vervangen nadat mijn bryton eruit is gestuiterd. Dit plaatje heb uit de geleverde mount geschroefd.
De notificaties
De navigatie werkt (bijna) zoals verwacht. ong. 150 meter voor een afslag krijg je een melding. Maar ik hoorde geen piepje bij de route's die ik van Komoot had geïmporteerd. ik ben er nog niet achter of dat een instelling is.
Heb je die routes in de active omgezet naar turn by turn modus? Hier liep ik in begin ook tegen aan bij gedownloade routes. Evt kun je op youtube eenvoudig zien hoe je dit kunt aanpassen.
Dank voor het uitgebreide delen van je bevindingen. Ik vind hem een heel stevig alternatief voor een garmin of sigma.depoldertoerist schreef: ↑30 jun 2023 16:09 Vandaag nog een rondje gereden met livetrack aan en batterij optimalisatie (android telefoon) voor de app uit. En dan blijven active app en 750SE continue met elkaar verbonden. ook opgelost dus. Mijn vermoeden dat het daar aan lag was dus juist.
Wst betreft dat msx2. Als het leesbaar en duidelijk is. Heeft t lekker een old school vibe haha
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
@JW123 : idd wel omgezet, er stond ook zo'n groen B-tje voor. ik kreeg wel de info maar geen piepje. Niet dat het echt een heel groot probleem is, want als je een afslag nadert kijk je eigenlijk automatisch ff naar je schermpje dus ik kan er wel mee leven, maar beetje bijzonder is het wel. Ik zal nog eens een youtube filmpje opzoeken kijken of ik daar wijzer van wordt. thnx voor de tip. Als het bij jou wel piept dan moet het bij mij toch ook kunnen.
Vandaag nogmaals met Livetrack gereden en toen ik thuis kwam rook het al naar koffie. Werkt dus prima!
@woutero32 er bestaan gewoon grafisch mooiere kaartjes. Aan de andere kant.. wat heb je nodig? niet veel meer dan een overzicht over straten/ wegen en hoe je moet rijden. en dat is wat je krijgt. dat brengt me overigens nog wel op 2 dingen die ik een klein beetje jammer vindt. Ik had graag wat meer straatnamen gezien en het kruimelspoor achter je "pijtje" is wel zo dun dat je daar niet zo veel aan hebt.
t.n.t waren het alleen wegritten. Over een paar weken op vakantie gaan we voornamelijk mountainbiken. Ben benieuwd hoe die dat zal doen.
Ik heb wel zo'n vermoeden dat Bryton heel goed geluisterd heeft naar zijn gebruikers en die opmerkingen heeft verwerkt in de 750SE. Een lange termijn review kan ik nog niet geven, maar t.n.t. werkt alles zo vanzelfsprekend, stabiel en gemakkelijk.. Van de kritiek die ik hier en daar las kan ik echt niets bevestigen. Dat kan ook aan mij als gebruiker liggen daar ben ik me ook wel bewust van. Vaak is je verwachtingspatroon, en wat voor soort gebruik en hoe veeleisend je bent best bepalend daarvoor.
Vandaag nogmaals met Livetrack gereden en toen ik thuis kwam rook het al naar koffie. Werkt dus prima!
@woutero32 er bestaan gewoon grafisch mooiere kaartjes. Aan de andere kant.. wat heb je nodig? niet veel meer dan een overzicht over straten/ wegen en hoe je moet rijden. en dat is wat je krijgt. dat brengt me overigens nog wel op 2 dingen die ik een klein beetje jammer vindt. Ik had graag wat meer straatnamen gezien en het kruimelspoor achter je "pijtje" is wel zo dun dat je daar niet zo veel aan hebt.
t.n.t waren het alleen wegritten. Over een paar weken op vakantie gaan we voornamelijk mountainbiken. Ben benieuwd hoe die dat zal doen.
Ik heb wel zo'n vermoeden dat Bryton heel goed geluisterd heeft naar zijn gebruikers en die opmerkingen heeft verwerkt in de 750SE. Een lange termijn review kan ik nog niet geven, maar t.n.t. werkt alles zo vanzelfsprekend, stabiel en gemakkelijk.. Van de kritiek die ik hier en daar las kan ik echt niets bevestigen. Dat kan ook aan mij als gebruiker liggen daar ben ik me ook wel bewust van. Vaak is je verwachtingspatroon, en wat voor soort gebruik en hoe veeleisend je bent best bepalend daarvoor.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Hoi,
heeft iemand een adres om het beelscherm van de Bryton Rider 750 te laten vervangen. Deze is na een val gebroken en ben op zoek naar iemand die dit kan vervangen!
Hoor graag als er iemand is die dit kan repareren voor mij!
Gr Roy
heeft iemand een adres om het beelscherm van de Bryton Rider 750 te laten vervangen. Deze is na een val gebroken en ben op zoek naar iemand die dit kan vervangen!
Hoor graag als er iemand is die dit kan repareren voor mij!
Gr Roy
-
- Forum-lid
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Kun je niet vervangen helaas.
Hoe staat het er nu voor na 2 maanden?depoldertoerist schreef: ↑01 jul 2023 12:03 @JW123 : idd wel omgezet, er stond ook zo'n groen B-tje voor. ik kreeg wel de info maar geen piepje. Niet dat het echt een heel groot probleem is, want als je een afslag nadert kijk je eigenlijk automatisch ff naar je schermpje dus ik kan er wel mee leven, maar beetje bijzonder is het wel. Ik zal nog eens een youtube filmpje opzoeken kijken of ik daar wijzer van wordt. thnx voor de tip. Als het bij jou wel piept dan moet het bij mij toch ook kunnen.
Vandaag nogmaals met Livetrack gereden en toen ik thuis kwam rook het al naar koffie. Werkt dus prima!
@woutero32 er bestaan gewoon grafisch mooiere kaartjes. Aan de andere kant.. wat heb je nodig? niet veel meer dan een overzicht over straten/ wegen en hoe je moet rijden. en dat is wat je krijgt. dat brengt me overigens nog wel op 2 dingen die ik een klein beetje jammer vindt. Ik had graag wat meer straatnamen gezien en het kruimelspoor achter je "pijtje" is wel zo dun dat je daar niet zo veel aan hebt.
t.n.t waren het alleen wegritten. Over een paar weken op vakantie gaan we voornamelijk mountainbiken. Ben benieuwd hoe die dat zal doen.
Ik heb wel zo'n vermoeden dat Bryton heel goed geluisterd heeft naar zijn gebruikers en die opmerkingen heeft verwerkt in de 750SE. Een lange termijn review kan ik nog niet geven, maar t.n.t. werkt alles zo vanzelfsprekend, stabiel en gemakkelijk.. Van de kritiek die ik hier en daar las kan ik echt niets bevestigen. Dat kan ook aan mij als gebruiker liggen daar ben ik me ook wel bewust van. Vaak is je verwachtingspatroon, en wat voor soort gebruik en hoe veeleisend je bent best bepalend daarvoor.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
echt heel erg tevreden. De batterijduur is echt super, de app werkt prima, plannen via de Active app en Web app (laatste heeft mijn voorkeur) is even wennen, maar het geeft wel echt hele logische route's. Hoewel ik zelf soms andere keuze had gemaaakt, maar dat is puur op basis van ervaring. De schermpjes zijn overzichtelijk en naar eigen inzicht in te delen. vooral de grafiekjes en grafische weergave vindt ik heel erg fijn. En nadat ik "gebruik op de achtergrond" van de Active app op de telefoon heb aangezet werkt dat ook gewoon super samen. Einde van de rit, ik druk op opslaan en binnen paar seconden krijg ik dan al de melding dat de rit gesynchroniseerd is. Ook gedownloade routes naar de Bryton sturen werkt allemaal super logisch. En ook de live tracking werkt echt heel goed. die is nagenoeg realtime waar bijvoorbeeld dat bij anderen een grotere interval kent. Mijn vriendin is er vooral heel blij mee dat als ik wat langer wegblijf omdat ik een extra lusje pak bijv. ze weet waar ik uithang. Het rerouten werkt ook goed, maar in stedelijk gebied zou dat soms wat sneller mogen omdat er dan vaak veel potentiële afslagen achter elkaar zitten, ik had dat in Rotterdam waar een wegopbreking was maar verder is het me tot nu toe niet opgevallen.
Ook in het buitenland geen probleem met onverharde paden en MTB route's. zelfs de bordjes staan aangegeven op het kaartje. Dat is wel fijn zeker bij wat rondzwerven wat ik graag doe op de MTB.
Een keer stond er op het kaartje een pad wat niet bestond, maar dat pad stond ook op de kaart bij de Hammerhead van mijn vriendin. Dus dat kan ik Bryton niet verwijten. Het was op een moment dat we hoog zaten en er opeens onweer aankwam en we echt snel weg wilden van waar we waren. Dat maakt duidelijk dat je nooit 100% kunt vertrouwen op de digitale wereld.. maar goed.. dat terzijde.
Ook de klimfunctie werkt prima, maar de Hammerhead gaf wat vaker een klim weer. Maar overall vond ik het goed genoeg. De echte klimmen waren zichtbaar.
wat ook opvalt hoe snel de Rider 750SE bij de les is. aanzetten is bijna direct klaar voor gebruik. Geen lange opstartschermen enz..
Er zijn twee punten die ik negatieve zin moet noemen. De belangrijkste is dat de Bryton altijd de voorkeur geeft aan GPS boven de snelheidsensor. In handleidingen staat dat je de voorkeur in kan stellen, maar ik kan alleen maar GPS aan of uit zetten. En dat wil je buiten niet (binnen is wel fijn). Daar heb ik een vraag over uitstaan bij Bryton maar nog geen antwoord op. Dat is gewoon een software dingetje. Ik weet dat ze binnenkort met een firmware update komen, en hoop dat het dan is opgelost. Ik zal nog eens achter die vraag aanmailen. Reactie van de servicedesk is niet helemaal zoals ik het graag zou zien. Maar dat is tegenwoordig helaas wel vaak zo. Maar de servicedesk van Hammerhead is bijvoorbeeld het andere uiterste en dat is toch fijner en maakt ook onderdeel uit van de beleving.
2e is veel minder belangrijk, maar toch wel het vermelden waard. Ik was van alle GPS-en die ik tnt gebruikt heb gewend een geluidssignaal te krijgen bij een aanwijzing. Dat krijg ik niet. Wat ik ook probeer. Dus ook dat aan Bryton gevraagd, die hebben het gesimuleerd en hebben aangegeven dat het klopt en dat het niet zo hoort. Ze maken een fix en die zit dus wel in de komende update. Ik ben overigens nog nooit fout gereden. Automatisch kijk je eigenlijk altijd wel op je schermpje als je een afslag nadert kennelijk en dan heb ik het niet over bekend terrein, maar over ritten van 120-150 km waar ik de weg niet direct weet.
Onder aan de streep is dit gewoon recht toe, recht aan een meer dan uitstekende GPS die eigenlijk nergens fouten maakt. En veruit de beste die ik tot nu toe gehad heb. Niet helemaal eerlijk natuurlijk omdat de tijd niet stil staat en net zoals Bryton zich ontzettend verbeterd heeft t.o.v. vorige modellen, doen de anderen dat natuurlijk ook. Maar als ik vergelijk met de tegelijk aangeschafte Hammerhead dan is de Bryton toch wel heel erg goed.
Ook in het buitenland geen probleem met onverharde paden en MTB route's. zelfs de bordjes staan aangegeven op het kaartje. Dat is wel fijn zeker bij wat rondzwerven wat ik graag doe op de MTB.
Een keer stond er op het kaartje een pad wat niet bestond, maar dat pad stond ook op de kaart bij de Hammerhead van mijn vriendin. Dus dat kan ik Bryton niet verwijten. Het was op een moment dat we hoog zaten en er opeens onweer aankwam en we echt snel weg wilden van waar we waren. Dat maakt duidelijk dat je nooit 100% kunt vertrouwen op de digitale wereld.. maar goed.. dat terzijde.
Ook de klimfunctie werkt prima, maar de Hammerhead gaf wat vaker een klim weer. Maar overall vond ik het goed genoeg. De echte klimmen waren zichtbaar.
wat ook opvalt hoe snel de Rider 750SE bij de les is. aanzetten is bijna direct klaar voor gebruik. Geen lange opstartschermen enz..
Er zijn twee punten die ik negatieve zin moet noemen. De belangrijkste is dat de Bryton altijd de voorkeur geeft aan GPS boven de snelheidsensor. In handleidingen staat dat je de voorkeur in kan stellen, maar ik kan alleen maar GPS aan of uit zetten. En dat wil je buiten niet (binnen is wel fijn). Daar heb ik een vraag over uitstaan bij Bryton maar nog geen antwoord op. Dat is gewoon een software dingetje. Ik weet dat ze binnenkort met een firmware update komen, en hoop dat het dan is opgelost. Ik zal nog eens achter die vraag aanmailen. Reactie van de servicedesk is niet helemaal zoals ik het graag zou zien. Maar dat is tegenwoordig helaas wel vaak zo. Maar de servicedesk van Hammerhead is bijvoorbeeld het andere uiterste en dat is toch fijner en maakt ook onderdeel uit van de beleving.
2e is veel minder belangrijk, maar toch wel het vermelden waard. Ik was van alle GPS-en die ik tnt gebruikt heb gewend een geluidssignaal te krijgen bij een aanwijzing. Dat krijg ik niet. Wat ik ook probeer. Dus ook dat aan Bryton gevraagd, die hebben het gesimuleerd en hebben aangegeven dat het klopt en dat het niet zo hoort. Ze maken een fix en die zit dus wel in de komende update. Ik ben overigens nog nooit fout gereden. Automatisch kijk je eigenlijk altijd wel op je schermpje als je een afslag nadert kennelijk en dan heb ik het niet over bekend terrein, maar over ritten van 120-150 km waar ik de weg niet direct weet.
Onder aan de streep is dit gewoon recht toe, recht aan een meer dan uitstekende GPS die eigenlijk nergens fouten maakt. En veruit de beste die ik tot nu toe gehad heb. Niet helemaal eerlijk natuurlijk omdat de tijd niet stil staat en net zoals Bryton zich ontzettend verbeterd heeft t.o.v. vorige modellen, doen de anderen dat natuurlijk ook. Maar als ik vergelijk met de tegelijk aangeschafte Hammerhead dan is de Bryton toch wel heel erg goed.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Heel goed om te horen. Dank voor het uitgebreide verslag. Ik heb een snelheidssensor die je kan hem handmatig wel forceren om de sensor te nemen lijkt mij?
Mijn rox 12.0 werkt vooralsnog. Maar de batterij blijft een ding. De bryton zal hem vervangen als de rox echt niet meer kan.
Voor zo'n 200 euro een nette prijs voor een veelzijdig apparaat, de bryton
Mijn rox 12.0 werkt vooralsnog. Maar de batterij blijft een ding. De bryton zal hem vervangen als de rox echt niet meer kan.
Voor zo'n 200 euro een nette prijs voor een veelzijdig apparaat, de bryton
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
vorige week kwam de beloofde firmware update voor de 750SE en afgelopen weekend heb ik een ingelezen route gereden. Nu inderdaad met een geluidje als er een afslag nadert. 2 type zelfs. Een riedeltje voor een aflag en 2 korte piepjes als het niet echt een afslag is maar meer een stapje opzij.
Helemaal prima.
Ook ben ik overgestapt van een combisensoren naar losse snelheid en cadans en dan heb ik ook het probleem niet meer dat GPS de voorkeur krijgt boven sensorgegevens voor de snelheid. Ik heb niet gekeken of de firmware update daar ook wat aan veranderd heeft, maar het werkt nu dus voor mij is het opgelost.
Helemaal prima.
Ook ben ik overgestapt van een combisensoren naar losse snelheid en cadans en dan heb ik ook het probleem niet meer dat GPS de voorkeur krijgt boven sensorgegevens voor de snelheid. Ik heb niet gekeken of de firmware update daar ook wat aan veranderd heeft, maar het werkt nu dus voor mij is het opgelost.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE