dat zeg ik toch ook...er is behoorlijk wat winst te behalen uit een schwalbe. Maar dat neemt niet weg dat het niet heel prettig als je een harde schop krijgt, zeker niet als dat meerdere keren per wedstrijd gebeurt.daniel1975 schreef: ↑09 feb 2022 21:04Kom op zeg; elk weekend zijn er ruim voldoende schwalbes te vinden op hoog niveau. Sommigen echt schandalig slecht.bever schreef: ↑09 feb 2022 20:04 mwoa...ik denk dat er meer ex-prof voetballers met kapot geschopte enkels/knieën rondlopen dan ijshockeyers. Snap ook nooit zo goed waar dat idee vandaan komt dat prof voetballers zich aanstellen. Sommigen gaan inderdaad snel liggen uit omdat er relatief veel winst uit te behalen valt, maar zeker vanaf hoger amateurniveau moet je echt wel over wat (fysiek) incasseringsvermogen beschikken. Zelfde geldt overigens voor American Football (beide geen Olympische Wintersport trouwens )
Kijk eens hoe ze lopen te kermen en hinkelen tot de spuitbus met Haarlemmerwonderspray ze weer redt.
Echt te triest voor woorden en sportonwaardig.
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/9585909
Winter OS
- thestudent
- Forum-lid HC
Knulligheid gaat door, Wax gate is on Zwitsers Waxen het Nederlandse board.Enzzo schreef: ↑09 feb 2022 23:27 Knulligheid hoort nu eenmaal bij de Nederlandse topsport. Denk aan de laatste zomer OS en het dames wielrennen, of de paardensport tijdens de zomer OS. Of de Oostenrijkse wax op het board van Nicolien Sauerbreij waardoor ze geen kans maakte. Om nog maar te zwijgen over de verkeerde baan van Kramer dankzij zijn coach Kemkers. De plaspauze van de Jumbo ploegleiding in de Tour,
yuri van Gelder die na plaatsing voor de finale op de OS naar huis gestuurd wordt met witte neus en kop vol alcohol, Hilbert van der Duim die een ronde te vroeg stopt etc. Etc.
Nederland is gewoon een sukkelig landje wat topsport betreft. Niets ten nadele van de geweldige prestaties van de sporters. Maar de begeleiding, de bonden en de bobo’s maken meer kapot dan de geweldige prestaties van de sporters goed kunnen maken
"Ik weet niet wat er op mijn board zit' Aldus snowboarder "Glen"
Dat is een beetje hetzelfde als een wielrenner die niet weet wat zijn bandendruk voor Parijs Roubaix is. Als je niet op zijn minst verschillende wax componenten getest hebt in training ben je gewoon niet met je sport bezig als een topsporter. Dan mag je het van mij nog mis hebben omdat de sneeuw toch anders is, maar het letterlijk niet weten dat kan echt niet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik denk dat je deze gevallen meekrijgt omdat je Nederlander bent. Ik kan me niet anders voorstellen dat een gemiddelde Rus, Noor, Zweed, Oostenrijker met betrekking tot de Winterspelen, met gemak een lijstje met voorvallen produceert, waarin zijn lokale favorieten het onderwerp zijn.Enzzo schreef: ↑09 feb 2022 23:27 Knulligheid hoort nu eenmaal bij de Nederlandse topsport. Denk aan de laatste zomer OS en het dames wielrennen, of de paardensport tijdens de zomer OS. Of de Oostenrijkse wax op het board van Nicolien Sauerbreij waardoor ze geen kans maakte. Om nog maar te zwijgen over de verkeerde baan van Kramer dankzij zijn coach Kemkers. De plaspauze van de Jumbo ploegleiding in de Tour,
yuri van Gelder die na plaatsing voor de finale op de OS naar huis gestuurd wordt met witte neus en kop vol alcohol, Hilbert van der Duim die een ronde te vroeg stopt etc. Etc.
Nederland is gewoon een sukkelig landje wat topsport betreft. Niets ten nadele van de geweldige prestaties van de sporters. Maar de begeleiding, de bonden en de bobo’s maken meer kapot dan de geweldige prestaties van de sporters goed kunnen maken
Met betrekking tot Nils van der Poel: de ijsmeester moet gewoon zijn ding doen, en zich niet laten beïnvloeden door een Nederlandse data-dude, die lobbyt voor de Nederlanders. En de beste manier is dan natuurlijk niet met die gast te praten. Dat doet ie blijkbaar wel, en daar heeft Van der Poel wel een punt. Om al helemaal niet te spreken van de data-dude, die om zijn one moment of fame te hebben, in een interview zijn discutabele werkwijze uit de doeken doet. Niet heel snugger.
De termen die Van der Poel gebruikt slaan natuurlijk nergens op, maar ik vermoed dat deel is van het spel is. De pers pikt een gruweldaad nou eenmaal eerder op dan dat hij een puntje van aandacht noemt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Maar kan iemand aub toelichten wat het punt van die Zweed is? Wanneer zou ijs alleen in het verdeel van de Nederlanders zijn? Wanneer de ijskristallen de vorm van tulpen aannemen?
Zolang ijs gedurende de wedstrijd hetzelfde blijft, snel, langzaam, zwaar, dan zullen alle deelnemers er in gelijke mate mee te dealen hebben. Toch?
Dat er überhaupt op die joker gereageerd wordt……
Zolang ijs gedurende de wedstrijd hetzelfde blijft, snel, langzaam, zwaar, dan zullen alle deelnemers er in gelijke mate mee te dealen hebben. Toch?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- thestudent
- Forum-lid HC
Omdat het een voordeel is als je weet welk tijdsschema er mogelijk is. Omdat de techniek van Nederlandse schaatsers wat gebaat is bij harder ijs etc. Kennis geeft altijd een klein voordeel.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Het zal ook wel een stukje aan onze "niet poetsen maar lullen" mentaliteit liggen.rikkert schreef: ↑10 feb 2022 08:20Ik denk dat je deze gevallen meekrijgt omdat je Nederlander bent. Ik kan me niet anders voorstellen dat een gemiddelde Rus, Noor, Zweed, Oostenrijker met betrekking tot de Winterspelen, met gemak een lijstje met voorvallen produceert, waarin zijn lokale favorieten het onderwerp zijn.Enzzo schreef: ↑09 feb 2022 23:27 Knulligheid hoort nu eenmaal bij de Nederlandse topsport. Denk aan de laatste zomer OS en het dames wielrennen, of de paardensport tijdens de zomer OS. Of de Oostenrijkse wax op het board van Nicolien Sauerbreij waardoor ze geen kans maakte. Om nog maar te zwijgen over de verkeerde baan van Kramer dankzij zijn coach Kemkers. De plaspauze van de Jumbo ploegleiding in de Tour,
Bij ons wordt het allemaal op een presenteerblaadje aan de pers aangereikt. In veel andere landen zal het wat meer onder de pet gehouden worden en intern worden besproken.
Campagnolo Ultra Dork
Als ijsmeetmeneer beweert dat hij invloed heeft op hoe ijsmeester zijn werk doet, is dat toch wel opmerkelijk.JoostG schreef: ↑10 feb 2022 08:28 Maar kan iemand aub toelichten wat het punt van die Zweed is? Wanneer zou ijs alleen in het verdeel van de Nederlanders zijn? Wanneer de ijskristallen de vorm van tulpen aannemen?
Overigens lijkt het mij niet veel toevoegen als hij alleen maar de temperatuur meet en die doorgeeft. Dat kan één van de coaches best zelf doen. Nogal geldverspilling van de KNSB en dat terwijl Thialf op omvallen staat.
Campagnolo Ultra Dork
In de categorie indrukwekkende prestaties ‘naast de baan’: het optreden van Esmee Visser in Studio Peking gisteravond. Lastig en soms ongemakkelijk om naar iemand te kijken die zo met zichzelf in de knoop ligt, maar tegelijkertijd buitengewoon moedig dat ze er gaat zitten en haar verhaal doet. Tekenend dat ze zo weinig empathie voor zichzelf lijkt te hebben maar wel voor de jonge collega-schaatsster die tegenover haar zat. Ook wel ontroerend om te zien.
t.a.f.k.a.e.h.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik heb het gezien maar weer nog niet zo goed wat ik er van moet denken….
Het was heel openhartig, dat wel
Het was heel openhartig, dat wel
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Wereldrace van Schouten, die met de druk erop een OS/NR rijdt en daarmee haar 2e goud pakt.
En Schouten staat nu 4e op de Adelskalender (hoogste Nederlandse). Met 6:35.00 (op de 5000) en 38.87 (op de 500) zou ze Cindy Klassen voorbij kunnen gaan (als ik goed heb gerekend). Met een WK Allround in Salt Lake City zou dat toch haalbaar moeten zijn.