Marmotte 2023
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Mooi verslag! goed gereden zeg.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Mooi verslag en lekker gereden!
-
- Forum-lid HC
@nuitkor, gaaf hoor mooie ervaring!
Verzet....... thuis in de straat denk ik ook altijd dat 34/32 overdreven is
Maar bij het eerste stukje 10% voelt dat heel anders.....
Ja inderdaad, normaal rij ik op vakantie etc altijd 36/28 (ook in de dolomieten) maar na 6 uur trappen gaat het meestal niet veel harder meer dan 10-11km/h op de Galibier en Alp. Dan is wat lichter trappen wel zo fijn om wat snelheid te houden. Bijv op de Telegraph reed ik het lekkerste en dat was met gemiddeld 80 rpm. Dit was op de Galibier en Alp 68.wasbeer2006 schreef: ↑04 jul 2023 09:38 @nuitkor, gaaf hoor mooie ervaring!
Bedankt. Ja dat mag, ik heb even een printscreen gemaakt van mijn intervals.icu scherm. De 1e klim heb ik opgedeeld in 3 stukjes, omdat er een afdaling in zit en na het stuwmeer is het ook even wat aflopend. Dat geeft anders een vertekend beeld.
Ik heb vooral de Galibier tot Plan Lachat tijd laten liggen, daar draaide het gewoon niet lekker. Opvallend is dat ik daarna op hoogte juist meer vermogen ging leveren. Op de Alp trap ik juist weer meer vermogen dan op de hele Galibier. Het zal de combinatie van even niet lekker draaien op de aanloop, hoogte en te zwaar verzet zijn geweest. Dit wil ik volgend jaar verbeteren, want daar ligt nog wel wat tijd op te rapen.