Pagina 9 van 10
Re: Is een Grizl too much voor NL? 1st ride P7
Geplaatst: 14 aug 2023 08:34
door gaisdergerman
Mooi kleurtje en mooie fiets!
Re: Is een Grizl too much voor NL? 1st ride P7
Geplaatst: 14 aug 2023 09:05
door scottpch
Mooi kleurtje Daniel!
Zou wel even je stuur wat kantelen en dan evt je shifters verplaatsen, uiteinden stuur staan nu wel erg naar beneden...
Re: Is een Grizl too much voor NL? 1st ride P7
Geplaatst: 14 aug 2023 09:58
door Peetjun88
Prachtig gravelfiets die Canyon, iig die glanzend lak maakt het hem af.
Re: Is een Grizl too much voor NL? 1st ride P7
Geplaatst: 14 aug 2023 10:01
door daniel1975
scottpch schreef: ↑14 aug 2023 09:05
Mooi kleurtje Daniel!
Zou wel even je stuur wat kantelen en dan evt je shifters verplaatsen, uiteinden stuur staan nu wel erg naar beneden...
Ja, zag ik ook al. Ik had hem afgesteld op de shifters.
Tape moet los en shifters verplaatsen.
Re: Is een Grizl too much voor NL? 1st ride P7
Geplaatst: 14 aug 2023 10:54
door scottpch
Evt. een carbon stuur, dat filtert ook al wat klappen.
Heb zelf een 3T Ernova LTD stuur op mijn Factor LS, gewoon racestuur, en dat is ook al wat comfortabeler.
Re: Is een Grizl too much voor NL?
Geplaatst: 14 aug 2023 13:39
door MarkVeenstra
jakkel schreef: ↑05 aug 2023 09:00
gaisdergerman schreef: ↑04 aug 2023 22:45
Het is net hoe je de fiets gaat gebruiken. Persoonlijk vind ik het voor derailleur van Shimano erg goed en rijd ik liever met een dubbel.
Als je wat vaker op de weg rijdt dan is het ook wel lekker.
Maar de tip is vooral de nieuwe grail
Een Ekar cassette is afgestemd op zowel weg als offroad gebruik. Ik rijd 40t vooraan en achteraan een cassette 10-44. De verschillen van 1 tand per krans oplopend van de 10 tot de 15t maken het tot een perfecte wegcassette (10-11-12-13-14-15-17-19-22-26-32-38-44).
Even hierop terugkomend.., wat is de verwachting qua slijtage?
10 speed cassettes en kettingen gaan langer mee dan 11 of 12 speed. Omdat het simpelweg wat breder mocht zijn, dus net wat meer materiaal is etc. Plus het is voordeliger bij vervanging.
Geldt deze redenering nog altijd? Of is dit achterhaald?
En is het niet te verwachten dat een 13 speed (1x), nog wat gevoeliger is vwb slijtage?
Re: Is een Grizl too much voor NL? 1st ride P7
Geplaatst: 14 aug 2023 20:38
door RonaldH76
Zadel heb ik vervangen voor een Aspide.
Stuur voor een BBB aero stuur met extra flare ( vind ik mooier staan )
En Carbon wielen eronder.
Re: Is een Grizl too much voor NL?
Geplaatst: 14 aug 2023 21:29
door wasbeer2006
MarkVeenstra schreef: ↑14 aug 2023 13:39
Even hierop terugkomend.., wat is de verwachting qua slijtage?
10 speed cassettes en kettingen gaan langer mee dan 11 of 12 speed. Omdat het simpelweg wat breder mocht zijn, dus net wat meer materiaal is etc. Plus het is voordeliger bij vervanging.
Geldt deze redenering nog altijd? Of is dit achterhaald?
En is het niet te verwachten dat een 13 speed (1x), nog wat gevoeliger is vwb slijtage?
Zeker niet 12 speed is het meest slijtvaste wat er te koop is. Zeker van sram en ook van shimano.
Eagle xx1 is echt zeker 2x slijtvaster dan 10 of 11 speed. Ik doe ik de MTB 4k met een ketting.
Ook de 12speed road is slijtvaster.
Waarbij ik niet zeg dat het onder aan de streep goedkoper is.
Re: Is een Grizl too much voor NL?
Geplaatst: 14 aug 2023 21:50
door Ernie C.
daniel1975 schreef: ↑13 aug 2023 18:04
Zo, maidentrip zit erop.
Eerste ervaringen:
- Il trattore: hobbelt rechttoe-rechtan heel beheerst overal overheen. Super stabiel
- die bladveer-zadelpen van Canyon is pure magie
. Dempt serieus goed de tikken van het achterwiel.
- zo comfortabel als de achterkant is, zo hard en stug is de voorkant. Elke tik komt snoeihard door, volgens mij is dat stuur van dubbeldikwandig pisbakkenstaal ofzo.
- fiets schreeuwt om lichtere wielen & tubeless. Dan gaan we binnenkort even omzetten.
Zadel is uiteraard persoonlijk, maarlijkt een goedkoop, te zacht ding en past niet bij mijn bips. Dat wordt even zoeken.
Ja, nee, euh.. Sorry, toch too much voor Nederland. Lever maar in
Re: Is een Grizl too much voor NL? 1st ride P7
Geplaatst: 14 aug 2023 21:54
door daniel1975
RonaldH76 schreef: ↑14 aug 2023 20:38
Zadel heb ik vervangen voor een Aspide.
Stuur voor een BBB aero stuur met extra flare ( vind ik mooier staan )
En Carbon wielen eronder.
Zit inmiddels als een Flite Gravel op (iets zachter dan de gewone flite waar ik mee rij op de weg) en vanavond de 303’s tubeless eronder gezet. Totaal >900gr eraf alleen al op de wielen/binnenbanden. Spacer eruit, voelt al als een heel andere fiets.
Een mooi carbon stuur tikt ineens weer €200,- af, daar heb ik geen zin in.
Re: Is een Grizl too much voor NL? 1st ride P7
Geplaatst: 14 aug 2023 22:09
door fietsvriend
daniel1975 schreef: ↑14 aug 2023 21:54
RonaldH76 schreef: ↑14 aug 2023 20:38
Zadel heb ik vervangen voor een Aspide.
Stuur voor een BBB aero stuur met extra flare ( vind ik mooier staan )
En Carbon wielen eronder.
Zit inmiddels als een Flite Gravel op (iets zachter dan de gewone flite waar ik mee rij op de weg) en vanavond de 303’s tubeless eronder gezet. Totaal >900gr eraf alleen al op de wielen/binnenbanden. Spacer eruit, voelt al als een heel andere fiets.
Een mooi carbon stuur tikt ineens weer €200,- af, daar heb ik geen zin in.
Foto met de nieuwe wielen?
Re: Is een Grizl too much voor NL? 1st ride P7
Geplaatst: 15 aug 2023 10:04
door wasbeer2006
En toch denk ik dat er binnen een half jaar een carbon stuur opzit.
Tenminste dat heb ik altijd