Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Marmotte 2024

Mouwefrotter
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2024 12:04

Mouwefrotter 07 jun 2024 12:06

Goeidag allemaal,

een vriend en ik zijn op zoek naar vervoer vanuit Leuven naar daar. We kunnen eventueel een busje vastkrijgen, maar de kosten met twee zijn wat hoog. Zijn er mensen die geinteresseerd zijn om mee te rijden?

Stuur mij een PM.

Groeten,
Jens

Asrt10
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2020 18:59

Asrt10 16 jun 2024 10:23

Misschien ben ik iets te voorbarig maar er is wat gedeeld van een route via routeyou alleen staan hier geen waterpunten of andere bevoorrading op.
Heeft iemand een idee wat je kunt verwachten?

Om als voorbeeld te noemen; vaak staan er voorgemixte IBC’s klaar met ‘sportdrank’ hoeveel gram aan koolhydraten hier in zit kan niemand je vertellen. Toch wel handig voor zo’n lange dag… Was niet van plan om m’n eigen spul mee te sjouwen.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4590
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 16 jun 2024 11:48

Voorgemixte sportdrank is nooit te bepalen. De ene keer mixen de vrijwilligers dat heel sterk, terwijl het de andere keer veel te waterig is. Daar kan je nooit exact je voeding mee berekenen.

Wout88
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 16 jun 2024 13:54

Vorig jaar heb ik alles meegenomen. Sportdrank in zakjes afgewogen en meegenomen. Prima te doen. Eerste paar reepjes op bovenbuis getaped. Die pak je eerst en de rest paste in achterzakken. Wel met flinke bult in de rug vertrokken maar je eet het toch snel weg.

Je kan ook van die zakjes van Maurten meenemen. Als je met 2 grote bidons start hoef je er nog maar 4 of 5 mee te nemen.

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 17 jun 2024 10:34

Ik heb mij ingeschreven via Tour de Vacance, zij bieden de mogelijkheid aan om je eigen voorraadzakken te maken waarmee zij langs een 3tal punten langs de route staan. Daar ga ik wel gebruik van maken. Dat in combinatie met de voorraadpunten vanuit de organisatie moet in iedergeval genoeg zijn, zonder dat ik als een pakezel de weg op hoef ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27860
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jun 2024 11:13

Asrt10 schreef: 16 jun 2024 10:23 Misschien ben ik iets te voorbarig maar er is wat gedeeld van een route via routeyou alleen staan hier geen waterpunten of andere bevoorrading op.
Heeft iemand een idee wat je kunt verwachten?

Om als voorbeeld te noemen; vaak staan er voorgemixte IBC’s klaar met ‘sportdrank’ hoeveel gram aan koolhydraten hier in zit kan niemand je vertellen. Toch wel handig voor zo’n lange dag… Was niet van plan om m’n eigen spul mee te sjouwen.
Normaal gezien zijn er "echte" bevoorradingen op de volgende punten

- Glandon top
- Net na Valloire
- Top Galibier
- Voet Alpe d'Huez

Dan heb je nog een aantal punten waar je alleen water kunt krijgen. De locaties verschillen jaar tot jaar. Halverwege de Alpe is er meestal eentje.

De kwaliteit van de bevoorradingen is nogal matig, om eerlijk te zijn. Je vindt er geen sportrepen of gels. Die zul je zelf mee moeten nemen. Meestal wel iets van cake, bananen, fruit. En soms broodjes brie (ja, echt). Er is wel sportdrank, maar zoals gezegd weet je nooit hoe deze gemixt is.

Ik heb de Marmotte 3x gefietst en alle keren alles zelf meegenomen. Dat is prima te doen, zoals hierboven al is bewezen. Paar reepjes aan je bovenbuis tapen is wel handig.

Gebruik je beta fuel houd er rekening mee dat deze geen elektrolyten (zouten) bevatten!!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3697
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 jun 2024 12:25

Ik had de laatste keer geboekt via Alpe D’Huez Fietsreizen waar het later wat minder mee afliep. Maar toen was het goed geregeld:

Je kon zakjes maken en die werden dan op een aantal plekken aangereikt. Ik dacht top glandon, net voor de top Telegraph, top Galibier (weet ik niet zeker), en net voor Bourg d'Oisans.

Mijn strategie was:

- alle pakketjes voor alle punten dezelfde inhoud
- 2 flesjes extran die ik in mijn bidonnen kieperde, 2 repen, 1 blikje cola
- ik had dus alleen wat repen, telefoon en een jasje in mijn zak
- voordeel is dat je niet na hoeft te denken, je weet wat er in je zakje zit, grijpt nooit mis
- zakjes kwamen keurig weer terug, dus wat je erin liet zitten kun je later gebruiken voor een andere training/event

Eventueel kun je je jasje bij de laatste lozen in het zakje, alleen ik moest weer naar beneden dus wilde graag een jasje mee. Voor mij werkte dat. Vooral dat je onderweg niet meer na hoeft te denken, bij punt 1 dit, bij 2 dat. Daar had ik geen zin in.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

bever
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 17 jun 2024 12:26

wat wij vaak doen (nou ja vaak...de drie keer dat ik hem gereden heb....) is een voedselpakket onder aan de Alpe verstoppen, dat scheel toch weer een paar gelletjes en poedertjes. Repen krijg ik tegen die tijd niet meer weg

Gebruikersavatar
Pat-G
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:25
Locatie: Valkenburg (ZL)

Gebruikersavatar Pat-G 17 jun 2024 13:26

havana schreef: 17 jun 2024 11:13
Asrt10 schreef: 16 jun 2024 10:23

Gebruik je beta fuel houd er rekening mee dat deze geen elektrolyten (zouten) bevatten!!
Dat ligt wel echt aan het merk. De Beta Fuel van SiS heeft idd geen electrolyten, die van SupQ wel :)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3697
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 jun 2024 13:59

bever schreef: 17 jun 2024 12:26 wat wij vaak doen (nou ja vaak...de drie keer dat ik hem gereden heb....) is een voedselpakket onder aan de Alpe verstoppen, dat scheel toch weer een paar gelletjes en poedertjes. Repen krijg ik tegen die tijd niet meer weg
Is inderdaad een vaak gevolgde strategie, zie je iemand achter een rots vandaan komen met een overlevingspakket. Maar de vragensteller heeft volgens mij service beschikbaar. Dus dan zou ik het altijd zo doen. Mijn ervaring toen (finishte toen met een tijd van rond de 8 uur) dat het bij die servicepunten van mijn reisboer, rustig was. Je kwam aanrijden, er was meteen iemand die je zakje pakte, je pakte wat je moest hebben en doooorrrr.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Asrt10
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2020 18:59

Asrt10 17 jun 2024 15:31

Dit helpt echt al een hoop, bedankt allemaal. Tijdens de Luik-Bastenaken-Luik tocht baalde ik bijna van het spul dat ik zelf meebracht. Bevoorrading was namelijk top.

Vrouwlief zal ik onder aan alpe d’huez neerzetten dat scheelt al weer wat.

Om op minimaal 90 gram te komen met broodjes brie en bananen gaat hem niet worden hoor ik 🤣

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 18 jun 2024 09:30

Vraagje voor de (oud)deelnemers, wat rijden jullie tijdens de Marmotte? Ik heb standaard 11-30 bij een 50/34. De 30 is praktisch schoon en in de Vogezen nagenoeg niet aangeraakt. Toch ben ik wat nerveus voor de Marmotte :mrgreen: en overweeg om een 32 er op te zetten.

Plaats reactie