Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

eelcoz

eelcoz 04 jun 2011 15:47

Dit stukje van GeenStijl wilde ik jullie niet onthouden:
Hier komt de Martosaurus! Het grootste gevaar voor de huidige Nederlandse televisie. Dat zegt hij zelf. “Ik ben een gevaar, een tegenstander, een concurrent." Jup, de hoogste berg ter wereld is nog altijd het ego van Mart Smeets. De rest is alleen maar op TV omdat Mart ook tijd nodig heeft om te fappen op één van de aquarellen die hij van zichzelf heeft geschilderd. Spuitfluit in de ene hand, een glaasje goede Franse wijn in de ander en dan achter elkaar namen van wielrenners prevelen die hij in zijn telefoonboek heeft staan. Wat een man. “Hele volksstammen op hun achterste benen: geweldig, je bent weer terug! (...) Collega’s vragen me om het vaker te doen, want het is zo fijn, die losse manier van praten. Want ik gebruik dus geen autocue. Autocue kills television.“ Jawel, de autocue vermoordt televisie zoals Harm Edens de autocue vermoordt. Als Mastadont Smeets het zegt, is het zo. Dit is godverdomme wel de man die 'jij' mag zeggen tegen de enig overgebleven testikel van Lance Armstrong! Mart Smeets deed al live repo's van de Olympische Spelen toen deze nog gewoon in het klassieke Olympia werden gehouden. Carlo Boshardt is een typetje van Mart Smeets. Zijn analyses zijn zo scherp dat de KNSB haar schaatsers verboden heeft er op te rijden vanwege competitievervalsing. Zijn stem staat op de officiële dopinglijst van de UCI. Smart Meets kan een sensationele NBA-wedstrijd met zijn commentaar veranderen in een 3e klasse korfbalwedstrijd. En dat is echt een gave. Hij is omnipresent, ademt de enige correcte sportjounalistiek en pure kijkcijfers stromen door zijn aderen. Mart Smeets heeft wat dit Nederland wil. En hij heeft vooral gelijk. De Smeetzilla is het gevaarlijkste wat de Nederlandse televisie ooit is overkomen. Merci, dankjewel en au revoir, want zo is het.

zweef
Forum-lid

zweef 04 jun 2011 17:59

Mja, typisch Geenstijl, grof, makkelijk scoren, met de opbouw van een kotsende festivalganger en geen enkel teken van onderliggend intellect.

En dan commentaar hebben op Smeets.

't zal je humor maar wezen...
You should see me go downhill...

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 27 jun 2011 22:29

Het is jammer voor hen die er van houden en fijn voor hen die er al een paar jaar op zaten te wachten maar Mart Smeets stopt er mee.

http://www.limburger.nl/apps/pbcs.dll/a ... 79708/1030" onclick="window.open(this.href);return false;
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 27 jun 2011 22:51

O noes, wie moet nu De Avondetappe gaan presenteren?

Die uitzending met Bas Haring en Rob Harmeling was briljant!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

stokie
Forum-lid

stokie 28 jun 2011 01:39

stiekem hoop ik dat Mart voor de avondetappe nog overlijdt.. Deze man heeft niets met wielrennen, behalve dat hij af en toe een koers verslaat (zeer triest)
Kent alleen de 10 beroemdste renners van het peloton en zegt vervolgens doodleuk als hij een renner niet kent: "Dit is Pim Ligthart, die kent u niet"
Joost van Leijen heet plots van Leijsen en Honig is plots noors geworden en heet Rainer Heunig, gewoon omdat mart nog nooit van ze gehoord heeft.
Laurens ten Dam "LTD" noemen omdat armstrong dat ooit gezegd heeft... te triest voor woorden
Denkt dat Theo Bos per ongeluk een snelpak aantrekt in een Nederlands kampioenschap, terwijl dat op een omloop (=iedere ronde ravitaillering) gehouden wordt.
Nee, nog anderhalf jaar met deze man opgescheept zitten is toch wel het slechtste wat de Nederlandse TV gebruiken kan. Nu 'we' toch gaan bezuinigen kunnen we Mart dan niet als eerste wegbezuinigen?

En het liefst nog vóór de avondetappe, want een avondetappe met Mart en Ronald Waterreus is niet serieus. Waterreus zal wel graag fietsen kijken, maar hij snapt er de ballen van. En naast mart nóg iemand hebben die er de ballen van snapt is echt het ergste wat de avondetappe kan overkomen.

rinke
Forum-lid

rinke 28 jun 2011 07:43

Tja Stokie, je word als het goed is niet gedwongen om naar deze man te kijken... Ik zou zeggen, zap naar Sporza / Een of ga naar voetbalkoning Gene kijken op RTL4... ;) Altijd dat geklaag en mensen afzeiken. Als jij op die leeftijd bereikt hebt wat Smeets heeft bereikt dan heb je recht van spreken. Ikzelf ben ook niet altijd fan van de beste man, maar hij zit er wel met een reden, dat mensen blijkbaar graag naar hem luisteren.... ;-)
Enne, de beste stuurlui of zoiets.........................

edwin01
Forum-lid

edwin01 28 jun 2011 10:11

stokie schreef:stiekem hoop ik dat Mart voor de avondetappe nog overlijdt..
Nounou.... is dat nou aardig...?

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 28 jun 2011 10:52

Soms overdrijft hij behoorlijk, met het verslag van het N.K. afgelopen zondag bijvoorbeeld.
Ik meen te hebben gehoord dat Mart Smeets zei, dat als de Rabo niet zou winnen, dat ze dan na afloop op het grasveldje moesten komen en werden gefusilleerd..........nou dat kan toch niet.
Ook had hij zo'n 23 keer gezegd dat de veiligheid van de mensen voorop stond, toen de helicopter met technische problemen moest landen.......net of hij die instructies geeft, volgens mij zat hij te pimpelen.
Het allerbelachelijkste was toen ze Weening en van Leijen kwijt waren in de kopgroep........ze zeiden wel vrolijk dat de ploegwagens de kopgroep voorbij reden en toen kwamen ze er achter dat die twee misschien wel eens voor die zgn. kopgroep konden zitten!!!
Tour mooi bij den Belgique kijken.
Bikers are not alone

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 28 jun 2011 12:09

Mart Smeets stopt ermee -> Lang Leve Mart Smeets ! Nu die Ducrot nog met z'n dagelijkse portie geouwehoer over de: te lichte carbonfietsen ( let op : zal hij tijdens de tour diverse malen zeggen ) en de stelling : Eddy Merckx bouwt geen kaders lichter dan 2 kg... :lol:

Pff zal de Belg wel worden tijdens de tour ....
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

refie
Forum-lid

refie 28 jun 2011 12:28

Zijn wedstrijd verslagen kan ik missen dat is zeker. De intervieuws tja ze hebben toch allemaal het gevoel we moeten naar Meneer Mart Smeets. die voorsprong heeft hij dan..
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 28 jun 2011 12:31

stokie schreef:Waterreus zal wel graag fietsen kijken, maar hij snapt er de ballen van.
Daar vergis je jezelf.
Ach, ik zeg ook maar wat

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 28 jun 2011 12:34

puffdaddy schreef:S
Het allerbelachelijkste was toen ze Weening en van Leijen kwijt waren in de kopgroep........ze zeiden wel vrolijk dat de ploegwagens de kopgroep voorbij reden en toen kwamen ze er achter dat die twee misschien wel eens voor die zgn. kopgroep konden zitten!!!
.
Wel eerlijk zijn, ducrot en smeets dachten dat die 2 nog vooruit waren, maar ze kregen info van de koersdirecteur dat dat niet zo was?

Verder moet ik toegeven hij kan soms vreselijk overdrijven en doorzeuren, maar zal toch weer elke avond de avond etappe kijken :twisted:
Ben benieuwd wie dat volgend jaar gaat doen? zolang het maar niet Ducrot of nog erger Gene & Derksen zijn........
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Plaats reactie