Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 apr 2009 12:40

36 pond zal wel de upgrade versie zijn en niet de volledige versie/licentie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 05 apr 2009 01:22

Als je bang bent dat je Garmin-houder afbreekt, is de Softplate wellicht een oplossing. Kijk dan even hier... en/of daar...

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 05 apr 2009 19:34

Je hoeft geen schrik te hebben dat je Garmin-houder afbreekt. Ik ben eens gaan kijken naar de links hierboven en daar staat de Edge niet bij. Indien nodig hadden ze er wel al een gemaakt. Bepaalde toestellen zijn zwaarder en hebben een stevige steun wel nodig en dit ten koste van gewicht. Met de Edge en de bijgeleverde steun(en) zit je safe.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

morel
Forum-lid

morel 05 apr 2009 20:29

[quote="body"][quote="Morel"]Hoi Garmin kenners !

Ik heb een probleempje n.l. ik kan een "opgeslagen rit" niet uit mijn Garmin 705 verwijderen.
Ik zowat alles geprobeerd en ben onderhand radeloos.:(
Als ik in m'n 705 "Waarheen> Opgeslagen ritten open staat hij daar maar omwille van meer dan 100 points kan ik hem niet openen of navigeren, maar :rolleye: ook niet wissen!

Het betreft hier een gpx bestand (zichtbaar bij aansluiting op PC) wat zich "current.gpx" noemt
is 603 bytes, en staat in de "map Current" en die staat in de "GPX map".

Het vreemde is telkens als ik de "Curent map" verwijder (Op de PC waar het beestje zichtbaar is) geeft de "GPX map" aan dat hij leeg is en als ik de 705 dan weer aanzet zit hij nog steeds op zijn plaats.

Dus dan maar het volgende geprobeerd; ik heb de "GPX map" dan maar aan zijn haren genomen en uit de "Garmin map" gesleurd en op het bureaublad gezet in een aangemaakt mapje (knip en plak).
De 705 weer aangezet en wat blijkt hoera hij verdwenen :d.

Eitje zou je denken nou mooi niet want wat blijkt nadat ik mijn 705 weer met de PC verbond ja hoor er staat weer een nieuwe "GPX map" met daarin een "Curent map" en daarin het beest "Current.gpx" van 603 bytes.
Wel heb je ooit dacht ik het zal toch niet waar zijn zeker...............
Afijn ik ontkoppelde m'n 705 van de PC en starte op ging naar >Waarheen>Opgeslagen ritten en wie staat daar........ juist ja:rolleye: je raad het al ........

Wie heeft hier ervaring mee of wie heeft dit ook al meegemaakt, alle reacties zijn welkom ;)

Grtz,
Morel.

[/quote]

Heb je het probleem al kunnen oplossen?

[/quote]

Hoi,

Heb nog een paar keer hetzelfde geprobeerd dus GPX Map verwijderd met daarin de map Curent Map, maar zonder gevolg.
Tot dat ik er weer een rit mee gedaan had, toen was het Curent bestandje in deze map plots nog maar 8 bytes en heb deze toen uit de map verwijderd en de 705 opgestart en gaf hij eindelijk aan; "géén opgeslagen ritten".

Dus vermoedelijk is zoiets te verwijderen na een verse rit .

Ik heb trouwens de materie aangekaart bij Garmin Nederland maar die laten je gewoon in je hemt staan omdat mijn toestel uit Engeland komt.
Dat heet de éénmaking van Europa dus........... :rolleye:
Verder erg tevreden over de werking van de Garmin, maar je moet er wel véél en intens met bezig zijn voordat je er mee uit de voeten kan.

Grtz,
Morel.

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 05 apr 2009 20:56

even een vraagje, is het mogelijk met de Edge 705 om een gedownload route B.v SFC overal op het parcours te starten in plaats van iedere keer naar het begin punt te gaan, als vrije training
ik ben het weekeinde in La Rouche geweest om te trainen en daar het parcours van de C.C te rijden, iedere keer wou dat ding me terug sturen naar de start, hoogst irritant.
maar goed dat er nog pijlen op de weg staan maar daar koop je niet dit dure ding voor.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 05 apr 2009 21:15

Is die route een gpx of crs route? Als het gpx is dan zeker herberekenen uitzetten. Even uittesten met eens een zelfgemaakte kleine route.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

marcmarc
Forum-lid

marcmarc 05 apr 2009 21:35

grrmmmbllll...gister de ronde van vlaanderen gereden (140k) en mijn edge is afgebroken op een kasseistrook. Hij heeft het overleefd maar ik heb wel geluk gehad dat niemand er over heen is gereden (hij lag midden op straat en het was nogal druk).
Het plastic plaatje waar de tie-wraps doorheen lopen had het begeven.
Dus : ben je binnenkort van plan om op de kasseien te rijden neem dan je voorzorgmaatregelen
(ducktape o.i.d. ? - de softplate-mogelijkheid die eerder in dit draadje wordt geopperd is niet beschikbaar voor de edge).
Verder ga ik me afvragen of ik de Edge nog wel ga gebruiken op de motor - als-ie er daar vanaf stuitert is-ie waarschijnlijk minder makkelijk terug te vinden.....

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 05 apr 2009 22:28

Bedankt MarcMarc, ik ga met tape aan de slag! Ik dacht wel dat die plek het zwakke punt zou zijn! Volgens mij kun je het plaatje gewoon vaststroppen zoals het moet en dan het geheel omtapen met zwarte isolatietape of id. Daar vervolgens de garmin overheen schuiven.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

misternochain
Forum-lid

misternochain 05 apr 2009 22:40

Naar het schijnt komen er binnenkort nieuwe houders op de markt, Garmin en Lampre zouden ze aan het proberen zijn in de voorjaarskoersen. Wel nog geen foto van gezien ofzo, enkel dat gerucht gehoord.
Anders doen zoals Ballan bij het zwaardere werk, zal hier wel eens bovengehaald zijn.
Afbeelding
Stevens SLC Team Ultegra SL

misternochain
Forum-lid

misternochain 05 apr 2009 23:02

Ik heb een nieuwe pc maar hoe kan ik nu mijn kaarten daar op zetten??? Als ik kies voor online ontgrendelen zegt garmin dat die code al in gebruik is ... uiteraard op de vorige pc! Ik heb de ontgrendelcode opgeschreven, kan ik die nu nergens manueel ingeven ipv voor online ontgrendelen te moeten kiezen? Of zijn er andere oplossingen??

refie
Forum-lid

refie 06 apr 2009 10:44

Als je de Edge kwijt raakt in het bos... door een afgebroken vergrendel lip, rijd rustig terug, zodra de edge je harslag of cadans/snelheidsensor op pikt geeft ie een mooi geluid zodat je hem kunt vinden tussen de bladeren..
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

misternochain
Forum-lid

misternochain 06 apr 2009 21:13

Blijkbaar toch nog geen nieuwe houder ...

Afbeelding

Plaats reactie