Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

tosoni
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 apr 2010 03:55

tosoni 06 sep 2010 21:55

Dames en Heren,

Deze wou ik jullie niet onthouden! Op vakantie toch nog de opgelopen vakantie kilootjes eraf proberen te rijden. Wij op zoek naar een fietszaakie om fietsen te huren.

Na een gevonden te hebben bleek hij niet heel veel meer voor de huur te hebben staan. Reserveren was niet nodig had hij nog gezegd de dag ervoor! Naja maakt niet uit. Normaal was het Pinarello FP2 of FP3 wat er verhuurd werd, maar nu moesten ze wat anders zoeken. Van een zolder werd er een mooi fietsie voor me gehaald:

Afbeelding

BTW niet de meest florisante foto, maar het was warm... Het andere materiaal was trouwens absoluut niet misselijk. Een Bianchi 928 en omdat hij geen grote maat meer had werd ze eigen fiets beschikbaar gesteld. Een Specialized S-works Roubaix SL3... Trouwens alle afgemonteerd met DA. Al met al een best lekker dag geworden, ondanks dat het niet je eigen fiets is.
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier

vinc
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 okt 2007 23:43
Locatie: Arnhem

vinc 06 sep 2010 22:31

Nou, je maakt het me niet makkelijker. Eigenlijk had ik gehoopt op wat kritische geluiden want zo gaat het me geld kosten ben ik bang...
xytras schreef:Hij rijdt echt prima. Wat een frame! Licht, stijf en zeer comfortabel eigenlijk. Ik voel dat ie iets minder stijf is dan mijn Isaac sonic, maar dit is te verwaarlozen. Doen zou ik zeggen!

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 06 sep 2010 23:08

[quote="vinc"]Nou, je maakt het me niet makkelijker. Eigenlijk had ik gehoopt op wat kritische geluiden want zo gaat het me geld kosten ben ik bang...

Het is dan ook een superframe hé! Punten van kritiek? Goh dat ie mss niet zo licht is dan dat er melding van gemaakt wordt. Alhoewel dat de mijne met de LW op 6,2 komt incl pedalen en cs 600. Er zijn idd wel lichtere en nog stijvere frames, maar de lijn, looks zijn toch om van te smelten.
:)

vinc
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 okt 2007 23:43
Locatie: Arnhem

vinc 07 sep 2010 00:31

Gewicht vind ik ook niet het belangrijkst. Liever een fractie zwaarder maar een degelijk frame dan dat je bang moet zijn voor kraakjes of scheurtjes. Ik droom maar weer verder...

aquila
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 apr 2004 00:52

aquila 14 sep 2010 21:57

Hoi , ben nieuw op 't forum en wilde even mijn fiets showen. Hoop dat de fotot overkomt; heb wat moeite met plaatsen ?! Ongetwijfeld zullen er wat mensen aanwijzingen hebben voor verbeteringen of cosmetische wijzigingen.

Afgemonteerd met:
Shimano Ultegra Compact 6700
Shimano RS 80 wielen

Wat een fantastische fiets om op te rijden zeg in vergelijking met mijn vorige fietsen.
veel plezier met m\'n wilier !

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 14 sep 2010 22:31

aquila schreef:Hoi , ben nieuw op 't forum en wilde even mijn fiets showen. Hoop dat de fotot overkomt; heb wat moeite met plaatsen ?! Ongetwijfeld zullen er wat mensen aanwijzingen hebben voor verbeteringen of cosmetische wijzigingen.

Afgemonteerd met:
Shimano Ultegra Compact 6700
Shimano RS 80 wielen

Wat een fantastische fiets om op te rijden zeg in vergelijking met mijn vorige fietsen.


Ach ja ongetwijfeld...zoals dat die Japanse meuk niet op een Italiaan hoort etc

Vind het een mooie fiets! Heb je genoeg aan 1 bidonnetje?
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

aquila
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 apr 2004 00:52

aquila 14 sep 2010 22:35

Misschien wel waar dat het met Campagnolo hoort, maar mijn FM is Shimano dealer en ik heb altijd met goed resultaat op Shimano gereden en ben er tevreden over. Wil inderdaad de nu plastic bidonhouder vervangen en 2 carbonlook kopen, maar ja fietsje was al duur genoeg. Moet ook de stuurnok nog op maat laten zagen
veel plezier met m\'n wilier !

tosoni
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 apr 2010 03:55

tosoni 14 sep 2010 23:20

Echt ik hoor het nu voor de zoveelste keer dat er op italiaanse frames campa hoort. Ik heb nu geregeld in italie gefiets (ja het land waar Campa vandaan komt, en de frames, en de italianen zelf), maar daar vind je veeeeeel meer Shimano en SRAM op de italiaanse fietsen dan Campa. Ik zou me daar niets van aantrekken en gewoon mee rijden wat je lekker vind.

Btw, ik vind helemaal niet dat Campa slechter is dan Shimano en ben ook niet van plan om die discussie hier weer te starten...

Maarre, keurige fiets hoor! Have fune. Ik ben nog zeer tevreden over mijn Izoard en dat zal jij ongetwijfeld ook lang blijven!
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier

aquila
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 apr 2004 00:52

aquila 14 sep 2010 23:35

Doet me goed om te horen dat ik niet voor Jan Joker rijdt met Shimano; schaamde me al een beetje op dit Italiaans forum onderdeel ......... Ik dacht ook: het is me altijd goed bevallen de Shimano groepen dus houden zo.
veel plezier met m\'n wilier !

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 14 sep 2010 23:36

Tosoni schreef:.......... Ik zou me daar niets van aantrekken en gewoon mee rijden wat je lekker vind. ......


Lijkt me ook
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 14 sep 2010 23:43

Tosoni schreef:Echt ik hoor het nu voor de zoveelste keer dat er op italiaanse frames campa hoort.


Dat zijn dus mensen die niets van fietsen weten maar gewoon de kul van anderen over hebben genomen . . . .


;)
Afbeelding

aquila
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 apr 2004 00:52

aquila 14 sep 2010 23:49

Ik dacht gewoon een goede fiets te kopen en heb niet gelet of Italiaans nu met Italiaaans afgemonteerd moet worden. Het gaat er toch om dat ik vertrouwen heb in het materiaal en plezier zal hebben. Voor de "echte" fanaten - Nee er zit geen Cinelli stuur op, maar FSA en het zadel is wel italiaans, San Marco.
veel plezier met m\'n wilier !

Plaats reactie