Sensa
-
- Forum-lid
Thx voor de tips.
Andere vraag: onder mijn framebuis zitten 2 gaten met schroefdraad, net als bij de bidonhouders. Weetbiemand waar deze voor dienen?
Andere vraag: onder mijn framebuis zitten 2 gaten met schroefdraad, net als bij de bidonhouders. Weetbiemand waar deze voor dienen?
Johan
-
- Forum-lid
Die zijn voor een externe accu tbv di2. Is niet meer nodig aangezien deze nu in de zadelpen zit/kan. Beetje vreemd dus...
-
- Forum-lid
Ik heb de Schwalbe One 25 mm er onder zitten, die lopen helemaal vrij (ook de nokjes). Misschien valt hij net wat minder breed als de Conti's....gerritvisser schreef:Hallo, Ik ben in het bezit (2 weken) van de Sensa Calbria en ben hier zeer tevreden over. Echter heb ik er 25 mm banden (continental 4000) op laten leggen en nu viel mij gisteren op dat deze bij de voorvork aan de bovenkant de vork raakt. (heel lichtjes via die "friemeltjes" die nog op het loopvlak zitten).
Heeft iemand anders dit ook kan dit kwaad?
gr,
Johan
Bike Radar heeft de Trentino SL getest en voor de liefhebber is het hier te lezen: http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -15-49362/
Zelf rijd ik een Trentino en kan me niet echt vinden in de review.
Ten eerste vind ik de decals niet storend; ja er staat een aantal keer Sensa op de fiets, maar dit is vaak in het zwart en alleen zichtbaar wanneer je er op let. Juist mooi, vind ik.
Daarnaast ben ik het ook zeker niet eens met het onberijdbaar stijve frame. Oke, ik rijd op een 62cm frame en niet een 52, zoals de tester deed. Misschien is dit van invloed op het rijdgedrag, maar in hoeverre dat vraag ik mij af.
Verder wordt er niet echt ingegaan op de eigenschappen van de fiets..
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ten eerste vind ik de decals niet storend; ja er staat een aantal keer Sensa op de fiets, maar dit is vaak in het zwart en alleen zichtbaar wanneer je er op let. Juist mooi, vind ik.
Daarnaast ben ik het ook zeker niet eens met het onberijdbaar stijve frame. Oke, ik rijd op een 62cm frame en niet een 52, zoals de tester deed. Misschien is dit van invloed op het rijdgedrag, maar in hoeverre dat vraag ik mij af.
-
- Forum-lid
Ik heb geen ervaring met een Trentino SL, maar het zijn wel argumenten die in mijn ogen wel bepalen of iemand voor deze fiets moet gaan of niet! Hetzelfde geldt voor de Calabria en dat verhaal met de voorvork! Ik heb serieus belangstelling voor een Calabria, maar vraag me wel af wat Sensa aan dit probleem gaat doen!
En ik ben ook van mening dat Sensa op de nieuwe fietsen te veel stickers plakt.
Ik zelf heb een Giulia uit 2013 de matt versie ,en daarop valt het mee, maar nu wordt het steeds drukker en dat komt in mijn ogen niet ten goede.
Verder maken ze erg mooie fietsen. En tot slot gaat het er wel om dat jij tevreden bent over de fiets.
En dat vind ik belangrijker als wat een test uitbrengt.
En ik ben ook van mening dat Sensa op de nieuwe fietsen te veel stickers plakt.
Ik zelf heb een Giulia uit 2013 de matt versie ,en daarop valt het mee, maar nu wordt het steeds drukker en dat komt in mijn ogen niet ten goede.
Verder maken ze erg mooie fietsen. En tot slot gaat het er wel om dat jij tevreden bent over de fiets.
En dat vind ik belangrijker als wat een test uitbrengt.
Het uiterlijk is inderdaad erg persoonlijk en ik heb door de bestikkering ook bewust voor de zwarte, inplaats van de rode uitvoering gekozen. Los hiervan vind ik het toch maar een matige review als je deze vergelijkt met andere tests van Bike Radar. Ik heb het nu niet over de uitkomst, maar over wat er getest wordt -als je het tellen van stikkers zo kan noemen.
Voordat ik mijn Trentino kocht reed ik op een carbon frame (uit 2009), deze vond ik niet ontzettend veel comfortabeler dan de Sensa. Ook na een rit van 150km stap ik niet beurs van de fiets af, maargoed, ik ben dan ook 25..
Iemand andere ervaringen?
Voordat ik mijn Trentino kocht reed ik op een carbon frame (uit 2009), deze vond ik niet ontzettend veel comfortabeler dan de Sensa. Ook na een rit van 150km stap ik niet beurs van de fiets af, maargoed, ik ben dan ook 25..
Iemand andere ervaringen?
Inmiddels rijd ik een dik half jaar met mijn Trentino. Persoonlijk vind ik het nog steeds een mooie fiets waarbij ik de bestickering mooi vindt. Ook over het rijgedrag ben ik dik tevreden, stuurt goed met de standaard Vredestein banden. Frame is idd stijf maar dat vind ik juist prettig, en ook na ritjes boven 100km stap ik nog steeds moeiteloos af.Kittel schreef:Bike Radar heeft de Trentino SL getest en voor de liefhebber is het hier te lezen: http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -15-49362/
Wel wil ik bij vervanging eens een bredere band proberen.
Dus tot op heden ben ik nog steeds positief over de Trentino.
-
- Forum-lid
@nononsens In de review zaten er Schwalbe Lugano banden om de Trentino, bij jouw Vredestein's. Dat kan al een verschillend gevoel geven.
Ergens vind ik het wel jammer dat 'mijn' fiets een negatieve beoordeling krijgt. Ook Fiets oordeelde in 2014 dat de Trentino wat aan de stijve kant is. Verder kan ik mij voorstellen dat men de Sensa's aan de drukke kant vindt wat betreft bestickering. Maar dat blijft puur smaak en uiteindelijk gaat het er om wat je zelf vindt, toch?
Ik ben dik tevreden, vind de verhouding prijs-kwaliteit prima. Gelukkig hebben we in Nederland over het algemeen goede wegen/fietspaden om op te fietsen. Pech voor de Britten. Ik stap zeker niet gebroken van mijn fiets. Als ik op latere leeftijd meer comfort wil, ga ik wel voor zo'n endurance racefiets. Tot slot vind ik mijn knalrode Trentino juist lekker opvallen, wijkt af van andere bikes. Wel heb ik de stickers van mijn Supra wielen gehaald, maakte het totale plaatje een stuk rustiger.
Ik ben dik tevreden, vind de verhouding prijs-kwaliteit prima. Gelukkig hebben we in Nederland over het algemeen goede wegen/fietspaden om op te fietsen. Pech voor de Britten. Ik stap zeker niet gebroken van mijn fiets. Als ik op latere leeftijd meer comfort wil, ga ik wel voor zo'n endurance racefiets. Tot slot vind ik mijn knalrode Trentino juist lekker opvallen, wijkt af van andere bikes. Wel heb ik de stickers van mijn Supra wielen gehaald, maakte het totale plaatje een stuk rustiger.
"Fietsen is mijn medicijn."
Afgelopen april heb ik ook op een Trentino gereden, maar dan de 2015 UL-versie. Hieronder mijn bevindingen:)
http://racefietsblog.nl/racefietsblog-t ... entino-ul/
http://racefietsblog.nl/racefietsblog-t ... entino-ul/
Racefietsblog.nl