Nog gefietst vandaag?
Nou, nog steeds een prestatie hoor. Ik weet uit ervaring welke moeite het kost om met 100Kg+ een heuveltje op te fietsen met benen die eigenlijk voor 80 kg max. gebouwd zijn. Maar met zo'n triple spaar je je benen toch wel op de heel steile stukken. Lekker klein rijden en dan maar wat langzamer.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Gisteren met mijn vrouw gewoon een fietstochtje gemaakt op de Gazelle hybride van 15 kg. Vrouw rijdt op een RIH sportfietsje. Afstand slechts 35 km maar voor fraulein was het te warm en er stond te veel wind op de terugweg. Het water stond letterlijk in haar handen. Heb ik nog nooit zo erg gezien. Klets en kletsnat. Afgespoeld met water uit de bidon. Maar dat hielp een paar minuten. Toch hebben wij maar met een zeer laag tempo gefietst.
Vanmiddag maar weer 50 km op de racefiets gedaan met gemiddelde van 27 km/u. Eerste keer dat ik een gem. had van 27. Na 25 km ruim 28. Stevig windje en warm. Morgenochtend nog eens dunnetjes overdoen. Dan de Tour live bekijken. Ben benieuwd wat LA gaat doen.
Vanmiddag maar weer 50 km op de racefiets gedaan met gemiddelde van 27 km/u. Eerste keer dat ik een gem. had van 27. Na 25 km ruim 28. Stevig windje en warm. Morgenochtend nog eens dunnetjes overdoen. Dan de Tour live bekijken. Ben benieuwd wat LA gaat doen.
Ahoy, Vandaag weer de MTB gepakt (nog steeds geen nwe racefiets).De Rheden route gefietst, was weer heerlijk fietsweer, kwam dan ook een aantal zeer schone dames achterop die dezelfde ingeving hadden! MwaahGing vandaag verder wel weer lekker, fietsje werkte voor de verandering ook eens mee, totaal 61km, 24.4gem (incl. 8 km over de weg van en naar huis)
<a target="_blank" href= "http://lookie.web-log.nl"> Lookie iz online</a> <br>
<br>
<br>
Quote: Origineel geplaatst door who cares op 10 Juli 2005
Vandaag met 2 anderen onze Limburg Ergste gereden , 164 km , en alle beschreven klimmetjes ( 35 ) bedwongen , die met een totale lengte van 32 km , maar uiteindelijk zullen dat er veel meer zijn geweest omdat er vele stukken omhoog gingen en die waren niet beschreven.
Dit waren de beklimmingtjes :
Boschweg - Goudsberg - Doodeman - Ransdalerweg - Koulenbergsweg - Sibbergrubbe - Barakkenberg - St. Antoniusbank - Savelsbos - Orenberg - Bundersberg - Rondelen - Grensheuvel - Bergenhuizen - Vroelen - Teuven (Belgie) - Hurpescherweg - Akerstraat - Rott - Groenestraat (kort) - Pas van Wolfhaag - Drielandenpunt (vanuit Belgie) - Holsetterbos (alternatieve route) - Schweiberg - Schilberg - Koning van Spanje - Nieuwstraat - Ingbergrachtweg - Gulperberg (vanuit Gulpen) - Kruisberg - Huls - Vrouwenheide - Vrakelberg - Wachelderberg - Boschweg.
Vandaag met 2 anderen onze Limburg Ergste gereden , 164 km , en alle beschreven klimmetjes ( 35 ) bedwongen , die met een totale lengte van 32 km , maar uiteindelijk zullen dat er veel meer zijn geweest omdat er vele stukken omhoog gingen en die waren niet beschreven.
Dit waren de beklimmingtjes :
Boschweg - Goudsberg - Doodeman - Ransdalerweg - Koulenbergsweg - Sibbergrubbe - Barakkenberg - St. Antoniusbank - Savelsbos - Orenberg - Bundersberg - Rondelen - Grensheuvel - Bergenhuizen - Vroelen - Teuven (Belgie) - Hurpescherweg - Akerstraat - Rott - Groenestraat (kort) - Pas van Wolfhaag - Drielandenpunt (vanuit Belgie) - Holsetterbos (alternatieve route) - Schweiberg - Schilberg - Koning van Spanje - Nieuwstraat - Ingbergrachtweg - Gulperberg (vanuit Gulpen) - Kruisberg - Huls - Vrouwenheide - Vrakelberg - Wachelderberg - Boschweg.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid
Vandaag heerlijk geMTBd in en rond het Savelsbos tussen Gronsveld en St Geertruid (Zd-Lb). Soms een zijweggetje genomen en een keer op een doodlopend wildpaadje terecht gekomen. Het prachtig in het bos, overal schoten de woelmuizen weg, een eekhoorntje hier en daar, haviken, buizerds, wijngaardslakken(), veel groen en mooi avondlicht. Wel geteisterd door manshoge brandnetels en mijn knie opengestoten na een aanvaring met een gladde boomstam.
Vanochtend om 11 uur op de Gazelle(f) gestapt en 53 km gereden. Lekker rustig op de fietspaden en nog niet te warm. Gemiddelde 27,7 . Mijn training om een snellere basis snelheid op te bouwen begint vruchten af te werpen. Ik doe mijn best om rond de 30km/u te blijven rijden hetgeen niet altijd lukt maar ik ga vooruit met mijn gemiddelden en dat maakt mij toch wel een tevreden mens. Thuis met de 2 zonen ( snippermiddagen) heerlijk de TdF etappe bekeken. Ha, als 65+ser heb ik dáár( met snippermiddagen) geen problemen meer mee!
-
- Forum-lid
Vandaag weer eens geknald met de mannen van Onder de Brök (zie walstock.nl). Had weer sinds tijden goede benen, kon bergop lekker doortrekken op de lange klims rond Visé en Tongeren, vaak rond de 35-40 per uur. Ketting ook niet van de 53 geweest. Uiteindelijk 85km @ 38,0 km/u, incl ca 15min uitfietsen.