Carbon clinchers uit China vragen
http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... 47279.htmlDanny1808 schreef:Heeft helin liu ook 50mm u shape met basalt remrand? Zo ja wie heeft ze al? En eventueel link naar helin liu om te bestellen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb ze nu zo'n 2500km gereden.Danny1808 schreef:Heeft helin liu ook 50mm u shape met basalt remrand? Zo ja wie heeft ze al? En eventueel link naar helin liu om te bestellen.
Klein slagje in het achterwiel inmiddels, dus zal m na laten kijken.
Verder goed bevallen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50
iemand bekent met chinese velgen en nippelbreuk heb in januari een setje full carbon wielen uit china besteld op de site DHgate en heb nu al voor de derde keer nippelbreuk heb het idee dat wanneer ik boven de 7 bar kom er een nippel knapt
-
- Forum-lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50
denk er over de wielen opnieuw te laten spaken met nieuwe nippels
Dat er een nippel breekt heeft niets te maken met een bandenspanning van boven de 7 bar.!
Nippels breken wanneer de spaakspanning boven de maximale waarde uitkomt - om wat voor reden dan ook - en dan is er ook nog een verschil in sterkte tussen messing en aluminium nipples. De laatste zijn over het algemeen minder sterk, dus zullen eerder breken.
Nippels breken wanneer de spaakspanning boven de maximale waarde uitkomt - om wat voor reden dan ook - en dan is er ook nog een verschil in sterkte tussen messing en aluminium nipples. De laatste zijn over het algemeen minder sterk, dus zullen eerder breken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50
ok dat zei de fietsenmaker ook al tegen mij zal dus de nippels maar laten vervangen voor messing nippels
want ben er wel klaar mee gister avond knapte er weer een nippel nu al voor de 4de keer
want ben er wel klaar mee gister avond knapte er weer een nippel nu al voor de 4de keer
Dat er nippels breken is niet normaal, ook al zijn het aluminium nippels mag dat niet gebeuren. Ik rij zelf al bijna 10.000 km met carbon wielen uit China, gespaakt met rode aluminium nippels. Door de aluminium nippels te vervangen voor messing nippels loop je het risico dat er nu spaken gaan breken. Ik heb het idee dat de spaken niet (meer) op de juiste spanning staan, dus te slap staan. Het wiel gaat zwabberen en voelt onstabiel aan. Door het rijden komt er op de spaken een te hoge trek-/duwspanning te staan waardoor of een spaak of een nippel gaat breken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50
ja maar als de nippels vervangen worden dan wordt de spaaken ook opnieuw gespannen dus lijkt mij toch dan geen probleem als dat goed gebeurd door een vakman
zwabberen doen de wielen absoluut niet denk zelf eerder dat de spaken te strak staan
zwabberen doen de wielen absoluut niet denk zelf eerder dat de spaken te strak staan
Nu dat mijn ultremo's versleten waren wou ik mijn banden wisselen naar de grand prix 4000 s.
Ik begon met het voorste wiel.Ik kreeg de oude band al met moeite van de velg.En de conti krijg ik gewoon onmogelijk op mijn velg.Deze banden waren thans al eens op een gewoon wiel gemonteerd geweest.Amai mijn vingers......
Hoe moet ik dit oplossen?
Welke band gaat heel gemakkellijk rond chinese wielen van farsports?
Setje FSC50-CM-23 is waar ik mee rij
Ik begon met het voorste wiel.Ik kreeg de oude band al met moeite van de velg.En de conti krijg ik gewoon onmogelijk op mijn velg.Deze banden waren thans al eens op een gewoon wiel gemonteerd geweest.Amai mijn vingers......
Hoe moet ik dit oplossen?
Welke band gaat heel gemakkellijk rond chinese wielen van farsports?
Setje FSC50-CM-23 is waar ik mee rij