knutmo schreef:
Wat een onzin. Je gaat toch niet je afval gewoon maar op straat gooien "omdat het binnen 1 of 2 jaar wel verteerd"?? Het is echt geen enkele moeite om die schil weer terug in je achterzak te stoppen, waar die banaan toch al in zat. Idem alle andere schillen, klokhuizen, verpakkingen etc. Je neemt je rotzooi gewoon mee naar huis en je gooit het niet bij iemand anders op de grond. Begrijp echt niets van dat gedrag.
+1
Thuis of op je werk flikker je het toch ook niet zomaar in je tuin/in de straat, of onder je bureau?
Wat ik het meest bijzondere vind is dat een fietser alleen of met zijn tweeën qua gedrag prima gaat, maar zodra het groepje groter wordt er ineens blijkbaar andere 'regels' gelden. Alsof het allemaal gespleten persoonlijkheden zijn, die anders doen zodra er meer dan 1 perso(o)n(en) mee fietsen. Ik snap dat gewoon niet. Als je met de auto rijdt, en de auto voor je gaat door rood, dan ga je toch ook niet door rood er achteraan?
Ik heb overigens (gelukkig) nauwelijks ander afval zomaar weggegooid zien worden, zo netjes zijn we dus toch wel.
Quarantanove schreef:De diepere oorzaak van de problemen is dat veel toerrijders, vooral de fietsclubs, niet als toerrijders fietsen (= al fietsend aan toerisme doen) maar wielrennertje spelen op de openbare weg. En dan ook nog vaak het gedrag van de profs na apen.
Als toerrijder doet het er meer toe hoeveel kastelen je bijvoorbeeld onderweg hebt gezien dan met wat voor snelheid een rit is gereden.
Dit zou wel eens het grootste euvel kunnen zijn: blijkbaar rijden er heel veel toekomstige Tour de France renners rond... Misschien moet er meer reclame gemaakt worden voor de wedstrijden i.p.v. voor de toertochten? Kunnen ze daar aan meedoen...