Ziet er goed uit daar op Texel, misschien toch ook maar eens het bootje op rijden, zeker wel geschikter op de MTB dan op de racer?buzz schreef:@Walterg: Ziet er alweer lekker groen uit, daar rond Groningen! En ook lekker bewolkt, net als gistermiddag op... Texel.
Volgens de geleerden zou het een strakblauwe maandagmiddag worden. Niettemin moest het zonnetje alle zeilen bijzetten om door het dikke wolkendek heen te prikken.
Vandaag gefietst in 2013
Ik heb al diverse malen het pontje gepakt en ik kan je zeggen dat je er leuke ritjes met de racer kan maken.Als je genoeg "slingert" is er gemakkelijk een ritje te maken van boven de 100km.sjoerdth schreef:Ziet er goed uit daar op Texel, misschien toch ook maar eens het bootje op rijden, zeker wel geschikter op de MTB dan op de racer?
Wel rekening houden met de dagjesmensen op een gewone fiets dus verwacht geen hoge gemiddeldes.
Edit, ik heb ooit een forumritje georganiseerd op texel.
Hier het topic, http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... &start=156
Misschien halen de foto's je over om ook eens te kijken op het eiland.
Ik ben wel vaker op het eiland geweest, woon namelijk in Den Helder, maar op één of andere manier ga je als je ergens bij in de buurt woont niet zo vaak langs Met als doel te gaan fietsen ben ik er iig nog nooit geweest, rond de wintermaanden wordt er geloof ik wel een soort van "epische" mtb tocht georganiseerd, die lijkt me ook wel eens leuk
-
- Forum-lid
Je bedoelt de Super Sunday?sjoerdth schreef:Met als doel te gaan fietsen ben ik er iig nog nooit geweest, rond de wintermaanden wordt er geloof ik wel een soort van "epische" mtb tocht georganiseerd, die lijkt me ook wel eens leuk
-
- Forum-lid
Vanmiddag een rondje Lauwersmeer gedaan, goed voor 106 km. Hoewel de temperatuur aangenaam was en de lucht strakblauw, stond er toch weer flink wat wind uit het noorden/noordoosten. Ook had ik het idee dat de wind enigszins draaide tijdens mijn ritje. In mijn nadeel welteverstaan. Ook altijd leuk wanneer je het zoet verwacht, en dan nog een keer door het zuur heen mag... Verder een mooie fietsmiddag in korte broek + korte mouwtjes.
Hoe de wind was vandaag, verschilde nogal in het land.
Hier een website waar je de wind kan zien in Nederland: Buienradar: actuele wind.
Zelf had ik vandaag niet zo veel last van de wind.
Vandaag 93,5 km gereden, waarbij ik bij het laatste derde gedeelte last kreeg van een hongerklop! Dat is bepaald niet fijn. Thuis komen wordt dan een flinke klus. Het eerste onheilspellende signaal kwam bij 53 km, toen ik nog 40 km te gaan had. Da's niet zo'n lekker vooruitzicht.
Het gemiddelde stond ondanks dat toch nog op 29,1 km/u. Weliswaar lager dan 30 km/u, maar met de hongerklop ingecalculeerd nog niet zo verkeerd. (In het eerste uur lag het gemiddelde nog op zo'n 31,5 km/u.)
Gisteren 35,5 km met gemiddeld 30,6 km/u. De eerste pakweg 15 km ongeveer 32,5 km/u gemiddeld. Maar ja, dan volgt er een klim van 1 km, en de wind is niet meer zo mee.
En eergisteren 76,5 km met gemiddeld 28,1 km/u. Toen voelde ik me wat minder in vorm, en verder was de wind erg irritant.
Hier een website waar je de wind kan zien in Nederland: Buienradar: actuele wind.
Zelf had ik vandaag niet zo veel last van de wind.
Vandaag 93,5 km gereden, waarbij ik bij het laatste derde gedeelte last kreeg van een hongerklop! Dat is bepaald niet fijn. Thuis komen wordt dan een flinke klus. Het eerste onheilspellende signaal kwam bij 53 km, toen ik nog 40 km te gaan had. Da's niet zo'n lekker vooruitzicht.
Het gemiddelde stond ondanks dat toch nog op 29,1 km/u. Weliswaar lager dan 30 km/u, maar met de hongerklop ingecalculeerd nog niet zo verkeerd. (In het eerste uur lag het gemiddelde nog op zo'n 31,5 km/u.)
Gisteren 35,5 km met gemiddeld 30,6 km/u. De eerste pakweg 15 km ongeveer 32,5 km/u gemiddeld. Maar ja, dan volgt er een klim van 1 km, en de wind is niet meer zo mee.
En eergisteren 76,5 km met gemiddeld 28,1 km/u. Toen voelde ik me wat minder in vorm, en verder was de wind erg irritant.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Vanavond uit werk een stukje om gefietst met een oud collega. 74km. dat maakt samen met mijn gewone woon-werk kilometers 99km. baal ik toch van, net geen 100, achteraf had ik gewoon de straat nog even op en neer moeten fietsen
kon wel goed merken dat ik ziek ben geweest en de afgelopen 8 dagen serieus last heb gehad van buikklachten. a.s. zaterdag doen we weer een twitterritje met het cycle for hope team, ik hoop dat de vorm dan beter is.
aan de andere kant... 29km/u gemiddeld is nog niet eens zo slecht, maar het ging niet echt vanzelf vandaag.
kon wel goed merken dat ik ziek ben geweest en de afgelopen 8 dagen serieus last heb gehad van buikklachten. a.s. zaterdag doen we weer een twitterritje met het cycle for hope team, ik hoop dat de vorm dan beter is.
aan de andere kant... 29km/u gemiddeld is nog niet eens zo slecht, maar het ging niet echt vanzelf vandaag.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Vanavond na het eten een trainingsrondjegereden van 51 kilometer. Ken je dat, dat je eigenlijk geen zin hebt om te sporten, toch gaat en het echt lekker gaat. Nou, dat was vanavond bij mij, heerlijk! Aanstaande zaterdag naar Stavenisse met de club. Totaal maar liefst 210 kilometer. Dat gaat mijn 1e 200+ rit worden. Ben benieuwd........
Geen kaartje met de route dit keer, want dat heeft mijn Garmin op de een of andere manier niet geregistreerd. Kwam op de terugweg nog langs Don Bosco aan het Julialaantje in Rijswijk. Moest ik effe een foto van maken. Heb er de nodige voetstappen en drumbeats liggen! Jammer dat het er zo verpauperd bijligt.
Geen kaartje met de route dit keer, want dat heeft mijn Garmin op de een of andere manier niet geregistreerd. Kwam op de terugweg nog langs Don Bosco aan het Julialaantje in Rijswijk. Moest ik effe een foto van maken. Heb er de nodige voetstappen en drumbeats liggen! Jammer dat het er zo verpauperd bijligt.
Vanmorgen om 5.45 uur vertrokken naar Breda vanaf St-Oedenrode.
Wat heb ik genoten zo tijdens het krieken van de dag. Wat was het heerlijk en prachtig buiten.
Veel beesten gezien, door zonnestralen beschenen witte wieven boven de weide, stilte ervaren en 8 a 11 graden.
Wat voelde ik mij rijk zo op m'n fietske.
Wat heb ik genoten zo tijdens het krieken van de dag. Wat was het heerlijk en prachtig buiten.
Veel beesten gezien, door zonnestralen beschenen witte wieven boven de weide, stilte ervaren en 8 a 11 graden.
Wat voelde ik mij rijk zo op m'n fietske.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;