Wind Cycleworks
WiND 56 - 2020
Klaar voor een kleurtje: full-custom racer met integrated seatpost, direct-mount remnokken, stalen voorvork, extra bidonogen en een aantal 'klassieke' gelugde elementen.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Chic..chiquer..chicst
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
@timo2.0 en Vieux chnoque: Merci!
@ SqueeZer:
Kleur wordt iets heel bijzonders !
Mechanische schijfremmen, in bijzonder de TRP Spyre, zijn vooral een persoonlijke keuze van mij. Hydraulische remmen zijn natuurlijk ook mogelijk en monteer ik ook wel eens (maakt voor frame zelf weinig/geen verschil). Tijdens de uitwerking van het frameontwerp wordt dit met de klant besproken en een deel kiest op basis daarvan ook voor mechanisch.
Mijn argumenten voor mechanisch: combineert voordelen van schijfremmen (altijd voldoende remkracht, ook in nattigheid, geen slijtage van velgen, max ruimte voor dikke banden, etc.) met het simpele van velgremmen (montage, afstellen, onderhoud) dus ook makkelijk onderweg even bij te stellen etc. Theoretisch is de absolute remkracht wat minder (maar dat wordt weer voor een groot deel bepaald door hoe hard je kan knijpen), maar is gewoon (meer dan) genoeg voor op de weg en CX/gravel in NL. Hydraulisch is voor mij pas echt een voordeel voor lange afdalingen waar veel en langdurig remmen met hydraulisch minder van je handen vraagt (verkrampen minder snel) en evt voor personen waarbij handkracht een beperkende factor is.
Bijkomend voordeel is dat mechanische schijfremmen zijn te combineren met alle mechanische remschakelgrepen (dus niet gebonden aan specifiek merk/model).
Framegewicht: Een Special Road Disc in maatje M/L zal zo rond de 1700-1900 gram uitkomen, dat is nogal afhankelijk van de details. Full-custom kan het ook nog wel wat lichter, maar is niet altijd wenselijk. En vaak blijken de looks (dikke buizen) uiteindelijk toch belangrijker dan het gewicht …
@ SqueeZer:
Kleur wordt iets heel bijzonders !
Mechanische schijfremmen, in bijzonder de TRP Spyre, zijn vooral een persoonlijke keuze van mij. Hydraulische remmen zijn natuurlijk ook mogelijk en monteer ik ook wel eens (maakt voor frame zelf weinig/geen verschil). Tijdens de uitwerking van het frameontwerp wordt dit met de klant besproken en een deel kiest op basis daarvan ook voor mechanisch.
Mijn argumenten voor mechanisch: combineert voordelen van schijfremmen (altijd voldoende remkracht, ook in nattigheid, geen slijtage van velgen, max ruimte voor dikke banden, etc.) met het simpele van velgremmen (montage, afstellen, onderhoud) dus ook makkelijk onderweg even bij te stellen etc. Theoretisch is de absolute remkracht wat minder (maar dat wordt weer voor een groot deel bepaald door hoe hard je kan knijpen), maar is gewoon (meer dan) genoeg voor op de weg en CX/gravel in NL. Hydraulisch is voor mij pas echt een voordeel voor lange afdalingen waar veel en langdurig remmen met hydraulisch minder van je handen vraagt (verkrampen minder snel) en evt voor personen waarbij handkracht een beperkende factor is.
Bijkomend voordeel is dat mechanische schijfremmen zijn te combineren met alle mechanische remschakelgrepen (dus niet gebonden aan specifiek merk/model).
Framegewicht: Een Special Road Disc in maatje M/L zal zo rond de 1700-1900 gram uitkomen, dat is nogal afhankelijk van de details. Full-custom kan het ook nog wel wat lichter, maar is niet altijd wenselijk. En vaak blijken de looks (dikke buizen) uiteindelijk toch belangrijker dan het gewicht …
-
- Forum-lid
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
(in het Parijs-Brest-Parijs topic, maar de foto's lijken me hier meer op z'n plaats)
En het zal TL@ plezier doen dat het aantal spacers ook flink is verminderd (mezelf ook natuurlijk). Een 80mm -6º voorbouw ipv 90mm -17º, een rem(kabel)stop die lager gemonteerd kan worden dan de eerste versie en een 15mm diepere zit.
De purist zal de aero bars waarschijnlijk vloeken in de kerk vinden, maar ik vind het een godsgeschenk voor de lange afstand (vooral als je 1000 v/d 1200km wind tegen hebt...)
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Ik had het genoegen een dag met deze Wind mee te fietsen en ik moet zeggen dat het een hele fraaie fiets blijft.
@FryskBloed: Mooie actiefoto's !