Pagina 81 van 102

Re: Wind Cycleworks

Geplaatst: 14 jul 2019 18:01
door dunk
Vandaag zag ik een legergroene Wind de Algerabrug opkomen. Is dat een forumfiets?

Re: Wind Cycleworks

Geplaatst: 14 jul 2019 21:22
door Delange63
Yep! Rondje Dordt - Schoonhoven- Rotterdam - Dordecht.

Heerlijke fiets!!

Re: Wind Cycleworks

Geplaatst: 14 jul 2019 21:36
door dunk
Prachtig hoor.
Heb je een fotootje of een linkje?

Re: Wind Cycleworks

Geplaatst: 16 jul 2019 08:43
door jwkeij

Re: Wind Cycleworks

Geplaatst: 16 jul 2019 11:34
door dunk
Mooi! Dankjewel

Re: Wind Cycleworks

Geplaatst: 29 aug 2019 09:12
door bartv
Klaar voor een kleurtje: full-custom racer met integrated seatpost, direct-mount remnokken, stalen voorvork, extra bidonogen en een aantal 'klassieke' gelugde elementen.
DSC_0696.JPG

Re: Wind Cycleworks

Geplaatst: 29 aug 2019 09:47
door timo2.0
Chique!

Re: Wind Cycleworks

Geplaatst: 29 aug 2019 21:21
door Vieux chnoque
Chic..chiquer..chicst😁

Re: Wind Cycleworks

Geplaatst: 30 aug 2019 08:48
door bartv
@timo2.0 en Vieux chnoque: Merci!

@ SqueeZer:

Kleur wordt iets heel bijzonders !

Mechanische schijfremmen, in bijzonder de TRP Spyre, zijn vooral een persoonlijke keuze van mij. Hydraulische remmen zijn natuurlijk ook mogelijk en monteer ik ook wel eens (maakt voor frame zelf weinig/geen verschil). Tijdens de uitwerking van het frameontwerp wordt dit met de klant besproken en een deel kiest op basis daarvan ook voor mechanisch.
Mijn argumenten voor mechanisch: combineert voordelen van schijfremmen (altijd voldoende remkracht, ook in nattigheid, geen slijtage van velgen, max ruimte voor dikke banden, etc.) met het simpele van velgremmen (montage, afstellen, onderhoud) dus ook makkelijk onderweg even bij te stellen etc. Theoretisch is de absolute remkracht wat minder (maar dat wordt weer voor een groot deel bepaald door hoe hard je kan knijpen), maar is gewoon (meer dan) genoeg voor op de weg en CX/gravel in NL. Hydraulisch is voor mij pas echt een voordeel voor lange afdalingen waar veel en langdurig remmen met hydraulisch minder van je handen vraagt (verkrampen minder snel) en evt voor personen waarbij handkracht een beperkende factor is.
Bijkomend voordeel is dat mechanische schijfremmen zijn te combineren met alle mechanische remschakelgrepen (dus niet gebonden aan specifiek merk/model).

Framegewicht: Een Special Road Disc in maatje M/L zal zo rond de 1700-1900 gram uitkomen, dat is nogal afhankelijk van de details. Full-custom kan het ook nog wel wat lichter, maar is niet altijd wenselijk. En vaak blijken de looks (dikke buizen) uiteindelijk toch belangrijker dan het gewicht …

Re: Wind Cycleworks

Geplaatst: 20 sep 2019 21:09
door FryskBloed
bartv schreef: 26 aug 2019 20:43 @Fryskbloed: Leuk verslag. Ben benieuwd naar de foto's van WiND45 in actie!
(in het Parijs-Brest-Parijs topic, maar de foto's lijken me hier meer op z'n plaats)

Afbeelding

Afbeelding

En het zal TL@ plezier doen dat het aantal spacers ook flink is verminderd (mezelf ook natuurlijk). Een 80mm -6º voorbouw ipv 90mm -17º, een rem(kabel)stop die lager gemonteerd kan worden dan de eerste versie en een 15mm diepere zit.

De purist zal de aero bars waarschijnlijk vloeken in de kerk vinden, maar ik vind het een godsgeschenk voor de lange afstand (vooral als je 1000 v/d 1200km wind tegen hebt...)

Re: Wind Cycleworks

Geplaatst: 20 sep 2019 21:27
door aloisvonesterhazy
Ik had het genoegen een dag met deze Wind mee te fietsen en ik moet zeggen dat het een hele fraaie fiets blijft.

Re: Wind Cycleworks

Geplaatst: 23 sep 2019 13:06
door bartv
@FryskBloed: Mooie actiefoto's !