Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

dario
Forum-lid

dario 24 jul 2011 15:19

marconi schreef:@ timo2.0"]
De Italianen hebben dit jaar geen enkele etappe gewonnen. Ook een waardeloos wielerland?
Op dit moment is het geen topland meer. Maar er zitten nog wel Italianen bij de eerste 20! Basso en Cunego doen het relatief nog redelijk goed.

Italianen rijden ook meestal alleen de Giro. Dan laten ze de TdF schieten en dan rijden er coureurs van de 2de garnituur. Ook zij hebben geen mannen zoals Coppi en Bartali meer.
Ik vrees dat we in Italië wel degelijk met een structureel problem kampen: ook het hele klassieke voorjaar leek nergens op, met een Pozzato die zich stilaan het predicaat 'eeuwige belofte' mag toeëigenen, en in de Giro werd het verzamelde Italiaanse wielergild - inclusief 's lands grote hoop Nibali - op pijnlijke wijze naar huis gereden door Contador. Tour-deelnemers Basso en Cunego lijken me nu niet meteen renners van tweede garnituur, maar uiteindelijk moest gedoodverfd podiumkandidaat Basso - die nota bene vorig jaar nog Evans compleet kapot reed op de Zoncolan - ook het hoofd buigen, zelfs voor een halve paljas als Voeckler... Een en ander zal helaas ook wel met schorsingen te maken hebben, die de top (Di Luca, Ricco, Pellizotti, Sella,...) hebben uitgedund; anderzijds: vorig jaar werden wel twee van de drie grote ronden wel door een Italiaan gewonnen, maar toch lijkt er in de breedte weinig aangroei van jong talent... (wat dat betreft lijkt Nederland er momenteel inderdaad beter voor te staan)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

dc
Forum-lid

dc 24 jul 2011 15:21

marconi schreef:
Nee, draaikont,
Vreemd, ik neem het al jaren op voor de Rabo ploeg en de zijn pissers, dus ik draai niet :roll:
ik schreef dat het huidige Nederlandse wielrennen INTERNATIONAAL niets voorstelt. Al vele jaren hebben Nederlandse wielrenners INTERNATIONAAL pover gepresteerd. In dit opzicht ben ik het geheel eens met Derksen.
Vul jij nu maar het getal voor de laatste 10 jaren in achter de volgende criteria:
Ik zou zeggen, pak de laatste 20 jaar, dan maak je helemaal je punt... oh neee... want dan komt eruit naar voren dat we weer heel erg uit het dal omhoog aan het klimmen zijn en dat wil je uiteraard niet horen. Feiten... niks voor jou.

Maar ik wil je spelletje best spelen hoor ^^

WK kampioenen?...... 85 Zoetemelk.
TdF etappe overwinningen?....... 2005 Boogerd. Uiteraard moet je etappes in de Vuelta en Giro niet meegaan tellen, want dat is zeer recent na jaren van droogte. Maar ja, dat knalt zo'n groot gat in je lulverhaal...
Gele trui in de TdF ?..... 89 Breukink :)
Eindklassementen: Groene trui ?..... Bolletjes trui?..... Jongeren trui ?..... : Groene trui: Van Poppel 87, Bolletjes trui: Theunissen 89, Witte trui: Bouwmans 92... Maar laten we uiteraard maar even negeren dat Gesink met zijn zevende plaats vorig jaar de witte trui misliep door Andy Schleck. Ook is het slim van je de Giro mar niet mee te nemne, want daar heeft nog nooit een nederlander zo goed gepresteerd in dit klassement als Mollema en Kruijswijk.
Ploegenklassement eind overwinningen?........ 89 PDM
Top tien einklassering in de TdF : .... 2010 gesink :) Gezien je eerdere selectiviteit merk ik dat je je hier pijnlijk vergist.. je verwachtte hier blijkbaar Boogerd :P

Laten we duidelijk zijn, de hoogtij van het Vaderlandse wielrennen was van 1968-1990, die tijd komt nooit meer terug, dus dat is makkelijk scoren voor je. Maar als je gaat kijken naar de laatste twintig jaar staan we qua rondewerk er veel beter voor.

Laten we wel zijn, als Rabo gaat voor het Klassement gaan ze nauwelijks etappes winnen. En je kan ook niet zomaar even het doel van je ploeg bijstellen, dat bewees een flutploeg als Radioshack.

Vergeet niet dat deze Rabo ploeg gefocussed had op de TdF ! Gelukkig hadden ze nog een Spanjaard a/b die voor een etappe zege zorgde. :oops:
Tsja, erg mager. Quick Step, Radio Shack, Astana, Kathousha, Liquigas, die hebben veel meer etappes gewonnen.. oh nee... mm.. ohhhhh daar gaat weer een gat in je betoog.. verdorie!

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2011 15:31

@ "dc
timo2.0 schreef:De Italianen hebben dit jaar geen enkele etappe gewonnen. Ook een waardeloos wielerland?
Op dit moment is het geen topland meer. Maar er zitten nog wel Italianen bij de eerste 20! Basso en Cunego doen het relatief nog redelijk goed.
LMAO

Wat val je door de mand man.. 2010 is een ver verleden voor je ;)

eerst ram je op Rabo, maar ja, beetje lastig als je ziet dat Rabo absoluut top was in de laatste jaren, dus nu spin je maar dat Rabo=Nederlandse renners. Maar dat werkt uiteraard alleen als je naar deze TdF kijkt, want tja, feiten daar kan je duidelijk niet mee overweg :mrgreen:

Als je gaat kijken naar de jaren tachtig is er nog veel in te halen, maar als je in plaats daarvan kijkt naar de jaren 1991-2007 zijn we nu veel en veel concurerender in het ronde werk. Dat je dingen gaat negeren maakt niet uit hor, de klasseringen laten zien dat je gewoon uit je nek lult.

Zoals altijd zijn feiten het beste wapen tegen dit soort onzin.

Doei :)
Begin jij nu eens met een opsomming van de truien en klassementen die door Nederlanders in de TdF zijn gewonnen gedurende de laatste 10 jaar! DAT zijn feiten en ik wacht al uren op een antwoord! Nog steeds niets kunnen vinden??? Je hebt het toch over feiten?
Dan maar een opsomming van ALLE klassiekers die door Nederlandse renners zijn gewonnen de laatste 10 jaren ! :mrgreen: Feiten man, kom op ! Dat zijn toch de beste wapens ?

Doei ! :lol:
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jul 2011 15:38

marconi schreef:
eelcoz schreef:Ik heb het idee dat jullie hierboven ook enigszins langs elkaar heen aan het discussieren zijn. Volgens mij heeft Marconi het met name over de prestaties van Rabobank in de Tour, en die waren gewoon slecht. Dat heeft niet zo veel te maken met het wel of niet steunen van je renners, maar dat zijn gewoon de feiten. Als je breder kijkt dan de laatste Tour, doet Rabobank het vrij goed, lijkt me. Om nu te zeggen dat ze dit voorjaar domineerden gaat me wat ver, maar ze wonnen de Omloop het Nieuwsblad, een rit + roze trui in de Giro en hier en daar nog wat ritjes.

Het komt ook doordat ze deze Tour de gehele ploeg op Gesink af hebben gestemd, dan wordt het automatisch een soort alles of niets. En helaas werd het dat laatste. Overigens, om me maar weer eens impopulair te maken, ik kreeg gisteravond van Boogerd ook de indruk dat hij wel benieuwd was naar een verklaring voor het falen van Gesink. Hij gaat er dus blijkbaar niet vanuit dat het alleen maar door de valpartij komt.
Het is spijtig dat je hier je mening niet mag ventileren zonder allerlei persoonlijke aantijgingen naar je hoofd gelingerd te krijgen.
De TdF is DE wielerwedstrijd van het jaar en daarop was deze Raboploeg gefocussed. Hoe je het ook wendt of keert, het was een debâcle. Dat er incidenteel hier en daar in het voorjaar wel een overwinning werd behaald moet je ook tegen het lcht zien dat ook andere renners in de opbouw zaten voor de TdF en nog niet optimaal in vorm waren.
Maar ook verder blijf ik er bij dat de Nederlandse coureurs het internationaal niet best doen. Hoeveel voorjaarsklassiekers werden door Nederlanders gewonnen? Wij zijn een land met 16,5 miljoen inwoners en de Rabobank sponsort een wielerploeg met vele miljoenen ( 12-15 miljoen euro) die gelijk is of beter is dan buitenlandse ploegen. Ondanks dit komen er maar weinig goede renners over van de amateurs in Nederland. Ik zie wel iets glinsteren in Kruijswijk . Ook bij Vacansoleil zitten veelbelovende renners zoals die kleine Rob Ruijgh.
Ik hoorde ook dat Boogie zijn twijfels uitsprak mover het falen van Gesink. Nu wordt alles op die val gegooid en dat betwijfel ik nog steeds. Konden andere renners dan niet iets presteren? Ja, Mollema deed 1x een poging en werd tweede. Toen was het voorbij. Ik heb gelukkig nog wel kunnen genieten van Hushovd, Contador , Hoogerland en niet te vergeten die doorzetter Voeckler. Ofschoon Evans niet mijn type renner is heeft hij getoond karakter te hebben en een puike tijdrit kon rijden. Wat een knokker! Een verdiende overwinnaar!

Maar de tour is niet DE wedstrijd van het jaar, ja voor de fans misschien en voor de tv, maar er zijn zat andere wedstrijden die er voor vele renners veel meer toe doen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 jul 2011 15:57

ik denk dat Marconi pas overtuigd raakt als:
- Gesink de tour wint en de vuelta
- Boom zowel de ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix wint
- Hoogerland de bollentrui wint
- minimaal 2 Nederlanders een tour etappe
- LBL een prooi is voor Hoogerland
- Westra wereldkampioen wordt
- en Kruijswijk Lombardijen wint

En dan nog vraag ik me af of deze lijst genoeg is.
Live fast; die young. mijn blog

eelcoz

eelcoz 24 jul 2011 15:59

superrose schreef: Maar de tour is niet DE wedstrijd van het jaar, ja voor de fans misschien en voor de tv, maar er zijn zat andere wedstrijden die er voor vele renners veel meer toe doen.
Nou, volgens mij is de Tour voor de meeste ploegen toch wel de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Ook gezien de enorme publiciteit die daar mee gemoeid is. Voor Rabobank was de Tour dit jaar zeker de belangrijkste wedstrijd. Ik ben het wel met je eens dat dat niet per se voor iedere individuele renner geldt.

Maar goed, de discussie begint hier volgens mij weer uit de hand te lopen. Kunnen we het niet gewoon houden bij de conclusie dat deze Tour mislukt is voor de Rabobank, maar dat ze het voor de rest vrij goed doen als ploeg (zie bijv. de Giro en Vuelta-overwinningen van Menchov). En dat daarnaast de laatste paar jaren voor het Nederlandse wielrennen misschien niet zo geweldig zijn vergeleken met de jaren '70 en '80, maar toch een stuk beter dan de droevige (midden en eind) jaren '90 bijvoorbeeld.

Ik snap trouwens niet helemaal waarom Gesink nu weer van die B-wedstrijdjes in Noord-Amerika gaat rijden dit najaar. Waarom geen Ronde van Lombardije bijvoorbeeld? Ook de Vuelta is geschrapt.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jul 2011 16:01

marconi schreef:@ superrose"]

marconi schreef:
amclassic-fan schreef:Die 1 na laastste zin word ik echt niet goed van, Hollandse gezeur. Krijg bijna neiging om 't topic van vorig jaar terug te zoeken en eens te zien wat je daar schreef toen Gesink 6e werd (en Menchov 3e). Lekker makkelijk dit soort scorebord journalistiek op 't moment dat 't net wat minder gaat. Zijn verdomd weinig landen die dan wel coureurs van niveau hebben...
Toon mij dan eens aan in welk klassement de Rabo ploeg enigszins gescored heeft ipv niet goed te worden van de naakte waarheid! Jij wordt altijd pissig als er terechte kritiek is op een Nederlandse ploeg. Het is samen met 1 andere ploeg de duurste ploeg van alle deelnemende ploegen( 15 miljoen ) en ze rijden nog geen deuk in een pakje boter. De tijd van v Est, Wagtmans,Nolten, Janssen, Zoetemelk, Theunissen , Rooks, Breukink , E.Dekker e.d. coureurs ligt ver achter ons . Er worden hier veel amateurkoersjes gereden maar zelfs de toppers die dan prof worden stellen internationaal weinig voor. Ik had wel het e.e.a. verwacht op de Alpe d Huez maar ook daar was weinig Rabo te zien.
Als ik ene Marianne Vos, een NEDERLANDSE (!) prijs om haar prestaties dan ben jij het die dat zo hoognodig moet kleineren. Als ik terechte kritiek heb op de Rabo ploeg dan word je er niet goed van. Je houdt er maar een zeer vreemde mening op na. Goede prestaties kleineren en slechte prestaties goedpraten.Waar zijn de Nederlandse klimmers ? De spurters ? De tijdrijders ? Ooit voorin het klassement gezien?
En ja, als Gesink of wie dan ook een klinkende prestatie neerzet dan zal ik die niet afkraken zoals jij wel deed met Vos !
Ik heb wel veel waardering voor een kleine ploeg met weinig geld zoals Vacansoleil. Die liet ondanks hun beperkte rennersarsenaal tenminste nog eens wat zien.
Kijk eens welke landen/coureurs de div. jerseys hebben gewonnen en hoe het klassement eruit ziet. Daaruit kan je concluderen dat er in andere landen wél coureurs van internationaal niveau zijn.
Noorwegen met nog geen 5 miljoen inwoners en Luxemburg !Vergeet Belgie niet!
Met alleen rondjes om de kerk word je geen goede coureur. Het was gewoon ongelofelijk te horen dat, ik meen Rob Ruijgh, ( V S ) voor het eerst in zijn leven een echte col zag ! Dat hoorde ik jaren geleden ook uit de mond van een Rabo renner. Het is voor mij onbegrijpelijk dat een Nederlandse renner die de Tour de France gaat rijden nog nooit een echte col is opgereden. Misschien dat de Rabo ploeg dit nu wel doet, maar m.i. onvoldoende gezien de resultaten.
Dit voorjaar domineerde Rabo.
Domineerde ? Als dit zo is dan hebben ze te vroeg gepiekt!
Maarten werd derde bij Roubaix.
Wanneer was de laatste Nederlander 1ste ?
In de Giro speelde Rabo renners een prachtige rol
Ja, maar die zaten niet in de TdF !

Vorig jaar reed gesink top tien in de tour.
Dat was prachtig en dan verwacht je dit jaar eennog beter resultaat!

Je kan een ploeg als Vacansoleil niet vergelijken met een ploeg als Rabo. De blauwe mannen rijden voor de eerste keer mee, geen van hun renners ging voor het klassement en daarom kunnen ze lekker los gaan. Rabo kwam met een missie die ze duidelijk uitspraken. Het nadeel daarvan is dat er verwachtingen zijn en die kunnen mee of tegen vallen. Ze zijn tegen gevallen, net als de missie van o.a. Omega Pharma Lotto, De Shack, Contador en Astana. Gek genoeg hoor ik daar niemand over, terwijl zij door dezelfde reden ook een mindere tour dan verwacht hebben gereden.
Ja, en als die dan tegen vallen dan mag je hier je teleurstelling of kritiek niet uiten! Dan schop je tegen het zere been. Maar dat was niet het enige. Beantwoord liever mijn vragen omtrent die klassementen eens.Wat hebben Nederlandse coureurs de laatste , pakweg 10-12 jaar nu gewonnen in de TdF ? Welke truien? Welke klassementen ? Hoeveel etappe overwinningen? Hoeveel tijdritten? Landen als Luxemburg en Noorwegen met kleine inwonertallen presteren veel beter. Er is toch hier geen gebrek aan wielrenners maar internationaal stellen die weinig voor.

Ik lach me rot om toeschouwers die denken te weten hoe de Raboploeg zou moeten werken, vooral die toeshouwers die in hun hele leven geen koers gereden hebben.
Ik lach mij rot om mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben omdat ze wat rondjes om de kerk rijden.
Die zelfde toeschouwers staan namelijk in de rij om een consumenten versie van een trui te kopen als zo'n ploeg wel scoort. Dezelfde mensen staan in de rij voor een bidonnetje van zo'n renner en zullen in het topic over een gespotte prof trots vertellen dat ze een stukje met Gesink op mochten fietsen.
Weer een veronderstelling die nergens op slaat. Ik wil b.v. persé geen teamjersey hebben en zal nooit achter een bidonnetje rennen .

Allez, wielerfans, u zakt door het ijs met uw dubbele moraal. ;)

Steun je renners in plaats van ze af te vallen.

Het lijkt me een ondankbare taak om sportman in Nederland te zijn en inderdaad ik heb ook zin om het tourtopic van vorig jaar te lezen waarin jullie Gesink de hemel in prezen.
Steun en positieve kritiek moet je verdienen. Verder zou jij eens moeten beseffen dat kritiek ook positief kan werken. Als er zelden een goede Nederlandse renner opduikt die internationaal ook goed presteert zoals vroeger wel het geval was dan is er iets mis met de opleiding of het soort koersen die verreden worden.
Ik was enthousiast over de prestaties van Marianne Vos maar dat werd door AmClassic Fan weer gekleineerd. Nu vraag ik je !

Ik beweer geen kenner te zijn, al durf ik met zekerheid te stellen dat ik genoeg kennis heb om een renner, ploeg of land niet af te rekenen op getallen.
Wat de raboploeg heeft laten zien getuigt van een mentale flexibiliteit. Het plan gedwongen omgooien is niet niets. Ik heb Maarten mooi zien rijden, Lars ook. Ik denk dat het een moeilijke tour is geweest voor die ploeg. Er zijn in topsport zoveel ingredienten die zorgen voor het goede presteren en dat is zo'n fijne balans. Als die verdwijnt en je zet dan als ploeg alles op alles om een nieuwe balans te maken en zo hopelijk de best mogelijke vorm te pakken, dan ben je mijnsinziens zeer professioneel bezig.

Wat betreft wat Mark over Marianne heeft gezegd, daar kan ik niets mee, ik weet niet wat hij zei. Misschien kan je een link plaatsen naar die post? Wat ik wel weet van het vrouwen startveld dat het wat minder rijk is dan het heren startveld. De verschillen zijn enorm en dan zie je vaak dat er veel dezelfde rensters aan de top staan. Ja zij domineert, ja ze is een goede renster. Maar wat meer concurentie zou wel mogen. Laten we wel wezen in de gemiddelde vrouwenkoers starten er ook zeer veel halve zolen. Als ik volgend jaar met die meiden wil koersen en ik vraag de juiste licentie aan dan zal ik zeker in een aantal dezelfde koersen kunnen starten. dat is de vrouwensport zoals die is. Dat doet niet af aan Marianne, of de andere vrouwen die goed prestaties neerzetten, maar het geeft wel aan dat de top in de mannensport meer concurrentie heeft dan de top in de vrouwensport. Ik denk niet dat we Vos met Gesink kunnen vergelijken op zo'n manier dat haar presteren zijn falen vergroot. dat is toch echt appels met peren vergelijken.

Wat timo zei vond ik heel scherp. De sport is mondiaal geworden. Vroeger waren het de Italianen, Belgen, Fransen, Nderlanders en Spanjaarden die wonnen. Toen reden de Britten, Amerikanen, Aussies etc nog niet echt mee. Over tien jaar gaan de Zuid Afrikane de sport domineren, kan ik je zo vertellen. Dus inderdaad het is niet zozeer dat de Nederlanders zoveel slechter zijn geworden. De concurrentie is groter. Waar vroeger de 190 renners verdeeld waren over de klassieke landen zijn de renners nu van de hele wereld, dat is een simpele rekensom.

Ik vind derde in Roubaix erg knap. Met mij vele anderen, ik meen me te herinneren dat Maarten ook hier op het forum bejubeld werd.

Waar ik wel erg om kan lachen in jouw post is dat je meerdere malen de woorden "ik verwachtte" of "ik had verwacht" gebruikt. Ik heb geleerd niet teveel verwachtingen te hebben, vooral als er derden in het spel zijn. Verwachtingen resulteren zo vaak in teleurstelling. Hoop daarintegen is mooi en ik heb goede hoop wat de wielersport betreft. Ik zie dan ook uit naar La Vuelta waar drie Nederlandse ploegen starten.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

petje75
Forum-lid

petje75 24 jul 2011 16:02

Alle reakties zo een beetje samenvattend:
Rabo heeft goed gepresteerd met 1 overwinning.
Jammer van de val van RG maar anders........
Vacansoleil heeft voor spek en bonen meegereden maar wel leuk voor de publiciteit.
Saaie tour met een hele leuke slotweek.
Belgie heeft best redelijke renners doen komen bovendrijven

Ik heb iig genoten van de TDF 2011, volgend jaar misschien Hincapie in een nederlandse ploeg onderbrengen, vergroot de kans op tourwinst.......
Laatst gewijzigd door petje75 op 24 jul 2011 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 24 jul 2011 16:07

petje75 schreef:Ik heb iig genoten van de TDF 2011, volgend jaar misschien Hincapie in een nerderlandse ploeg onderbrengen, vergroot de kans op tourwinst.......
Inderdaad zeer knap van Hincapie. Negen keer in de ploeg rijden van uiteindelijke tour winnaar.
Dit lijkt me een record.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2011 16:12

@ "dc"]
marconi schreef:
Nee, draaikont,
Vreemd, ik neem het al jaren op voor de Rabo ploeg en de zijn pissers, dus ik draai niet :roll:
Nou, zeikert dan, jij je zin! Jij moet mijn woorden niet verdraaien! Als ik schrijf dat Nederlandse renners internationaal weinig meer klaarmaken dan moet je dat niet verdraaien en schrijven dat ik alle Nederlandse renners waardeloos vind.

ik schreef dat het huidige Nederlandse wielrennen INTERNATIONAAL niets voorstelt. Al vele jaren hebben Nederlandse wielrenners INTERNATIONAAL pover gepresteerd. In dit opzicht ben ik het geheel eens met Derksen.
Vul jij nu maar het getal voor de laatste 10 jaren in achter de volgende criteria:
Ik zou zeggen, pak de laatste 20 jaar, dan maak je helemaal je punt... oh neee... want dan komt eruit naar voren dat we weer heel erg uit het dal omhoog aan het klimmen zijn en dat wil je uiteraard niet horen. Feiten... niks voor jou.
Nee, ik vergelijk het juist met de jaren toen de Nederlandse renners nog wel internationaal iets presteerden en dat zijn de jaren die jij nu wilt aanhalen. De laatste 10-12 jaren zijn ze internationaal nergens ! Geef maar aan wat ze die laatste 10 (TIEN) jaren gepresteerd hebben in de TdF ..
Maar ik wil je spelletje best spelen hoor ^^
Nee, jij speelt JOUW spelletje ! Laat de vorige eeuw met rust!
WK kampioenen?...... 85 Zoetemelk.
TdF etappe overwinningen?....... 2005 Boogerd. Uiteraard moet je etappes in de Vuelta en Giro niet meegaan tellen, want dat is zeer recent na jaren van droogte. Maar ja, dat knalt zo'n groot gat in je lulverhaal...
Over lulverhaal gesproken! Toon mij de laatste 10 (TIEN) jaren! Jij zit iets op te sommen van de jaren toen men nog wel kon koersen.

Gele trui in de TdF ?..... 89 Breukink :)
Eindklassementen: Groene trui ?..... Bolletjes trui?..... Jongeren trui ?..... : Groene trui: Van Poppel 87, Bolletjes trui: Theunissen 89, Witte trui: Bouwmans 92... Maar laten we uiteraard maar even negeren dat Gesink met zijn zevende plaats vorig jaar de witte trui misliep door Andy Schleck. Ook is het slim van je de Giro mar niet mee te nemne, want daar heeft nog nooit een nederlander zo goed gepresteerd in dit klassement als Mollema en Kruijswijk.
Ploegenklassement eind overwinningen?........ 89 PDM
Top tien einklassering in de TdF : .... 2010 gesink :) Gezien je eerdere selectiviteit merk ik dat je je hier pijnlijk vergist.. je verwachtte hier blijkbaar Boogerd :P
Met je domme opsomming schiet je in eigen voet! Je bewijst precies wat ik duidelijk wilde maken. De laatste 10 jaren rijden ze geen deuk in een natte krant. Internationaal dan.
Jouw opsomming van overwinningen uit de vorige eeuw toont duidelijk aan dat er nu iets vreselijk mis is met het Nederlandse wielrennen, Maar zo snugger ben jij kennelijk niet om dit in te zien. En HOERA, je scoort 1 puntje met die 6de plek op 9.31 van Gesink vorig jaar. Hoera, wat zijn we nu blij! Nou ja, gezien de povere resultaten van de voorgaande 10 jaren moet je daar natuurlijk een vreugdedans om maken. Ik vraag je nogmaals : Maak een opsomming van resultaten gedurende de laatste 10 (TIEN) jaren van de Nederlanders in de TdF !
Voor Kruijswijk neem ik mijn petje af. Die presteerde heel mooi in de Giro. Dat heb ik eerder al vermeld dat ik die man een groeibriljant vind. Mollema moet zich ook nog verder ontwikkelen. Ik hoop dat het Nederlandse wielrennen eindelijk weer eens iets kan gaan winnen in de grote ronden en klassiekers.

Laten we duidelijk zijn, de hoogtij van het Vaderlandse wielrennen was van 1968-1990, die tijd komt nooit meer terug, dus dat is makkelijk scoren voor je. Maar als je gaat kijken naar de laatste twintig jaar staan we qua rondewerk er veel beter voor.
Nogmaals: Ik heb het over de laatste 10-12 jaar! Jij moet niet gaan teren op het verleden want dat weet ik ook wel en daarmee vergelijk ik de prestaties van de laatste 10 jaar juist.

Laten we wel zijn, als Rabo gaat voor het Klassement gaan ze nauwelijks etappes winnen. En je kan ook niet zomaar even het doel van je ploeg bijstellen, dat bewees een flutploeg als Radioshack.
Ja, die ploeg verloor al zijn troeven! Wat moet je dan nog?

Vergeet niet dat deze Rabo ploeg gefocussed had op de TdF ! Gelukkig hadden ze nog een Spanjaard a/b die voor een etappe zege zorgde. :oops:
Tsja, erg mager. Quick Step, Radio Shack, Astana, Kathousha, Liquigas, die hebben veel meer etappes gewonnen.. oh nee... mm.. ohhhhh daar gaat weer een gat in je betoog.. verdorie!
Kijk liever eens naar de ploegen die wél ritten wonnen! Die wel in de gele trui reden! De jongerentrui gewonnen hebben en de bolletjestrui. (Over de gfroene trui zal ik het maar niet hebben want de winnaar behoort eigenlijk niet meer mee te rijden wegens tijdoverschrijding). Maar dát wil je natuurlijk niet!
Kijk ook naar de voorgaande 10-12 jaren! Want hier ging het mij om!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 jul 2011 16:19

marconi schreef:Begin jij nu eens met een opsomming van de truien en klassementen die door Nederlanders in de TdF zijn gewonnen gedurende de laatste 10 jaar! DAT zijn feiten en ik wacht al uren op een antwoord! Nog steeds niets kunnen vinden??? Je hebt het toch over feiten?
Dan maar een opsomming van ALLE klassiekers die door Nederlandse renners zijn gewonnen de laatste 10 jaren ! :mrgreen: Feiten man, kom op ! Dat zijn toch de beste wapens ?

Doei ! :lol:
Mijn antwoord daarop heb je al tot tweemaal toe genegeerd maar ik wil er nog wel even op aanvullen hoor.

Parijs-Tours: Dekker 2004
Amstel-Gold Race Dekker 2001
Parijs-Roubaix Knaven 2001
Omloop het Nieuwsblad: Langeveld 2010
E3 Harelbeke: De Jongh 2003
Scheldeprijs: Veneberg 2005
Kuurne-Brussel-Kuurne: Sentjens 2003 (toen nog Nederlander) De Jongh 2004 2008 Traksel 2010
Brabantse Pijl: Boogert 2001 2003
Driedaagse De Panne: Posthuma 2008
Ronde van Emilia: Gesink 2009 en 2010
Tirreno-Adriatico: Dekker 2002 Dekker 2006
Ronde van Romandië Dekker 2007
Rund um den Henninger-Turm: 2004 2008

De opsomming is niet compleet maar geeft al een aardig beeld van het Nederlandse wielrennen van de afgelopen tien jaar

Voeg daar nog aan toe voor 2009, 2010 en 2011 nog wat etappezeges in klassieke rittenkoersen aan toe:

1e en 2e etappe en puntenklassment Ronde van Castilië en León (Bos 2010)
Proloog Parijs-Nice (Boom 2010)
5e etappe Ronde van Italië (Weening 2011)
Eindklassement Ronde van België (Boom 2009)
6e etappe Ronde van Zwitserland (Kruijswijk 2011)
15e etappe Ronde van Spanje (Boom 2009)
Ploegentijdrit Tirreno-Adriatico (Rabobank 2011)
Proloog Critérium du Dauphiné (Boom 2011)
Ronde van Baskenland - Winnaar puntenklassement (Tankink 2011)
Ronde van Romandië - Winnaar bergklassement (Ten Dam 2009)
8e etappe Critérium du Dauphiné Libéré (Clement 2009)
3e etappe Critérium du Dauphiné Libéré (Terpstra 2009)
Eindklassement Ruta del Sol (Posthuma 2009)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

simen
Forum-lid

simen 24 jul 2011 16:22

pinarello schreef:
simen schreef:Er wordt te hard en onrechtvaardig geoordeeld over Gesink.
Iemand die zo mager en afgetraint is als hem en dusdanig hard op het asfalt stuitert beschadigt ongetwijfelt zijn geraamte.
Dat zijn geen vleeswonden en dus zie je er niets van ,waardoor het lijkt mee te vallen.
Vervolgens verbergt hij de schade zo goed mogelijk om zijn uitgangspositie tov de anderen niet teveel in gevaar te brengen.(Spelen dat het wel meevalt)
Maar met bijna gekraakte botten valt natuurlijk niet echt goed te presteren.
Die moeten herstellen en doen bij iedere beweging pijn.
Nog afgezien van de pijn voor en na de wedstrijd.
Dat gaat 24 uur per dag door bij iedere beweging,ja zelfs bij normaal ademhalen.
Eens je ribben of rug goed gekneust weet je wat dat betekend.
Volgens mij zijn vrijwel alle renners afgetraind dus lijkt me dat niet zo'n goed argument ;)
Maar ze zijn niet allemaal zo hard gevallen dat ze stonden te stampen van de pijn.
Als hij daardoor 1 tot 5 %minder kan presteren is het over met je klassement.
En als je het dan laat lopen is een uurtje achterstand snel opgelopen in een paar dagen.
Zij is ook tegen

Gesloten