Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2016/2017

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 13 feb 2017 10:29

Ernie C. schreef:Ik geloof ook niet dat het hem niks uitmaakt. Hij zal echt wel zijn best doen om na het WK nog ergens een cross te winnen. Hij weet ook donders goed dat hij god op zijn blote knieën mag danken dat VDP het begin van zijn seizoen gemist heeft en dat hij op het WK zoveel lek reed. Als VA dat geluk niet had gehad dan werd er niet eens meer gesproken over een tweestrijd. Dan was het gewoon VDP die iedereen naar huis reed. Geloof mij maar dat hij zich zorgen maakt over volgend seizoen. Die paar euro's extra nemen die zorgen niet weg. Een paar overwinningen op VDP die geen pech heeft maar waarbij VA gewoon de beste is doen dat wel.
Leuk is anders voor Wout, toch gaat hij er best cool mee om. Elke keer opnieuw zegt hij in het interview dat het gewoon de realiteit is; dat Matthieu momenteel gewoon te sterk is.
Hij had ook gewoon na het WK het voor bekeken kunnen houden en gaan liggen rusten met z'n knie.
Dat het slechts over een paar euro's gaat klopt niet. Een wereldtrui levert al vlug twee a drieduizend euro extra startgeld op per cross, gerekend aan een kleine 40 crossen per jaar (min de wereldbekercrossen) levert dat toch een substantieel bedrag op.
Al de comentaren ten spijt heeft hij een zeer geslaagd seizoen; Belgische titel, Wereldtitel, Wereldbeker, DVV-trofee, eerste in stand UCI-ranking en 18 overwinningen. Je kan dat moeilijk allemaal verklaren als zijnde veroorzaakt door pech van Matthieu.
Die wereldtrui kan hij volgend seizoen nog laten schitteren, misschien wordt het volgend jaar wel een natte herfst en winter met heel wat ploetercrossen.

gede
Forum-lid

gede 13 feb 2017 10:35

Ik denk dat er hier een beetje wordt overdreven. VA en VDP zijn gelijkwaardige toptalenten, elk op hun eigen terrein. Wat ze al op de weg hebben laten zien, hoeft ook niet voor elkaar onder te doen.

Ik denk dat het bij Van Aert momenteel simpel is: Hij is voor het WK erg met zijn knie beginnen sukkelen. Ik denk dat hij nu gewoon door zijn ploeg wordt afgeremd om die knie niet volledig om zeep te rijden. Met afgeremd bedoel ik dan niet in wedstrijden, maar wel op training. Hij heeft nu die wereldtitel en het zou dom zijn om de knie helemaal om zeep helpen om nu nog perse een cros te willen winnen. Uit zijn medische staf werd onlangs al geopperd dat VA en VDP momenteel waarschijnlijk bezig zijn met elkaar om zeep te helpen. Als ze beiden ambities hebben om het ook op de weg waar te gaan maken, gaan ze sowieso af en toe de riem er deftig af moeten leggen, anders komt het op termijn niet goed.

En ach, dat landenspelletje van 'wij hebben de beste' dat is al eeuwen oud en ik vind het nog altijd kinderachtig. Ik heb als Belg oneindig veel respect voor wat VDP met een fiets kan en het hele veldrijden mag blij zijn dat 2 zo'n kerels tussen zitten.

beeb
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar beeb 13 feb 2017 12:28

Er is niks respectloos aan vaststellen dat een wereldkampioen baalt als hij zijn regenboogtrui niet onder de confetti zit aan de meet. Elke sporter wil graag winnen. Ik zou me meer zorgen maken als hij niet een beetje baalt dat het even niet lukt/kan/verstandig is.

Is het verstandig dat Wout zijn knie niet naar de vaantjes wil rijden? Natuurlijk! Is zijn seizoen al lang en zwaar geweest? Duidelijk! Levert die trui een jaar lang meer startgeld op? Yep! Is er gewoon weinig te doen aan Mathieu op dit moment? Ook dat lijkt me evident. Maar dat betekent nog niet dat Wout het ook leuk hoeft te vinden dat hij nog geen confetti op z'n regenboogtrui heeft. Iedere sporter zou daar een beetje van balen. Zo niet, dan waren ze nooit op elite-niveau gearriveerd.

Dat landenspelletje snap ik ook niet. Er wordt door een Belgische organisatie een zeer succesvolle eerste editie van een nieuwe cross georganiseerd. Vlak over de Nederlandse grens, dus iedereen uit twee landen kan makkelijk aanrijden. Het stond lekker vol met publiek dus financieel zal het wel uitkunnen. Organisatie en gemeente laaiend enthousiast. Letterlijk alle vijf de wereldkampioenen stonden aan de start en drie wonnen er. Zelfs alle renners waren uiterst tevreden over het parkoers, wat toch echt wel een unicum is. Alleen maar redenen om blij te zijn met deze toevoeging (voor minimaal 3 jaar) aan de kalender lijkt mij dan. Maar op de sociale media gaat het alleen maar over hoe "de anderen" arrogante happers zijn :?

Maar goed, ik snap sowieso niet waarom Belgen en Nederlanders iets tegen elkaar zouden moeten hebben… Binnen, maar ook buiten het wielrennen :D
Laatst gewijzigd door beeb op 13 feb 2017 17:55, 3 keer totaal gewijzigd.
===========================

Free your mind and your ass will follow

beeb
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar beeb 13 feb 2017 13:04

Interessant item van Sporza over de commerciele kant van het veldrijden (en een beetje van het wegwielrennen en schaatsen)

http://sporza.be/cm/sporza/videozone/sp ... /1.2889606

Free your mind and your ass will follow

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 13 feb 2017 20:01

Had het gister tijdens de Zevendedag al gezien, goede analyse

Pelep
Forum-lid

Pelep 14 feb 2017 18:25

Wie wil weten wie met het prijzengeld ging gaan lopen:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170214_02729749

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 14 feb 2017 18:50

Zou dit zijn om onze prachtige sport op de Winterspelen te krijgen?
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/v ... /1.2891399

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 14 feb 2017 19:02

Pelep schreef:Wie wil weten wie met het prijzengeld ging gaan lopen:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170214_02729749
"Zeker weten dus dat weinig wegrenners verdienen wat beide veldrijders, amper 22 jaar oud, nu al bij elkaar fietsen".
Vooral deze zin uit het artikel is de spijker op de kop en heeft tot gevolg dat beide renners voorlopig natuurlijk geen volledige wegcarrière ambiëren.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 feb 2017 20:41

Ik denk niet dat Lars Boom er zijn bed voor uit zal komen en dat is toch ook niet echt een topper op de weg...
Campagnolo Ultra Dork

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 feb 2017 20:46

Hangt ervan af wat je bedoelt met "geen topper". De beste man heeft wel een tourrit gewonnen. Als je doelt op zijn IQ dan ben ik het wel met je eens, dan schaal ik hem zelfs in als één van de domste van het peloton. Zal mij verbazen als hij 2 en 2 kan optellen...

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 14 feb 2017 21:04

Lekker slim Havana! :roll:

Pelep
Forum-lid

Pelep 14 feb 2017 21:49

Ernie C. schreef:Ik denk niet dat Lars Boom er zijn bed voor uit zal komen en dat is toch ook niet echt een topper op de weg...
Dit is zonder startgeld, zonder loon, zonder sponsorgelden en zonder winstpremies.
Als VA 40 crossen rijdt met startgeld tussen de 10000-15000 eur, daarbovenop zn loon (Stybar had destijds al 500000eur), nog wat sponsorgelden en premies zal hij vlot rond of boven 1 miljoen eur zitten. En hij hoeft er niet de halve wereld voor af te dweilen.

Plaats reactie