Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
En één ritje is natuurlijk een hele kleine steekproef....
Dat kan toch nooit zoveel uitmaken!
Als dat zo is dan ga ik voortaan wel 5 cm langer zitten en rijd ik 5km/h harder.
Weet iemand het verschil in snelheid gerekend bij 25km/h of 30km/h tussen je handen op het stuur of in de beugels?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ja, dat is 5... 30-25=5
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Zucht...
Het zal wel aan mij liggen dat ik geen zin heb in deze onzin reacties maar me met mijn 2 meter lengte (en dus grote frontale oppervlakte) wel afvraag wat het aerodynamische voordeel is gemeten in kilometer per uur in het plaatsen van de handen bovenop het stuur versus onderin de beugels.
In de voorlaatste fiets stond wel het voordeel in wattage maar niet in km/h voor een gemiddelde recreatieve fietser.
Het zal wel aan mij liggen dat ik geen zin heb in deze onzin reacties maar me met mijn 2 meter lengte (en dus grote frontale oppervlakte) wel afvraag wat het aerodynamische voordeel is gemeten in kilometer per uur in het plaatsen van de handen bovenop het stuur versus onderin de beugels.
In de voorlaatste fiets stond wel het voordeel in wattage maar niet in km/h voor een gemiddelde recreatieve fietser.
Jij bent ten eerste dan dus al geen gemiddelde recreatieve fietser
Verder stel je een vage vraag, waarop geen exact antwoord te geven is...
(Hoeveel cm drop, oppervlakte bovenlichaam en nog een rits zaken moeten bekend zijn, maar dan nog valt er niet zo een getal hiervoor uit de lucht te plukken)
Verder stel je een vage vraag, waarop geen exact antwoord te geven is...
(Hoeveel cm drop, oppervlakte bovenlichaam en nog een rits zaken moeten bekend zijn, maar dan nog valt er niet zo een getal hiervoor uit de lucht te plukken)
bedankt voor alle reacties. Vandaag een wat langer ritje van 140 gedaan. Op advies van Nee Nee goed gegeten en gedronken . Zelfde gevoel en een gemiddelde van nog geen 25.. Hoog in de hartslag dus best moe...Ik zal morgen eens een foto plaatsen van beide fietsen
De Garmin hield er helaas na twee uur mee op, dus geen of weinig data
De Garmin hield er helaas na twee uur mee op, dus geen of weinig data
Ik ben ook met geen enkele fiets sneller geweest dan met mijn aluminium Merckx met Khamsins en Mirage die wat aan de kleine kant was. De enige fiets waar ik erbij in de buurt kom is mijn huidige Tommasini. Die heeft ook een sportieve geometrie. Al het endurance en gravelspul is/was langzamer, ook met de carbon Conlnago Ace met Dura Ace en wieltjes van 1400 gram haalde ik het niet.
Ik denk dus dat zitpositie echt veel uitmaakt ook al zat tussen de Merckx en het andere spul ook ruim een jaar blessureleed en de grens van 40 jaar.
Ik denk dus dat zitpositie echt veel uitmaakt ook al zat tussen de Merckx en het andere spul ook ruim een jaar blessureleed en de grens van 40 jaar.
Campagnolo Ultra Dork
Dit geeft een (hele ruwe) indicatie: http://bikecalculator.combakboord1 schreef: ↑05 aug 2019 22:08 Zucht...
Het zal wel aan mij liggen dat ik geen zin heb in deze onzin reacties maar me met mijn 2 meter lengte (en dus grote frontale oppervlakte) wel afvraag wat het aerodynamische voordeel is gemeten in kilometer per uur in het plaatsen van de handen bovenop het stuur versus onderin de beugels.
In de voorlaatste fiets stond wel het voordeel in wattage maar niet in km/h voor een gemiddelde recreatieve fietser.
De hoeveelheid voor- of nadeel van je positie is ook sterk afhankelijk van andere factoren zoals de wind en stijging.
Strava