Pagina 81 van 525

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 aug 2019 17:26
door Deleted_User
En ÊÊn ritje is natuurlijk een hele kleine steekproef....

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 aug 2019 18:18
door Vicenza
Zeker als je het vergelijkt met waarschijnlijk het snelste rondje ooit op je andere fiets

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 aug 2019 20:26
door bakboord1
ddetaey schreef: ↑04 aug 2019 20:40 Als je 3cm korter zit, zit je dus meer rechtop. Ald gevolg vang je heel wat meer wind.
Dat kan toch nooit zoveel uitmaken!
Als dat zo is dan ga ik voortaan wel 5 cm langer zitten en rijd ik 5km/h harder. 😁

Weet iemand het verschil in snelheid gerekend bij 25km/h of 30km/h tussen je handen op het stuur of in de beugels?

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 aug 2019 20:38
door MarkVeenstra
Ja, dat is 5... 30-25=5 :ugeek:

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 aug 2019 21:09
door ottorongo
+1; leuke reactie

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 aug 2019 21:17
door bakboord1
Dit is toch niet het grote domme antwoorden topic! 😒

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 aug 2019 21:34
door Nee_Nee
Het is wel het juiste antwoord op de vraag. De leraar zei dat je altijd de vraag goed moest lezen.
Het verschil is snelheid tussen 30kmh en 25kmh is 5kmh

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 aug 2019 22:08
door bakboord1
Zucht...

Het zal wel aan mij liggen dat ik geen zin heb in deze onzin reacties maar me met mijn 2 meter lengte (en dus grote frontale oppervlakte) wel afvraag wat het aerodynamische voordeel is gemeten in kilometer per uur in het plaatsen van de handen bovenop het stuur versus onderin de beugels.
In de voorlaatste fiets stond wel het voordeel in wattage maar niet in km/h voor een gemiddelde recreatieve fietser.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 aug 2019 22:15
door RKN
Jij bent ten eerste dan dus al geen gemiddelde recreatieve fietser

Verder stel je een vage vraag, waarop geen exact antwoord te geven is...
(Hoeveel cm drop, oppervlakte bovenlichaam en nog een rits zaken moeten bekend zijn, maar dan nog valt er niet zo een getal hiervoor uit de lucht te plukken)

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 aug 2019 22:27
door bever
bedankt voor alle reacties. Vandaag een wat langer ritje van 140 gedaan. Op advies van Nee Nee goed gegeten en gedronken :) . Zelfde gevoel en een gemiddelde van nog geen 25.. Hoog in de hartslag dus best moe...Ik zal morgen eens een foto plaatsen van beide fietsen

De Garmin hield er helaas na twee uur mee op, dus geen of weinig data

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 aug 2019 23:28
door Ernie C.
Ik ben ook met geen enkele fiets sneller geweest dan met mijn aluminium Merckx met Khamsins en Mirage die wat aan de kleine kant was. De enige fiets waar ik erbij in de buurt kom is mijn huidige Tommasini. Die heeft ook een sportieve geometrie. Al het endurance en gravelspul is/was langzamer, ook met de carbon Conlnago Ace met Dura Ace en wieltjes van 1400 gram haalde ik het niet.

Ik denk dus dat zitpositie echt veel uitmaakt ook al zat tussen de Merckx en het andere spul ook ruim een jaar blessureleed en de grens van 40 jaar.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 06 aug 2019 09:16
door PietH
bakboord1 schreef: ↑05 aug 2019 22:08 Zucht...

Het zal wel aan mij liggen dat ik geen zin heb in deze onzin reacties maar me met mijn 2 meter lengte (en dus grote frontale oppervlakte) wel afvraag wat het aerodynamische voordeel is gemeten in kilometer per uur in het plaatsen van de handen bovenop het stuur versus onderin de beugels.
In de voorlaatste fiets stond wel het voordeel in wattage maar niet in km/h voor een gemiddelde recreatieve fietser.
Dit geeft een (hele ruwe) indicatie: http://bikecalculator.com
De hoeveelheid voor- of nadeel van je positie is ook sterk afhankelijk van andere factoren zoals de wind en stijging.