Het grote 'off topic' topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat mij direct in het artikel/kaartje opviel: waarom zijn de problemen zo relatief klein in de grote akkerbouwregios Zeeland en Flevoland……?
Als een onderzoekscommissie daar geen vraagtekens bij zet of een verklaring voor heeft haak ik al af.
Als een onderzoekscommissie daar geen vraagtekens bij zet of een verklaring voor heeft haak ik al af.
Less is bore
Daniël, of het een antwoord is, weet ik niet. Ik denk dat grote bedrijven beter omgaan met landbouwgif. Daarmee bedoel ik dat ze veel preciezer "afwegen". Te veel, wat niet nodig zou zijn, kost gewoon veel geld. En misschien ook betere en altijd beschermingsmiddelen gebruiken?
- Enzzo
- Forum-lid HC
@ Daniel: kleigrond? Zeewind? Zilte gronden?
Zeg het maar, volgens mij moet jij hier wat meer van weten toch
Zeg het maar, volgens mij moet jij hier wat meer van weten toch
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kleigrond en zeewind: dan zou regio Den Helder toch aardig gezond moeten zijn….
Ik heb er geen echte verklaring voor, wel een paar gedachten.
Wat ik met mijn bericht vooral wilde aangeven is dat er weer een artikel gedropt wordt met een pittige stellingname (lijkt wel standaard te worden voor alle lastige onderwerpen) zonder een goede uitleg van opvallende zaken. Het is cherry picking voor gevorderden. En dat doen alle kampen/partijen/groeperingen meer en meer.
De hele alinea over DDT is amper relevant omdat dit al 50jr verboden is in NL en toen de enorme persistentie al bekend was. Letterlijk oud nieuws.
“Leuk” weetje: ddt wordt nog volop gebruikt voor de bestrijding van de malariamug…..
De aantallen gevonden werkzame stoffen verbaast mij niet. De enorm sterke generieke middelen zijn vervangen voor veel meer specifieke middelen. Dus het juiste product voor de juiste plaag. Dan gaat het aantal werkzame stoffen omhoog, maar de milieubelasting omlaag.
Als je serieus middelen wilt reduceren moet je trouwens de bolbloemen in de ban doen. Dan maak je ineens een megasprong vooruit.
Wat ik met mijn bericht vooral wilde aangeven is dat er weer een artikel gedropt wordt met een pittige stellingname (lijkt wel standaard te worden voor alle lastige onderwerpen) zonder een goede uitleg van opvallende zaken. Het is cherry picking voor gevorderden. En dat doen alle kampen/partijen/groeperingen meer en meer.
De hele alinea over DDT is amper relevant omdat dit al 50jr verboden is in NL en toen de enorme persistentie al bekend was. Letterlijk oud nieuws.
“Leuk” weetje: ddt wordt nog volop gebruikt voor de bestrijding van de malariamug…..
De aantallen gevonden werkzame stoffen verbaast mij niet. De enorm sterke generieke middelen zijn vervangen voor veel meer specifieke middelen. Dus het juiste product voor de juiste plaag. Dan gaat het aantal werkzame stoffen omhoog, maar de milieubelasting omlaag.
Als je serieus middelen wilt reduceren moet je trouwens de bolbloemen in de ban doen. Dan maak je ineens een megasprong vooruit.
Less is bore
Den Helder en omgeving is zandgrond net als Lisse.daniel1975 schreef: ↑09 mar 2023 18:36 Kleigrond en zeewind: dan zou regio Den Helder toch aardig gezond moeten zijn….
Ideaal voor tulpen, na lelies het gewas waar de meeste bestrijdingsmiddelen voor worden ingezet
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klopt, die gedachte had ik ook voor die specifieke regio.
Westland zie je ook terug.
Maar heel veel andere regio’s heb ik geen harde verklaring voor.
Westland zie je ook terug.
Maar heel veel andere regio’s heb ik geen harde verklaring voor.
Less is bore
Over verontreiniging van opervlaktewater gesproken,
Van pijnstillers tot hormoonverstorende stoffen, elk jaar belandt minstens 190.000 kilo aan medicijnresten in het oppervlaktewater.
https://dewaterfilter.nl/steeds-meer-me ... rinkwater/
Van pijnstillers tot hormoonverstorende stoffen, elk jaar belandt minstens 190.000 kilo aan medicijnresten in het oppervlaktewater.
https://dewaterfilter.nl/steeds-meer-me ... rinkwater/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Echt heel grappig; de kieswijzer ingevuld.
Veel meer middenmaat dan ik ga je geloof ik niet vinden
Op de uitersten staan PVV/FVD net zo ver bij mij vandaan als D66, PVDA en GL en meer richting het midden zweef ik tussen Denk en VVD
Veel meer middenmaat dan ik ga je geloof ik niet vinden
Op de uitersten staan PVV/FVD net zo ver bij mij vandaan als D66, PVDA en GL en meer richting het midden zweef ik tussen Denk en VVD
Less is bore
Met deze redenering reduceer je de wenselijkheid van een bepaald bestuur van een land/regio tot de welvaart. Dat is een foute voorstelling. Onderzoek toont aan dat mensen vaak tégen hun portemonnee stemmen. Dat kan uit idealisme zijn of uit levensbeschouwelijke, ideologische overtuiging of uit culturele eigenheid. Lees bv Huntington hieromtrent.Orlok schreef: ↑09 mar 2023 16:30
.............. Hier op het forum zijn het veelal leden met N+1 fietsen van boven de € 5K en/of wonend in België vanwege de fiscale voordelen (Belgen daargelaten) of ander mooi weer paradijs (Pensionada daargelaten) , gaan meerdere keren per jaar met (ski)vakantie met hun grote bolides al dan niet elektrisch. Ga mij nou niet vertellen dat juist die mensen best heel goed zien wat het probleem is van de Nederlandse Polder democratie.
-
- Forum-lid HC
@Orlok, Toevallig woon ik in de polder, heb ik vroeger in achterstandswijken gewoond op scholen gezeten met de onderkant van de samenleving zowel qua intelligentie als mbt tot sociale waarde, lees criminaliteit. En alleen met mijn moeder en broertje die een uitkering had.
Dus ik weet best goed wat er aan de hand is. En wat heel veel mensen in Nederland meemaken.
Dat ik het geluk heb gehad met een bepaalde capaciteit te zijn geboren, waardoor ik niet ging accepteren dat ik ook zo mijn verdere leven zou gaan doorbrengen en dat van mijn toekomstige gezin heeft me hier gebracht. Mijn eerste fiets toen ik 11 was had ik met een week zoeken bij het grof vuil van drie kapotte fietsen zelf in elkaar gesleuteld met een vriend.
Ik denk dat ik de problemen van 2 miljoen mensen redelijk kan inschatten.
@Jans niet alles ligt aan Den Haag, zeker niet, maar als je nu in het verkeerde hoekje zit is de overheid niet bepaald een helpende hand. En ons huidige premier geeft met zijn gedrag een beeld af wat een groot deel van het land besmet, want als hij er geen herinnering aan heeft, waarom ik dan wel? Niet hoe ik in het leven sta, maar je moet ze de kost geven.
De vraag kan ook aan jullie gesteld worden of jullie wel weten wat deze problemen inhouden als je het zelf betreft. Niet van de buitenkant er naar kijken, maar er echt ingezeten hebben.
Dus ik weet best goed wat er aan de hand is. En wat heel veel mensen in Nederland meemaken.
Dat ik het geluk heb gehad met een bepaalde capaciteit te zijn geboren, waardoor ik niet ging accepteren dat ik ook zo mijn verdere leven zou gaan doorbrengen en dat van mijn toekomstige gezin heeft me hier gebracht. Mijn eerste fiets toen ik 11 was had ik met een week zoeken bij het grof vuil van drie kapotte fietsen zelf in elkaar gesleuteld met een vriend.
Ik denk dat ik de problemen van 2 miljoen mensen redelijk kan inschatten.
@Jans niet alles ligt aan Den Haag, zeker niet, maar als je nu in het verkeerde hoekje zit is de overheid niet bepaald een helpende hand. En ons huidige premier geeft met zijn gedrag een beeld af wat een groot deel van het land besmet, want als hij er geen herinnering aan heeft, waarom ik dan wel? Niet hoe ik in het leven sta, maar je moet ze de kost geven.
De vraag kan ook aan jullie gesteld worden of jullie wel weten wat deze problemen inhouden als je het zelf betreft. Niet van de buitenkant er naar kijken, maar er echt ingezeten hebben.
@wasbeer, ik kom niet uit een achterstandswijk, maar wel uit een gezin waar de maand altijd weer langer was dan het geld. Wat er in mijn spaarpot zat ( van bijv. tantes gekregen en van mijn opa), was er altijd door mijn ouders uitgehaald. Niet zomaar, maar omdat ze het nodig hadden. We kregen een studietoelage, zodat ik naar de HAVO kon. Dus, ik weet echt wel wat het is om minder bedeeld te zijn.
Ik ken ook een professor uit een echte achterstandswijk. Dus ook zelf kun je er echt wel iets aan doen om verder te komen.
Ik stem geen Rutte, (wat moet je tegenwoordig wel stemmen?) maar om die man overal de schuld van te geven is wel heel erg makkelijk. Ik vind dat je zijn naam iets te vaak gebruikt.
Ik ken ook een professor uit een echte achterstandswijk. Dus ook zelf kun je er echt wel iets aan doen om verder te komen.
Ik stem geen Rutte, (wat moet je tegenwoordig wel stemmen?) maar om die man overal de schuld van te geven is wel heel erg makkelijk. Ik vind dat je zijn naam iets te vaak gebruikt.