Cervélo
Alsof 90% vd. bevolking wedstrijden rijdt. Wordt allemaal veel te extreem gedacht en daarom veel te veel overdreven.
Maar goed.., extra stijfheid zul je met een cervélo waarschijnlijk nodig hebben. Mijn Beone heeft daar echt geen last van.
Maar goed.., extra stijfheid zul je met een cervélo waarschijnlijk nodig hebben. Mijn Beone heeft daar echt geen last van.
BeOne Rosso
Gekke_Henkie schreef:Buiten de pedalen en een ander zadel is dit mijn nieuwe zelf opgebouwde Cervelo S2...
Uploaded with ImageShack.us
Onderdelen lijstje:
Frame: Cervelo S2 (Natuurlijk)
Groep: SRAM Force (compact)
Wielen: Campagnolo Zonda (komen van mijn vorige fiets, mogelijk op termijn hoge wielen)
Stem: 3T ARX Pro stem
Stuur: 3T Ergosum pro dropbar
Banden: Conti 4000S
Bidonhouders: Carbon (Xenografia)
KM Teller: Garmin 705.
Pedalen: Dura-Ace PD-8710 (zijn in bestelling)
Zadel: (geleend, moet nog gaan zoeken (iemand een goed voorstel?))
Mooi! Ik heb zelf ook dit frame incl. afmontage. Alleen met Fulcrum Racing 1 en Mavic Cosmics Carbon 50 mm. Als zadel heb ik het Selle Italia SLR zadel in het zwart. Dat past er erg mooi bij, maar is voor veel mensen wel wat hard. Een andere optie is de Fizik Arione (in het wit en zwart verkrijgbaar), veel mensen vinden dat ook een fijn zadel.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ben al enige tijd aan het stoeien om bij een S1 2009 met 2-position zadelklem een Selle Italia Flite Gel Flow horizontaal te krijgen. Ik heb de voortse duimschroef al maximaal ingedraaid maar krijg desondanks de neus van het zadel niet vlak. Hij blijft ietsje omhoog wijzen.
Nu heb ik wel gelezen dat het mogelijk is om de voorste bout iets in te korten zodat hij dieper is in te draaien.
Is dit iid de oplossing voor dit probleem? Voor ik de zaag erin zet....
Eric hier bekend mee wellicht??
Nu heb ik wel gelezen dat het mogelijk is om de voorste bout iets in te korten zodat hij dieper is in te draaien.
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
cmc24 schreef:@danny1407, daarom ook 4 cm. als maximum hè. (maar ja, tis de cervélo-site)
Yes yes, ik bedoelde dat uiterlijk eigenlijk geen reden mag zijn om dat maximum te stellen.
Meer de kwaliteit van de constructie die je ermee verzwakt, zelfs als je een Beone hebt.
Maar je hebt gelijk, het is wel de Cervélo site :p
Hoewel dit ook bij een Pina of Specialized door velen als "not done" beschouwd zal worden qua looks.
sirbas schreef:Ben al enige tijd aan het stoeien om bij een S1 2009 met 2-position zadelklem een Selle Italia Flite Gel Flow horizontaal te krijgen. Ik heb de voortse duimschroef al maximaal ingedraaid maar krijg desondanks de neus van het zadel niet vlak. Hij blijft ietsje omhoog wijzen.
destijds heeft eric er bij mij ook een kortere bout ingezet ,probleem opgelost
dodge schreef:@IBAN: is dit de 2011 uitvoering, met BBright bracket ?
Zo te zien met het Ultegra crankstel, is dat dan met adapter om te passen in het grotere bracket ?
Aan de kleur te zien is het een 2010 uitvoering, dus met normale cups (en het is een Dura Ace crankstel )
-
- Forum-lid
marsman schreef: Mooi! Ik heb zelf ook dit frame incl. afmontage. Alleen met Fulcrum Racing 1 en Mavic Cosmics Carbon 50 mm. Als zadel heb ik het Selle Italia SLR zadel in het zwart. Dat past er erg mooi bij, maar is voor veel mensen wel wat hard. Een andere optie is de Fizik Arione (in het wit en zwart verkrijgbaar), veel mensen vinden dat ook een fijn zadel.
Dank je, De cosmics staan ook nog bij mij op het verlanglijstje, ik moet zeggen dat jij echt goede smaak hebt
Ik denk zelf dat een zwart zadel het mooiste gaat staan (zeker wegens kleurverschil tussen een echt wit frame en wit leer wat meestal een beetje cremekleurig is.) Heb jij de Selle italia SLR in het zwart??? Ben dan ook erg benieuwd naar de foto's van je fiets!!!
PS: Gisteren eerste ritje gemaakt!!!, rijdt echt lekker!!!!
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
daj schreef:dodge schreef:@IBAN: is dit de 2011 uitvoering, met BBright bracket ?
Zo te zien met het Ultegra crankstel, is dat dan met adapter om te passen in het grotere bracket ?
Aan de kleur te zien is het een 2010 uitvoering, dus met normale cups (en het is een Dura Ace crankstel )
Het is een splinternieuw frame, maar wel de 2010 versie idd. En het crankstel is een DA.
Gekke_Henkie schreef:marsman schreef: Mooi! Ik heb zelf ook dit frame incl. afmontage. Alleen met Fulcrum Racing 1 en Mavic Cosmics Carbon 50 mm. Als zadel heb ik het Selle Italia SLR zadel in het zwart. Dat past er erg mooi bij, maar is voor veel mensen wel wat hard. Een andere optie is de Fizik Arione (in het wit en zwart verkrijgbaar), veel mensen vinden dat ook een fijn zadel.
Dank je, De cosmics staan ook nog bij mij op het verlanglijstje, ik moet zeggen dat jij echt goede smaak hebt
Ik denk zelf dat een zwart zadel het mooiste gaat staan (zeker wegens kleurverschil tussen een echt wit frame en wit leer wat meestal een beetje cremekleurig is.) Heb jij de Selle italia SLR in het zwart??? Ben dan ook erg benieuwd naar de foto's van je fiets!!!
PS: Gisteren eerste ritje gemaakt!!!, rijdt echt lekker!!!!
Als het weer wat beter is, zal ik even een foto maken en ja, ik heb het zwarte zadel!
Ik pak ze wel weer in de afdaling