Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27865
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2021 14:48

Je bent er van bewust dat overgrote deel van het vliegverkeer momenteel vrachtverkeer is?

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 14 jan 2021 14:51

Die avondklok is voor mij echt een stap te ver, En levert in mijn ogen ook nog niets op ook, De feestjes die ze willen voorkomen beginnen dan toch gewoon om 19.45, Verder levert het helemaal niets op, Alleen dat we minder kans hebben om te sporten iets wat juist wel bijdraagt aan de bestrijding.
Dat sporten dan wel op de juiste manier overigens, Ik ga 's avonds vaak nog een rondje op de fiets en als ik dan bijna thuis ben kom ik eerst langs de hockeyvelden. (vrijwel) alle jeugdige sporters daar worden door ouders met de auto gehaald en gebracht en bijna altijd staan er dan wel groepjes ouders even lekker bij te kletsen. (meer dan 2 en zeker niet op anderhalve meter). Dit nadat ik daarvoor op een fietspad clubjes hardlopers van 10 en meer personen heb ontweken en ik de roeiers een paar kilometer eerder in groepjes van 4 hun boten in het water heb zien dragen. Roeien doen ze wel allemaal in eenpersoonsboten, dat dan weer wel.
Het is lastig allemaal.
Ik denk echt dat de bedoelingen van OMT. kabinet en wie al niet meer gewoon goed zijn. Maar experts zijn er gewoon niet en niemand weet nu echt wat wel of niet werkt, Dus kijken we maar wat er in anderen landen gebeurt en we doen ook maar wat, want nietsdoen zal nog zwaarder veroordeeld worden door iedereen.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 15:04

Vrijheden en rechten, hoort daar ook nog iets anders bij denk je?

daniel1975 schreef: 14 jan 2021 13:45 Complotten of burgertje pesten geloof ik ook totaal niet in. Ik geloof wel in incompetentie en momenteel de politieke druk van de verkiezingen.
En het relatieve gemak waarmee zware maatregelen worden ingezet om een klein "ongehoorzaam" deel van de bevolking te sturen vind ik echt stuitend.
Geen antwoord op mijn vraag. Het zit in dezelfde hoek als het eerder door jou aangehaalde "contract" met de overheid. Rechten en vrijheden komen ook niet vrijblijvend.

Wat me ook enigzins frappeert is waarom je boos bent op de overheid maar niet (althans niet hier) op de (al dan niet kleine) groep die aanleiding geeft voor dit beleid. Dat zou in mijn ogen meer passen. In plaats daarvan toon je daar juist begrip voor (stranddagje moet kunnen).

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2021 15:15

:x
havana schreef: 14 jan 2021 14:48 Je bent er van bewust dat overgrote deel van het vliegverkeer momenteel vrachtverkeer is?
Ja, en de personen komen vaak niet van Schiphol af, maar vliegen door. Het cijfer hoeveel er werkelijk Nederland in reizen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9099
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jan 2021 15:47

Joseba schreef: 14 jan 2021 15:04 Vrijheden en rechten, hoort daar ook nog iets anders bij denk je?

daniel1975 schreef: 14 jan 2021 13:45 Complotten of burgertje pesten geloof ik ook totaal niet in. Ik geloof wel in incompetentie en momenteel de politieke druk van de verkiezingen.
En het relatieve gemak waarmee zware maatregelen worden ingezet om een klein "ongehoorzaam" deel van de bevolking te sturen vind ik echt stuitend.
Geen antwoord op mijn vraag. Het zit in dezelfde hoek als het eerder door jou aangehaalde "contract" met de overheid. Rechten en vrijheden komen ook niet vrijblijvend.

Wat me ook enigzins frappeert is waarom je boos bent op de overheid maar niet (althans niet hier) op de (al dan niet kleine) groep die aanleiding geeft voor dit beleid. Dat zou in mijn ogen meer passen. In plaats daarvan toon je daar juist begrip voor (stranddagje moet kunnen).
poginkje:

Groepen als die strandgangers hebben niet aantoonbaar tot meer besmettingen geleid, net als die BLM demonstranten of die Willem II supporters (en bij die laatste 2 groepen is zelfs met vrij grote zekerheid te stellen dat hun samenkomen aantoonbaar niet tot meer besmettingen hebben geleid doordat er gericht getest is).

Vs.

Overheid neemt beslissingen die niet aantoonbaar tot een vermindering van besmettingen leiden, maar wel aantoonbaar heel erg veel nevenschade hebben.

Nou, dan ben ik dus pissig op de tweede groep.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 jan 2021 15:57

Jans schreef: 14 jan 2021 15:15 CUT

Ja, en de personen komen vaak niet van Schiphol af, maar vliegen door. Het cijfer hoeveel er werkelijk Nederland in reizen.
Om de laatste zin af te maken, dat zijn er volgens nu.nl ongeveer 460 per dag.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 14 jan 2021 16:01

De overheid moet op dit moment veel beslissingen nemen met maar een deel van de noodzakelijke informatie. Of iets een wetenschappelijk aangetoond effect heeft vraagt veel onderzoek en tijd die er niet is. Ik vind het dan ook wat kort door de bocht door te stellen dat een vol voetbalstadium gewoon moet kunnen omdat niet wetenschappelijk is aangetoond dat dit tot meer besmettingen leidt. Het is wel erg waarschijnlijk.

De eis om alle maatregel wetenschappelijk onderbouwt te krijgen is in mijn beleving dan ook geen reële eis.
o'7o

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27865
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2021 16:10

Goed wetenschappelijk onderzoek duurt jaren, dus inderdaad, veel beslissingen moet je nemen met maar een deel van de info. Dat heeft Rutte al in de 1e persco gezegd (terecht).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13442
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jan 2021 16:13

havana schreef: 14 jan 2021 14:48 Je bent er van bewust dat overgrote deel van het vliegverkeer momenteel vrachtverkeer is?
Zeker nog iets van 10 heen en 20 terug per dag dacht ik aan personen.
Vracht snap ik nog wel.

Ik weet ook dat er dubbel getest word maar toch. het is misschien een druppel, maar het is niet handig!

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 16:20

53x11 schreef: 14 jan 2021 15:47 Nou, dan ben ik dus pissig op de tweede groep.
Maar goed dat ze snel aftreden dan, hopelijk kan een nieuw kabinet het virus wel een halt toeroepen door zo snel mogelijk de huidige maatregelen af te schaffen (op zijn minst het onzinnige deel). Eindelijk weer wat lucht, kom het toch allemaal nog goed.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2021 16:35

Joseba schreef: 14 jan 2021 16:20
53x11 schreef: 14 jan 2021 15:47 Nou, dan ben ik dus pissig op de tweede groep.
Maar goed dat ze snel aftreden dan, hopelijk kan een nieuw kabinet het virus wel een halt toeroepen door zo snel mogelijk de huidige maatregelen af te schaffen (op zijn minst het onzinnige deel). Eindelijk weer wat lucht, kom het toch allemaal nog goed.
Wel jammer dan dat ze voor corona wel aan blijven (voor sommigen). En dat zal na de verkiezingen ook nog wel even aan duren.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9099
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jan 2021 16:41

Joseba schreef: 14 jan 2021 16:20
53x11 schreef: 14 jan 2021 15:47 Nou, dan ben ik dus pissig op de tweede groep.
Maar goed dat ze snel aftreden dan, hopelijk kan een nieuw kabinet het virus wel een halt toeroepen door zo snel mogelijk de huidige maatregelen af te schaffen (op zijn minst het onzinnige deel). Eindelijk weer wat lucht, kom het toch allemaal nog goed.
Wat probeer je nou te bereiken met dit soort pseudo-sarcastische reacties? Het ontneemt mij in ieder geval de lust om nog vaker inhoudelijk te reageren op je berichten.
:(
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten