Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 02 jul 2014 12:55

Mr. R schreef:Wel lekker traag trouwens. A staal getest op 6 februari en de B staal op 27 juni. Waarom moet dat zolang duren?
Omdat 1 van de leidende personen bij dat onderzoek en van de zuid-afrikaanse doping autoriteit overleed tijdens het testen. Daardoor was er geen directe leidinggevende meer en werd de zaak even opgeschort.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jul 2014 13:12

Gelukkig weer eens genuanceerd positief wielernieuws......
Less is bore

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 02 jul 2014 13:45

amclassic-fan schreef:
Livio Livius schreef:Daryl Impey positief getest (februari 2013) op gebruik maskeringsmiddel Probenecide.
En waarom zou iemand bewust zo'n middel nemen om iets anders te maskeren? Ik ben benieuwd naar de hoeveelheden die aangetroffen zijn.
Maakt het wat uit qua hoeveelheden. Het is niet lichaamseigen en komt mi niet voor in vervuild vlees. Dus dan kun je toch niet anders concluderen dan met opzet. Bewust of onbewust laat ik in het midden.
What makes the boat go faster?

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 02 jul 2014 19:29

Gerboon schreef: Omdat 1 van de leidende personen bij dat onderzoek en van de zuid-afrikaanse doping autoriteit overleed tijdens het testen.
Nou dat is nog eens een krachtig plasje :shock:

Ik heb nu het beeld van een tester die het flesje ontkurkt en verkrampt naar zijn keel grijpt. :lol:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16738
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jul 2014 20:02

Livio Livius schreef:
amclassic-fan schreef:
Livio Livius schreef:Daryl Impey positief getest (februari 2013) op gebruik maskeringsmiddel Probenecide.
En waarom zou iemand bewust zo'n middel nemen om iets anders te maskeren? Ik ben benieuwd naar de hoeveelheden die aangetroffen zijn.
Maakt het wat uit qua hoeveelheden. Het is niet lichaamseigen en komt mi niet voor in vervuild vlees. Dus dan kun je toch niet anders concluderen dan met opzet. Bewust of onbewust laat ik in het midden.
Het middel zou gebruikt worden om anabole steroïde te maskeren maar dan heb je er wel een flinke, makkelijk te traceren dosis voor nodig. Ik vind het dan ook niet erg logisch dat het hier om bewust dopinggebruik gaat.

Ik ben ook benieuwd hoe het met Matti Helminen is afgelopen. Hij werd 2 jaar geschorst met een kleine hoeveelheid in zijn plas. Hij zou er tegen in beroep gaan maar ik weet niet of dat daadwerkelijk gebeurd is en hoe dit is afgelopen.
Campagnolo Ultra Dork

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 02 jul 2014 21:09

dc schreef:
Gerboon schreef: Omdat 1 van de leidende personen bij dat onderzoek en van de zuid-afrikaanse doping autoriteit overleed tijdens het testen.
Nou dat is nog eens een krachtig plasje :shock:

Ik heb nu het beeld van een tester die het flesje ontkurkt en verkrampt naar zijn keel grijpt. :lol:
haha. Ik dacht meteen aan hetzelfde.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jul 2014 10:59

Livio Livius schreef: Maakt het wat uit qua hoeveelheden. Het is niet lichaamseigen en komt mi niet voor in vervuild vlees. Dus dan kun je toch niet anders concluderen dan met opzet. Bewust of onbewust laat ik in het midden.
Natuurlijk maakt de hoeveelheid uit, want al die 0-toleranties zijn van de zotte. Het ene jaar is er niets aan de hand, wordt je bloed een jaar later opnieuw getest kan je zo maar positief zijn, omdat er iemand nu een picogram kan detecteren ipv nanogrammen oid.

Hoe kan je uitsluiten dat dit niet in een toegestaan medicijn of supplement als vervuiling heeft gezeten? Dat lijkt mij een stuk waarschijnlijker dan dat je als wielrenner AS gaat gebruiken in het seizoen en dan een middel wat ook niet mag om de afscheiding te verminderen naar de urine toe... Een middel wat nota bene al in 88 gedetecteerd kon worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 03 jul 2014 11:10

Het is opvallend hoeveel vertrouwen mensen hebben in hun voedsel. Ik ben zeker niet paranoide, maar vervuild eten is heel wijdverspreid, ook in de EU.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 jul 2014 12:39

+1 En het voedingscentrum in nederland is ook compleet de weg kwijt met hun totaal niet onderbouwde spotjes en op een fles sisi het "ik kies bewust" logo.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 03 jul 2014 12:46

Het Voedingscentrum wordt toch gesponsord door Unilever? :lol:

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 07 jul 2014 15:25

elefantino schreef:Het Voedingscentrum wordt toch gesponsord door Unilever? :lol:
In principe niet...

"Het Voedingscentrum accepteert geen financiële bijdragen van bedrijven. We werken wel samen met bedrijven in de vorm van een Publiek Private Samenwerkingen (PPS). Daarvoor is deze Gedragscode opgesteld."

Maar dan verder:

"Het Voedingscentrum brengt jaarlijks een jaarverslag uit, dat wordt gecontroleerd en goedgekeurd door een externe accountant (KPMG)."

Oh oh..... :D

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jul 2014 11:02

Bart Voskamp geeft doping toe bij TVM....goh, je verwacht het niet he...
Geweldig dat dit weer tijdens de Tour uitgezonden wordt, en uiteraard wisten Priem en co van niets. Deed het heeeeeelemaal zelluf zonder medeweten van de teamleiding....
Waar is de kotssmiley? Als je praat, doe dat het hele verhaal prutser.
Less is bore

Plaats reactie