Canyon
Ik wist niet wat het verschil was tussen een EL versie en geen EL versie. Dat heeft dus te maken met Di2? Als het kan zou ik liever voor de EL versie gaan, mocht ik hem ooit willen upgraden naar Di2.
Ander vraagje... Kan er ook schijfremmen geplaatst worden op dit frame?
Ander vraagje... Kan er ook schijfremmen geplaatst worden op dit frame?
Ik zou geen schijfremmen plaatsen onder een frame die daarvoor niet is gebouwd. Ten eerste mis je de bevestigingen van de schijfremmen aan je frame. En ook zijn de krachten die op je frame worden uitgeoefend totaal anders dan bij gewone remmen.
-
- Forum-lid
ee de Ultimate CF SL is niet compatibel met schijfremmen.
Waarom wil je hem zelf opbouwen? Zoals ik het nu lees zou je beter een opgebouwde fiets kopen, de CF SL 9.0 als je Ultegra 6800 wilt. Dan zal je je fiets sneller hebben (kaders hebben dikwijls vertraging volgens de ervaringen hier) en wss ben je goedkoper uit.
De zaken die je niet aanstaan o pde fiets, kan je dan verkopen en vervangen door onderdelen die jij wilt, bvb stuur, zadel, wielen...
Waarom wil je hem zelf opbouwen? Zoals ik het nu lees zou je beter een opgebouwde fiets kopen, de CF SL 9.0 als je Ultegra 6800 wilt. Dan zal je je fiets sneller hebben (kaders hebben dikwijls vertraging volgens de ervaringen hier) en wss ben je goedkoper uit.
De zaken die je niet aanstaan o pde fiets, kan je dan verkopen en vervangen door onderdelen die jij wilt, bvb stuur, zadel, wielen...
@POC: opbouwen van een Ultimate CF SL frane is prima te doen (heb het zelf ook gedaan vorig voorjaar), maar dat is niet perse goedkoper dan een complete fiets. En zoals sl gezegd, als je het EL frame neemt dan zitten er alleen openingen in het frame om de DI2 kabels doorheen te voeren (dus niet geschikt voor de normale versnellingskabels), en ook is het frame totaal niet geschikt voor schijfremmen (zoals al gemeld, geen montagepunten en geen extra verstevigingen op voor/achtervork).
Wellicht beter om gewoon een complete Canyon in de outlet te bestellen ?
Wellicht beter om gewoon een complete Canyon in de outlet te bestellen ?
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Ben het helemaal met je eens. Mijn leveringsweek was oorspronkelijk week 14. Het is nu week 25. Als ik het bij Canyon NL navraag krijg ik alleen een standaard reactie dat ze geen zicht hebben op de levering en hun best doen. Als FIETS nog een keer een review doet van Canyon dan moeten ze er maar bij vermelden dat zeer lange levertijden geen uitzondering zijn.Soap schreef:Week 23 levering....halen ze dat of weer uitstel (tweede keer)...ik blijf de email refreshenSoap schreef:+1 erg mooi zo en zie wat opties die ook bij mij op de wish list staan voor de cf sl als hij binnen isJac schreef:@RB1965 , Erg mooie fiets.
Nog eens gevraagd naar de status, maar dat vinden ze niet zo leuk bij Canyon.
Zou een beter automatisch volg systeem van je order niet handig zijn?
Ja kost centjes, maar zou wel volgens mij een uitkomst wezen voor de toch wel grote issues rondom status & levering van ze en bijdragen aan meer klanttevredenheid in dat traject,
Helaas wel een feit inderdaad en natuurlijk "als" hij er eenmaal is zal alles vergeten zijn.luster schreef:
Ben het helemaal met je eens. Mijn leveringsweek was oorspronkelijk week 14. Het is nu week 25. Als ik het bij Canyon NL navraag krijg ik alleen een standaard reactie dat ze geen zicht hebben op de levering en hun best doen. Als FIETS nog een keer een review doet van Canyon dan moeten ze er maar bij vermelden dat zeer lange levertijden geen uitzondering zijn.
Maar denk niet dat ik bij mijn werk hier mee weg kom bij de klanten.
(Wat heb ik geen internet/tv/mobiel op afgesproken datum/tijd..... : Dag *** provider )
Natuurlijk een bekend issue, maar je moet toch gegeven voorraad datum toch wel halen.
Ik ben erg benieuwd naar de % cijfers daarvan wat op tijd geleverd wordt en wat verlaat.
Wat ik eerder stelde, denk dat zij echt naar een beter automatisch IT volg systeem van orders toe moeten. Als Canyon globale uitbreiding wil, zoals Amerika/Australie/etc, dan kan dit toch niet de manier zijn als black box en je klanten dergelijke antwoorden geven.
Ze hebben een geautomatiseerd volgsysteem (ERP). Wees daar maar niet bang voor, ze ontsluiten de data niet naar klanten zoveel is duidelijk. Bij mijn mountainbike werd netjes een formulier geleverd met daarop een aantal data, ordernummer, verpakkingsnummer, welke extra's bijgeleverd moeten worden etc etc.Soap schreef:Helaas wel een feit inderdaad en natuurlijk "als" hij er eenmaal is zal alles vergeten zijn.luster schreef:
Ben het helemaal met je eens. Mijn leveringsweek was oorspronkelijk week 14. Het is nu week 25. Als ik het bij Canyon NL navraag krijg ik alleen een standaard reactie dat ze geen zicht hebben op de levering en hun best doen. Als FIETS nog een keer een review doet van Canyon dan moeten ze er maar bij vermelden dat zeer lange levertijden geen uitzondering zijn.
(Wat heb ik geen internet/tv/mobiel op afgesproken datum/tijd..... : Dag *** provider )
Natuurlijk een bekend issue, maar je moet toch gegeven voorraad datum toch wel halen.
Ik ben erg benieuwd naar de % cijfers daarvan wat op tijd geleverd wordt en wat verlaat.
Wat ik eerder stelde, denk dat zij echt naar een beter automatisch IT volg systeem van orders toe moeten. Als Canyon globale uitbreiding wil, zoals Amerika/Australie/etc, dan kan dit toch niet de manier zijn als black box en je klanten dergelijke antwoorden geven.
Dus ja, een ERP-systeem is daar gewoon in gebruik. Waarom die data niet naar klanten gaat is gissen. Maar goed, ik heb me dan ook al flink wat jaren afgevraagd waarom IKEA niet via een webshop ging leveren. Kunnen is vaak het probleem niet, willen is het probleem.
Eens, doelde ook op de portaal en mogelijkheden voor de klanten.RuudRuud schreef:Ze hebben een geautomatiseerd volgsysteem (ERP). Wees daar maar niet bang voor, ze ontsluiten de data niet naar klanten zoveel is duidelijk. Bij mijn mountainbike werd netjes een formulier geleverd met daarop een aantal data, ordernummer, verpakkingsnummer, welke extra's bijgeleverd moeten worden etc etc.Soap schreef:Helaas wel een feit inderdaad en natuurlijk "als" hij er eenmaal is zal alles vergeten zijn.luster schreef:
Dus ja, een ERP-systeem is daar gewoon in gebruik. Waarom die data niet naar klanten gaat is gissen. Maar goed, ik heb me dan ook al flink wat jaren afgevraagd waarom IKEA niet via een webshop ging leveren. Kunnen is vaak het probleem niet, willen is het probleem.
Mag hopen dat ze inderdaad intern dat hebben
(of zouden ze het op kladblok doen en vandaar dat het wat lastig is??? )
Dat is nog eens goed nieuwsBeste Marlon
We verwachten dat je fiets spoedig verstuurd wordt, hij staat inmiddels op de lijst met orders die met prioriteit de deur moeten verlaten.
Er is echter een klein probleem met de beschikbaarheid van de aangevraagde 11-23 cassette. Deze is niet beschikbaar en zal worden nagestuurd. Je fiets komt nu met een standaard 12-27. Deze cassette hoeven we uiteindelijk niet terug. Je krijgt dus gratis een cassette extra ter waarde van circa 100 E.
Hartelijke groet,
Het Canyon Bicycles Team