Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 29 jul 2009 12:15

We drijven af jongens. Wat ik mij afvraag of Lance niet veel meer campagne maakt voor Livestrong door gewoon een zeer aardige jongen te zijn. Ook richting Contador. Wat hij nu lata zien is haantjhesgedrag en het zou hem sieren daar boven te staan. Ik heb wel het idee dat hij zijn best doet om zijn imago iets te verbeteren maar dat dit hem heel moeilijk afgaat.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 jul 2009 12:17

C a s r a n schreef: Toevallig kon ik anderhalf jaar geleden een keer mee op training met Astana en Contador, en toen viel me ook op dat Contador een enorm teruggetrokken persoonlijkheid is, die enkel met een beperkt aantal renners praatte (vrnmlk Paulinho) en zich vooral als leider van de groep manifesteerde omdat hij op de fiets en bergop duidelijk een klasse beter was dan de rest (Rubiera en co. waren duidelijk aan het afzien terwijl Contador ogenschijnlijk nog vlotjes rondpeddelde)... Na afloop van de training heeft hij enkel eens goeiedag gezegd en is ie snel z'n hotelkamer ingetrokken.



Wat is eigenlijk het punt dat je hiermee wil maken (behalve laten weten dat je even in hun zog mocht meerijden)? Is het omdat AC green grote mond heeft en liever de luwte opzoekt dat zijn kopmanschap ter discussie moet staan? Mij lijkt met overwicht de beste renner zijn ruim voldoende grond om het leiderschap van de groep op te eisen, zonder dat anderen de poten vanonder je stoel proberen weg te zagen... toch? (of zijn sportieve prestaties alleen ook in dezen onvoldoende als waarderingcriterium?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 jul 2009 12:19

herbawife schreef:
MrT schreef:Dames, dames, even rustig.

Ik vind jullie handtassen echt heel mooi, dus van iedereen. Dus daar hoeven we niet meer over te bekvechten. Dus laten we nu weer even over de Tour praten.

;-)


En dit vind ik ondanks de knipoog dan weer ten zeerste ongepast!

;)


ai! I'm in trouble now...

mensen, graag on-topic
stuur elkaar anders PMs, of open een topic over hoe te discussieren op het forum

laten we het hier over de Tour hebben

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 jul 2009 12:26

Dario schreef:Wat is eigenlijk het punt dat je hiermee wil maken ... ?



Volledige post lezen/quoten en je zal het punt misschien wel snappen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 29 jul 2009 12:34

Dario schreef:
C a s r a n schreef: Toevallig kon ik anderhalf jaar geleden een keer mee op training met Astana en Contador, en toen viel me ook op dat Contador een enorm teruggetrokken persoonlijkheid is, die enkel met een beperkt aantal renners praatte (vrnmlk Paulinho) en zich vooral als leider van de groep manifesteerde omdat hij op de fiets en bergop duidelijk een klasse beter was dan de rest (Rubiera en co. waren duidelijk aan het afzien terwijl Contador ogenschijnlijk nog vlotjes rondpeddelde)... Na afloop van de training heeft hij enkel eens goeiedag gezegd en is ie snel z'n hotelkamer ingetrokken.



Wat is eigenlijk het punt dat je hiermee wil maken (behalve laten weten dat je even in hun zog mocht meerijden)? Is het omdat AC green grote mond heeft en liever de luwte opzoekt dat zijn kopmanschap ter discussie moet staan? Mij lijkt met overwicht de beste renner zijn ruim voldoende grond om het leiderschap van de groep op te eisen, zonder dat anderen de poten vanonder je stoel proberen weg te zagen... toch? (of zijn sportieve prestaties alleen ook in dezen onvoldoende als waarderingcriterium?)

Ach het enige wat hieruit blijkt dat het een introverte jongen is met uitzonderlijk veel talent. Maar wat mij betreft een waardig kampioen.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 29 jul 2009 12:36

Concorde schreef: Ach het enige wat hieruit blijkt dat het een introverte jongen is met uitzonderlijk veel talent. Maar wat mij betreft een waardig kampioen.


helemaal mee eens: +1
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 jul 2009 12:38

Concorde schreef:
Dario schreef:
C a s r a n schreef: Toevallig kon ik anderhalf jaar geleden een keer mee op training met Astana en Contador, en toen viel me ook op dat Contador een enorm teruggetrokken persoonlijkheid is, die enkel met een beperkt aantal renners praatte (vrnmlk Paulinho) en zich vooral als leider van de groep manifesteerde omdat hij op de fiets en bergop duidelijk een klasse beter was dan de rest (Rubiera en co. waren duidelijk aan het afzien terwijl Contador ogenschijnlijk nog vlotjes rondpeddelde)... Na afloop van de training heeft hij enkel eens goeiedag gezegd en is ie snel z'n hotelkamer ingetrokken.



Wat is eigenlijk het punt dat je hiermee wil maken (behalve laten weten dat je even in hun zog mocht meerijden)? Is het omdat AC green grote mond heeft en liever de luwte opzoekt dat zijn kopmanschap ter discussie moet staan? Mij lijkt met overwicht de beste renner zijn ruim voldoende grond om het leiderschap van de groep op te eisen, zonder dat anderen de poten vanonder je stoel proberen weg te zagen... toch? (of zijn sportieve prestaties alleen ook in dezen onvoldoende als waarderingcriterium?)

Ach het enige wat hieruit blijkt dat het een introverte jongen is met uitzonderlijk veel talent. Maar wat mij betreft een waardig kampioen.


Het was voor hem misschien weer zo'n vervelende rit met allemaal mannetjes die eens een dagje mee mochten fietsen.

Misschien had hij er die dag niet zo veel zin in, kan me goed voorstellen.

Feit is zeker dat Contador redelijk teruggetrokken is, maar dat maakt je geen minder goede leider. Er zijn vele stijlen wat leiderschap betreft.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 29 jul 2009 12:50

+1. Bovendien heeft hij dit jaar nooit de kans gehad om zich te ontplooien als echte leider. Die rol heeft Armstrong zich immers direct toegeeigend toen hij bij Astana binnenkwam. Wat dat betreft snap ik ook heel goed dat hij een paar mensen die hij echt kon vetrouwen mee nam naar de Tour. Anders was het wel een heel erg eenzame weg geworden voor hem.

Ik vraag me trouwens af hoe het gelopen zou zijn als hij niet (tegen het plan van LA en JB in) was weggereden in Andorra. Dan had LA, na zijn tijdwinst in de waaieretappe, wellicht kunnen claimen dat hij de sterkste man in het team was en zo het kopmanschap kunnen opeisen? Ik heb het beeld dat LA en JB dát bedoelden toen ze zeiden dat Contador zich niet aan het plan hield. Waarom zouden zij daar anders zo'n probleem van maken?

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 jul 2009 12:52

C a s r a n schreef:
Dario schreef:Wat is eigenlijk het punt dat je hiermee wil maken ... ?



Volledige post lezen/quoten en je zal het punt misschien wel snappen.


Ach, dat pretentieuze toontje is heus nergens voor nodig hoor!
(ik heb enkel het stukje met de minste taalfouten geciteerd, dus je zou eigenlijk blij moeten zijn...) ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 jul 2009 12:56

Dario schreef:
C a s r a n schreef:
Dario schreef:Wat is eigenlijk het punt dat je hiermee wil maken ... ?


Volledige post lezen/quoten en je zal het punt misschien wel snappen.


Ach, dat pretentieuze toontje is heus nergens voor nodig hoor!
(ik heb enkel het stukje met de minste taalfouten geciteerd, dus je zou eigenlijk blij moeten zijn...) ;)


argh, persoonlijke vetes graag per PM, of anders na schooltijd buiten het hek! ;-)
perik schreef:+1. Bovendien heeft hij dit jaar nooit de kans gehad om zich te ontplooien als echte leider. Die rol heeft Armstrong zich immers direct toegeeigend toen hij bij Astana binnenkwam. Wat dat betreft snap ik ook heel goed dat hij een paar mensen die hij echt kon vetrouwen mee nam naar de Tour. Anders was het wel een heel erg eenzame weg geworden voor hem.

Ik vraag me trouwens af hoe het gelopen zou zijn als hij niet (tegen het plan van LA en JB in) was weggereden in Andorra. Dan had LA, na zijn tijdwinst in de waaieretappe, wellicht kunnen claimen dat hij de sterkste man in het team was en zo het kopmanschap kunnen opeisen? Ik heb het beeld dat LA en JB dát bedoelden toen ze zeiden dat Contador zich niet aan het plan hield. Waarom zouden zij daar anders zo'n probleem van maken?


Als je het mij vraagt had Contador dan gewoon keihard de Ventoux op geknald. Lekker de laatste dag, dus konden ze hem toch niks meer maken.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 jul 2009 12:56

@ Dario: Niks ondertoon. Er zit idd helemaat geen punt in mijn post als je die alinea afzonderlijk neemt!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 29 jul 2009 12:57

Wat is het punt dan eigenlijk? Dat Rubiera het zwart voor de ogen had, terwijl Casran nog voldoende fris was om ineens de hele sociale structuur binnen Astana te ontrafelen?
;)

Plaats reactie