Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 16 mei 2015 21:34

Mooie review. Het is dat ik mijn fiets in 2014 heb gekocht, anders was ik wellicht voor deze UL gegaan. Maar ja, dat rood blijft trekken bij mij. ;)
Wel heb ik recent een ander stuur en dikker stuurlint met meer grip gemonteerd. Dat kan ik andere Sensa-eigenaren echt aanraden! Dat absorbeert beter, het originele stuur is ook wat krap om lekker "in de beugels" te fietsen.
Als binnenkort de banden aan vervanging toe zijn, ga ik eens 25mm's proberen, zoals nononsense al suggereerde.
"Fietsen is mijn medicijn."

gerritvisser
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2008 22:54

gerritvisser 25 mei 2015 21:35

Ondertussen mijn Calabria een aantal weken in bezit en ik moet eerlijk zeggen: geweldig. Elke trap is raak. Heb de 25 mm conti erop liggen en de bovenkant band zit wel heel dicht tegen de ronding van mijn voorvork aan. Heb zo'n beschermstikkker op de vork geplakt en ben benieuwd of deze slijtage laat zien. Alternatief is 23 mm band voor leggen.
Johan

robbertdjs
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2015 19:16

robbertdjs 26 mei 2015 19:29

Ik heb een vraag.
Ik wil graag een andere wielrenfiets kopen. Ik ben zelf 1.96 meter en weeg 98 kilo.
Ik zag op internet een Sensa Giulia voorbij komen uit 2013, hier is nog weinig/niet op gefietst.
De fiets is afgemonteerd met Ultegra wat volgens mij prima is. De fiets is van carbon, is dit te doen met mijn gewicht? Welke framemaat moet ik hebben met mijn lengte van 1.96 meter? Ik hoop dat er iemand is die mij antwoord kan geven. Alvast bedankt!!

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 26 mei 2015 20:22

hangt ook van je binnenbeenlengte af maar min maat 58

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 26 mei 2015 21:33

Ik ben 1.93m bij ruim 90 kg.
B.B.-lengte = 96 cm.

Ik rijd op een Romagna 60 cm met 120 mm vlakke stuurpen en 2 spacerringen.

Ik heb de drop nooit gemeten; maar volgens sommige fietsmaten van me zouden zij het niet prettig vinden rijden (te diep).
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Sjurk
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:05

Sjurk 31 mei 2015 21:20

CoenT86 schreef:Afgelopen april heb ik ook op een Trentino gereden, maar dan de 2015 UL-versie. Hieronder mijn bevindingen:)
http://racefietsblog.nl/racefietsblog-t ... entino-ul/
Nette review!

Kan me in het eerder geplaatste stukje uit de UK wel vinden. Mijn Trentino (één van de eerste verkochte 2014-fietsen) doet tegenwoordig dienst als tacx-fiets omdat mijn lijf er niet erg blij van werd. Met de fiets an sich was weinig mis, maar de flinke reach en stijfheid leverden problemen op. Voor de recreatieve rijder die een beetje comfort wil is de Trentino naar mijn mening absoluut een no-go. Wie wat competatiever wil fietsen is het geen probleem.

Rick100
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jul 2012 13:11

Rick100 31 mei 2015 22:34

Ik ben mij aan het oriënteren om een racefiets aan te schaffen. Ik kom daarbij o.a. op Sensa uit. De fietsen ogen mooi en zijn qua prijs ook aantrekkelijk. Ik ben 1.88m en 82 kg. Wel zou ik voor mijn rug voor een endurance-fiets kiezen. Ik heb mijn oog laten vallen op een Trentino SL of Trentino UL. Weet iemand of de Sensa frames ook een endurance-variant kent of zou de Trentino kunnen?

Sjurk
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:05

Sjurk 31 mei 2015 23:40

De Trentino is standaard absoluut geen endurance-frame en zover ik weet heeft Sensa niet echt iets dat in de buurt komt. In februari stond ik nog op het punt een Giulia te bestellen maar na een fietsmeting bleek de reach van de Sensa-fietsen voor mijn lijf veel te groot.

Maarrr: naar aanleiding van die meting is mijn Trentino aangepast om iets meer comfort te geven (o.a. kortere stuurpen en aanpassing van de shifters) dus je kan een heel eind komen. Daarnaast krijg je bij Sensa voor het geld gewoon heel veel fiets.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 jun 2015 09:06

Sebo schreef:Ik ben 1.93m bij ruim 90 kg.
B.B.-lengte = 96 cm.

Ik rijd op een Romagna 60 cm met 120 mm vlakke stuurpen en 2 spacerringen.

Ik heb de drop nooit gemeten; maar volgens sommige fietsmaten van me zouden zij het niet prettig vinden rijden (te diep).
Ik denk dat je inderdaad met een serieuze "drop" rondrijdt.
Deed ik vroege ook maar na 2 nekhernia's en nog wat ongemakken toch maar overgstapt op een Roubaix :)

Als ik jou was ging ik voor de 61 cm slooping, als mensen met jouw lengte en BBL al niet op een 61 cm frame mag rondrijden wie dan wel :)
Het verschil in reach tussen een 58 en 61 cm is 9 mm, stuurpen van 11 ipv 12 cm.
Maar de stack is redelijk wat hoger zodat je of zonder spacers of meer rechtop kan rijden.
Afbeelding

Geochart van de sensa site
I know myself like no one else
Nothing to defend

Kittel
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2015 15:33

Kittel 02 jun 2015 16:29

Lcsmet schreef:
Sebo schreef:Ik ben 1.93m bij ruim 90 kg.
B.B.-lengte = 96 cm.

Ik rijd op een Romagna 60 cm met 120 mm vlakke stuurpen en 2 spacerringen.

Ik heb de drop nooit gemeten; maar volgens sommige fietsmaten van me zouden zij het niet prettig vinden rijden (te diep).
Ik denk dat je inderdaad met een serieuze "drop" rondrijdt.
Deed ik vroege ook maar na 2 nekhernia's en nog wat ongemakken toch maar overgstapt op een Roubaix :)

Als ik jou was ging ik voor de 61 cm slooping, als mensen met jouw lengte en BBL al niet op een 61 cm frame mag rondrijden wie dan wel :)
Het verschil in reach tussen een 58 en 61 cm is 9 mm, stuurpen van 11 ipv 12 cm.
Maar de stack is redelijk wat hoger zodat je of zonder spacers of meer rechtop kan rijden.
Afbeelding

Geochart van de sensa site

Sloping.. het is sloping. Dat spreek je dus ook uit als 'slowping' en niet als 'sloeping'.

"In mathematics, the slope or gradient of a line is a number that describes both the direction and the steepness of the line."

Zullen we het nu echt nooit meer 'slooping' noemen?

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 02 jun 2015 19:22

Goedenavond, mijn schoonvader heeft eens Sensa calabria van een 3kwart jaar oud. Nu zagen we laatst dat de blanke lak soort van loslaat of lucht onder komt. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? De fiets komt bij vos zwanenburg weg, zij willen er niks van weten, en ze zegen dat dit normaal is ( dat vind ik uiteraard niet). Weet iemand wat voor stappen we nog kunnen ondernemen?

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 02 jun 2015 19:43

Heb je eventueel foto's van de lak? Je zou eventueel Sensa zelf opbellen of emailen.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Plaats reactie