Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 30 okt 2012 21:25

Prachtige fiets!

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 05 jan 2013 10:47

Voor wie zin heeft om een uurtje rond te kijken in de wereld van stalen frames:
http://stahlrahmen-bikes.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik was eigenlijk aan het zoeken of er dit jaar een European Handbuilt Bike show is? http://www.e-h-b-e.eu/" onclick="window.open(this.href);return false; De website lijkt uit de lucht.Op de website van de Messe van Schwaebishe Gmuend staat dat de datum nog niet vast ligt.

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 05 jan 2013 19:38

farelli schreef:Hoe kom je dáár nu bij? :shock:

Afbeelding
foto: Nees de Bondt
Wat doet deze fiets (echt een héle mooie) in het staal topic?
Lijkt mij toch van aluminium.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 06 jan 2013 23:46

campasuper schreef: Wat doet deze fiets (echt een héle mooie) in het staal topic?
Lijkt mij toch van aluminium.
Fiets? Heb mijn haren daar nog staan te kammen in die 2 mooie spiegels :D
Maar effe serieus: die Alu Alans komen overal binnen. Worden ook toegestaan tijdens L' Eroica. Een gast die overal welkom is.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 07 jan 2013 09:17

Kijk, dat hoor ik nu graag. En verder is het gewoon waar.

Afbeelding

8-)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16761
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jan 2013 00:26

Net een beetje aan surfen op het web, kom ik dit tegen:

Afbeelding

Wat een schoonheid. Ik wis nog niet dat ze bij Basso het merk Pogliaghi weer nieuw leven in hebben geblazen.
Dit is natuurlijk meer een reïncarnatie van de door Basso gebouwde fietsen, een "echte" zal het zonder de hand van de meester niet worden.
Maar toch een prachtig initiatief.
Afbeelding
Meer plaatjes op de site:http://www.pogliaghiitalcorsemilano.com/, de schoenen mogen er ook wezen trouwens.
Campagnolo Ultra Dork

Dizono
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54

Dizono 12 jan 2013 11:42

Mooi, en slim ook. Volgens mij is staal weer behoorlijk populair aan het worden bij enerzijds jongeren die er graag 'hip' bijfietsen en daarnaast bij de oudere generatie met een vleug van melancholiek. Ik weet niet precies wat ze kosten, maar ik vemoed dat de winstmarge op dergelijke fietsen ook wat hoger ligt.

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 12 jan 2013 22:59

+1

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 28 jan 2013 00:27

Dizono schreef:Mooi, en slim ook. Volgens mij is staal weer behoorlijk populair aan het worden bij enerzijds jongeren die er graag 'hip' bijfietsen en daarnaast bij de oudere generatie met een vleug van melancholiek. Ik weet niet precies wat ze kosten, maar ik vemoed dat de winstmarge op dergelijke fietsen ook wat hoger ligt.
Dit zal je nog tegenvallen. De frames die tegenwoordig weer van staal worden gemaakt, worden dit heel vaak uit een hoogwaardig type. Zo is de buizenset van een Cinelli Supercorsa 700 euro, en dan moet hij nog gebouwd, verchroomd en gespoten worden. Zo'n frame kost uiteindelijke ongeveer 1500 euro. Dus zoveel winst zal er niet opzitten.

Ook merken we dat staal wel hip wordt, maar dat men er niet veel voor over heeft, het moet zo mooi en goedkoop mogelijk "het is toch maar oud".

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 28 jan 2013 18:13

In 't maandblad 'Fiets' van januari stond een artikel over stalen frames (en een paar van titanium) van Hollandsche Bodem. Leuke fietsies maar ze hadden allemaal een carbon voorvork: LELIJK! :?

Doe mij dan maar zo'n Pogliaghi of een Tommassini of een Pinarello of een Gios al dan niet Made In Italy.....

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6585
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 jan 2013 18:34

Een goeie vork maken valt ook niet mee. Een frame waar ik zelf op ga rijden durf ik wel zelf te maken. Maar een vork? Moet ik toch ernstig over nadenken!

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 28 jan 2013 18:42

Gastheerg schreef:Een goeie vork maken valt ook niet mee.
Flauwekul. Duell heeft altijd goeie vorken gemaakt. Bovendien, wat is 't solderen -of tiglassen- van een vork anders dan 't solderen of lassen van een frame?
De reden dat de in Fiets besproken frames met zo'n afzichtelijke carbon vork zijn uitgerust is omdat die a) lichter zijn -who gives a flying fuck, die paar grammetjes- en b) omdat de stalen (en ik denk ook titanium) framebouwers hun framepie tòch nog wat moderns qua looks willen meegeven in de hoop meer mensen over de streep te trekken om bij hun te gaan shoppen. Voor mij een reden om 't juist niet te doen. En ik denk zo maar dat iemand die voor een handgebouwd kwaliteitsproduct júist liever all the way gaat.

Maar ik kan me vergissen....

Plaats reactie