Titanium fietsen
Caranium schreef:
Er zijn duidelijk mensen die dit mooi vinden - blijkt - maar mij heeft dit type lakwerk nooit kunnen bekoren. Niet op staal, niet op carbon en al helemaal niet op titanium. Ook het frame vind ik niet mooi. Dat is volgens mij de voornaamste reden dat je de constructie niet meer ziet in nieuwe frames.
Gelukkig is het jouw fiets, en ik hoop dat je er zelf wel heel tevreden mee bent. Zo niet, er zijn liefhebbers genoeg. (Maar ik dus niet)
Heel mooi en heel apart, dit soort lakwerk hoort nu eenmaal bij Colnago, daar zijn ze vrij uniek in.
Verder houd ik ook van aparte en/of afwijkende frames en opbouw concepten.
Zelf heb ik een VN Zephyr, met de versprongen staande achtervork, maakt de fiets optisch erg compact.
Opmerking op deze fiets (niet persoonlijk want je zal er zelf wel een goede reden voor hebben) de voorbouw is verkeertom gemonteerd.
Verder houd ik ook van aparte en/of afwijkende frames en opbouw concepten.
Zelf heb ik een VN Zephyr, met de versprongen staande achtervork, maakt de fiets optisch erg compact.
Opmerking op deze fiets (niet persoonlijk want je zal er zelf wel een goede reden voor hebben) de voorbouw is verkeertom gemonteerd.
Corniel schreef:Ook het frame vind ik niet mooi. Dat is volgens mij de voornaamste reden dat je de constructie niet meer ziet in nieuwe frames.
Je doelt op de triple triangle? Dat mag niet meer van de UCI als ik het goed heb.
Ik vind het overigens een pracht van een fiets!!
Corniel schreef:Ook het frame vind ik niet mooi. Dat is volgens mij de voornaamste reden dat je de constructie niet meer ziet in nieuwe frames.
Daar dicht jij jezelf toch echt teveel invloed toe hoor. Ik geloof nooit dat de UCI zich enkel door jouw smaak laat leiden
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Moet zeggen dat ik ook geen liefhebber ben van zulke frames (zie ook GT). Of ie dan van ti, staal, alu of carbon is doet daar niets aan af volgens mij. Kwestie van smaak.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
@Timo 2.0: een leuk manier van interpreteren.
Van de UCI mogen fietsen ook niet minder dan 6.8 kg wegen. Die fietsen zie je wel veel, fietsen met zo'n triple trangle niet.
Van de UCI mogen fietsen ook niet minder dan 6.8 kg wegen. Die fietsen zie je wel veel, fietsen met zo'n triple trangle niet.
Het zal niet zo zeer een kwestie van smaak zijn, ik denk eerder dat zo'n constructie niet echt een vooreel is constructief gezien.
Ik heb deze diets al ruim een half jaar (het is de oude fiets van Zorro, zie vorige pagina) en het wordt eens tijd dat ik hem in dit topic laat zien.
Het is dus een Gazelle V8, frame is 57 cm, de fiets is afgemonteerd met Ultegra SL (was nog in een supermooie staat toen ik de fiets van Zorro overnam en is dat uiteraard nog steeds ). Er zaten ook Ultegra Sl wielen in, maar die heb ik na lang twijfelen vervangen door mijn oude Ksyrium SL. Die vind ik iets mooier erin staan (de fiets wordt iets sprekender vind ik) en zo kan ik de Ultegra SL wielen gaan verkopen (daar komt nog een topic voor). Verder zitten er een Fizik Arione Kium zadel op de fiets en Look Keo Carbon pedalen, hetzelfde wat ik ook op mijn Scott Addict heb zitten.
Aangezien Zorro iets kleiner is dan ik en ook wat dieper zit, was de vork eigenlijk te kort afgezaagd voor mij. Dat heb ik opgelost door de stuurpen om te draaien. Wellicht komt er nog een nieuwe vork in dit jaar, de fiets bevalt me erg goed dus ik wil er nog best wat geld aan uitgeven.
Goed, genoeg gekletst, hier zijn de foto's!
[img=http://farm5.static.flickr.com/4070/441 ... b857_o.jpg]
[img=http://farm3.static.flickr.com/2740/441 ... e328_o.jpg]
Het is dus een Gazelle V8, frame is 57 cm, de fiets is afgemonteerd met Ultegra SL (was nog in een supermooie staat toen ik de fiets van Zorro overnam en is dat uiteraard nog steeds ). Er zaten ook Ultegra Sl wielen in, maar die heb ik na lang twijfelen vervangen door mijn oude Ksyrium SL. Die vind ik iets mooier erin staan (de fiets wordt iets sprekender vind ik) en zo kan ik de Ultegra SL wielen gaan verkopen (daar komt nog een topic voor). Verder zitten er een Fizik Arione Kium zadel op de fiets en Look Keo Carbon pedalen, hetzelfde wat ik ook op mijn Scott Addict heb zitten.
Aangezien Zorro iets kleiner is dan ik en ook wat dieper zit, was de vork eigenlijk te kort afgezaagd voor mij. Dat heb ik opgelost door de stuurpen om te draaien. Wellicht komt er nog een nieuwe vork in dit jaar, de fiets bevalt me erg goed dus ik wil er nog best wat geld aan uitgeven.
Goed, genoeg gekletst, hier zijn de foto's!
[img=http://farm5.static.flickr.com/4070/441 ... b857_o.jpg]
[img=http://farm3.static.flickr.com/2740/441 ... e328_o.jpg]
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Hoi,
Ja hoor, Prachtig Nederlands Titanium !
Fijne fiets lijkt me en denk dat je daar géén spijt van kan hebben, en als de nieuwe vork geplaatst is met een paar spacers erbij dan draai je gewoon je stuurpen weer om en is ie helemaal af.
De horizon kleurt meer en meer TI tegenwoordig hé óók in Nederland.
Nog veel fijne kmtrs toegewenst
En oh ja, hij lekt een beetje olie zie ik ............
Grtz,
Morel.
Ja hoor, Prachtig Nederlands Titanium !
Fijne fiets lijkt me en denk dat je daar géén spijt van kan hebben, en als de nieuwe vork geplaatst is met een paar spacers erbij dan draai je gewoon je stuurpen weer om en is ie helemaal af.
De horizon kleurt meer en meer TI tegenwoordig hé óók in Nederland.
Nog veel fijne kmtrs toegewenst
En oh ja, hij lekt een beetje olie zie ik ............
Grtz,
Morel.