Tijdritfietsen
Hallo, ik wil graag een tijdritfiets opbouwen. Nu heb ik nog wat spul liggen waarmee ik dit wil doen. Zodoende ben ik van plan een 8 speed derailleur te gebruiken, nu is mijn vraag: Kan ik een 8 speed derailleur en cassette gebruiken met 9 speed tt shifters?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Het valt me steeds weer op dat Leipheimer zo onorthodox op zijn fiets zit... Als je het zo ziet lijkt het of hij een veel te groot frame heeft...
Het gekke is dat hij wel heel kort lijkt te zitten, maar zijn zadel lijkt erg laag te staan. Betekent dit dat hij erg korte benen heeft, of is dit gewoon zijn voorkeur?
Het gekke is dat hij wel heel kort lijkt te zitten, maar zijn zadel lijkt erg laag te staan. Betekent dit dat hij erg korte benen heeft, of is dit gewoon zijn voorkeur?
-
- Forum-lid
Korte beentjes ja
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !
De helm die hij draagt (met de haaienprint) is speciaal op maat gemaakt, dit is overigens bij veel toppers het geval. Daarom moet je als amateur niet altijd je houding aanpassen aan je helm, dit zie je veel gebeuren nl. Als je voor jezelf comfortable zit dan is dat het belangrijkste.
Tevens moeten triatleten na de fietsproef nog in staat zijn te kunnen lopen en het liefst ook in een aardig tempo
Tevens moeten triatleten na de fietsproef nog in staat zijn te kunnen lopen en het liefst ook in een aardig tempo
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wilde jullie deze schoonheid niet onthouden;
Komt van een topic van Slowtwitch, verdomd mooie machine!!
Komt van een topic van Slowtwitch, verdomd mooie machine!!
bidons en nieuwe carbon remgrepen zijn gemonteerd (en achterrem juist gemonteerd ). Nu nog de nieuwe zadelpen en hij is klaar. Op de foto's is de fiets voorzien van trainingswielen. Voor wedstrijden zitten er dus HED.3 in met gele bestikkering
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
@Scighera
Lukt het om die bidon van de zitbuis te halen, zonder dat je de ander raakt?
was al bang dat het niet zo lukken om de bestaande bevestigingspunten te gebruiken.
Met een tie-rap kan het ook. Hoop dat het goed blijft zitten.
Zelf ben ik niet zo te spreken over die Bontrager bidon: hij rammelt een beetje en is lastig los te halen. Gebruik naast deze bidon ook eentje van Profile Design bij het stuur.
Lukt het om die bidon van de zitbuis te halen, zonder dat je de ander raakt?
was al bang dat het niet zo lukken om de bestaande bevestigingspunten te gebruiken.
Met een tie-rap kan het ook. Hoop dat het goed blijft zitten.
Zelf ben ik niet zo te spreken over die Bontrager bidon: hij rammelt een beetje en is lastig los te halen. Gebruik naast deze bidon ook eentje van Profile Design bij het stuur.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
@Wezep
bidon zit nu zo goed vast; zal een keer een close-up maken hoe ik het heb gedaan. Probleem was idd dat de bidongaatjes bij Giant lager zitten dan bijv bij Trek. Ik kan ze los halen zonder de andere te raken
van rammelen heb ik geen last; wel het lastig loskrijgen tijdens het rijden; eens kijken of ik daar wat op kan vinden.
@Furk
Langste die ik doe is een halve. dus dan is 2 bidons geen overbodige luxe.
Uitstraling is idd mooi, net als weggedrag: heerlijk strak en wendbaar
bidon zit nu zo goed vast; zal een keer een close-up maken hoe ik het heb gedaan. Probleem was idd dat de bidongaatjes bij Giant lager zitten dan bijv bij Trek. Ik kan ze los halen zonder de andere te raken
van rammelen heb ik geen last; wel het lastig loskrijgen tijdens het rijden; eens kijken of ik daar wat op kan vinden.
@Furk
Langste die ik doe is een halve. dus dan is 2 bidons geen overbodige luxe.
Uitstraling is idd mooi, net als weggedrag: heerlijk strak en wendbaar
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
-
- Forum-lid
Scighera.
Profile design heeft ook een naar voren "gebogen" exemplaar. De zogenaamde fast forward, waarmee je meer naar voren kunt zitten. Of is het frame al een TT geometrie.
Het gebruik van zo'n zadelpen was de grootste factor in het verkleinen van de weerstand (voor een normale wegfiets) volgens een artikel in het tijdschrift Tour van een paar maanden geleden.
Wellicht een idee?
Profile design heeft ook een naar voren "gebogen" exemplaar. De zogenaamde fast forward, waarmee je meer naar voren kunt zitten. Of is het frame al een TT geometrie.
Het gebruik van zo'n zadelpen was de grootste factor in het verkleinen van de weerstand (voor een normale wegfiets) volgens een artikel in het tijdschrift Tour van een paar maanden geleden.
Wellicht een idee?