Pagina 82 van 106

Re: Lightweights

Geplaatst: 26 aug 2011 16:48
door kxlight
wasbeer2006 schreef:Het maakt natuurlijk niets uit, kwaad kan het niet, maar ik kan me voorstellen dat ze er bv bij een wedstrijd wat van zouden kunnen zeggen (als ze het al zien)
mwoa, dat scheelt toch al gauw 1 a 2 gram...

Re: Lightweights

Geplaatst: 03 sep 2011 23:44
door timo2.0
Welke Ventoux-generaties hebben dezelfde carbon weave als de standards en welke hebben die (in mijn ogen lelijke) afwijkende weave?

Re: Lightweights

Geplaatst: 04 sep 2011 10:02
door csteenbe
timo2.0 schreef:Welke Ventoux-generaties hebben dezelfde carbon weave als de standards en welke hebben die (in mijn ogen lelijke) afwijkende weave?
GEN III ventoux heeft dezelfde look als Standard LW, GEN I en GEN II hebben de in jou ogen lelijke weave.

Re: Lightweights

Geplaatst: 04 sep 2011 10:23
door timo2.0
Thanks!

Re: Lightweights

Geplaatst: 04 sep 2011 14:08
door sharkman113
Niet juist. Gen 1 had bruin zwarte spaken ( kevlar/vectran) en een 12 k structuur
Gen 2 zelfde spaken maar een 3k structuur op de velg
Gen3 heeft kevlar spaken (zwart) en een 12k structuur op de velg

Wel steeds voor de standaard versie.

Re: Lightweights

Geplaatst: 04 sep 2011 14:13
door timo2.0
Als ik nu naar de site van carbonsports surf zie ik iig Ventoux' met een 3K velg.

http://www.lightweight.info/products/ventoux.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lightweights

Geplaatst: 04 sep 2011 14:51
door rene
Volgens mij is het zo gesteld met de wielen:

Gen I

Afbeelding

Gen II

Afbeelding

Gen III

Afbeelding

Re: Lightweights

Geplaatst: 04 sep 2011 16:16
door sharkman113
Casran moet hier wel uitkomst in kunnen bieden. Ik heb gen 1 (een van de eerste setjes en die heeft een fijne carbonstructuur) een jaar later kwam er een set met 3000 K (volgens mij heeft casran die gehad) en daarna kwam de huidige versie. Overigens zou het me niet verbazen als er nog meer versies zijn geweest (voor het rijden maakt het in ieder geval niets uit).

Edit: even opgezocht, ik had het juist eerst 12 dan 3 en nu weer 12......

En gen.3 heeft de fijne struktuur (12k) en die staat ook op de Carbonsports site zover ik kan beoordelen)

Zie ook:

http://www.profilaufrad.de/images/produ ... s/42_0.jpg

Re: Lightweights

Geplaatst: 04 sep 2011 23:34
door jsparie
rafflesia schreef:
wasbeer2006 schreef:Waarom steekt je as van de QR zovel uit? heb je een MTB QR gemonteerd.
Mijn QR steken ook zo'n stukje uit, is dit normaal? Dacht van wel, maar twijfel nu door deze reactie! :)
Deze voorvork heeft vrij dunne padjes zo te zien. Bij een vork met dikkere zal de QR minder ver uitsteken. Beter iets overhouden als tekort komen.... al loop je er dan soms weer tegenaan dat je schroefdraad tekort komt.

Re: Lightweights

Geplaatst: 05 sep 2011 15:19
door xytras
Hoeveel km gaat een remrand eigenlijk mee van de LW en hoe zie je dat deze aan het "gaan" is?

Re: Lightweights

Geplaatst: 05 sep 2011 21:34
door sharkman113
tot 80.000 km en zolang er geen gaten in zitten "gaat" er niets.....

Re: Lightweights

Geplaatst: 06 sep 2011 11:01
door xytras
sharkman113 schreef:tot 80.000 km en zolang er geen gaten in zitten "gaat" er niets.....
:lol: thanks!