Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 26 dec 2015 22:00

Sweety2008 schreef:Maandag of dinsdag ligt eraan hoeveel tijd ik heb wil ik het tot 15 km uitbouwen en daarna tot 20 km.
Op 24 dec. heb ik meer dan 11 km gelopen zonder pauze an een stuk.

Sinds dat ik de trainingsschema's weg heb gegooid gaat het super. Ik loop ook niet met een hartslagmeter omdat ik zelfs wel aanvoel als ik te hoog zit.
Wel heb ik altijd muziek op dit vind ik heel erg fijn.
Van 11 naar 15 en dan 20km ....
What makes the boat go faster?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 26 dec 2015 22:21

@Sweety Ik heb nooit gezegd dat ik niet meer zou lopen. Het probleem is dat ik er niet echt geschikt voor ben. Maar ik doe het alleen maar voor mezelf. Al zou ik anders willen, het is zoals het is, dus loop ik lekker mijn rondjes van 3-5 km een stukje "hard" afgewisseld met stevig doorwandelen.
En als mijn lichaam het even niet meer wil, dan heb ik daar maar naar te luisteren.
Mijn kms kloppen in ieder geval , die worden bepaald door Runkeeper.
Hard zwemmen zit er ook niet meer in, dus die triathlon met TTT aangaan zit er toch al niet in ;)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 26 dec 2015 22:35

Vandaag voor de eerste keer in mijn leven geschaatst. Eerst binnen een paar rondjes met rekje geoefend en later lekker in het zonnetje met 15 graden in een t-shirt buiten geschaatst. Op zich ging het best goed maar die rondjes 30 laag kwamen er nog niet helemaal uit ;) .

Die huurschaatsen waren wel echt verschrikkelijk pijnlijk aan mijn voeten dus ik denk dat ik wel een paar schaatsen moet gaan kopen. Ik had ook medelijden met de gasten van de schaatsverhuur want er kwam toch een zweetlucht uit dat hok. Het zal wel mede door de temperatuur buiten komen.
Campagnolo Ultra Dork

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 26 dec 2015 23:10

Mijn jaarlijkse fietsdoel van 10000 km bereikt.. Nu nog de laatste loodjes voor wat betreft hardlopen. Nog 25 km te gaan tot de 2500e kilometer.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 dec 2015 10:49

Sweety2008 schreef:Maandag of dinsdag ligt eraan hoeveel tijd ik heb wil ik het tot 15 km uitbouwen en daarna tot 20 km.
Met dit tempo van opbouwen ben je zo aan de marathon toe ;)

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 27 dec 2015 11:14

Jans schreef:@Sweety Ik heb nooit gezegd dat ik niet meer zou lopen. Het probleem is dat ik er niet echt geschikt voor ben. Maar ik doe het alleen maar voor mezelf. Al zou ik anders willen, het is zoals het is, dus loop ik lekker mijn rondjes van 3-5 km een stukje "hard" afgewisseld met stevig doorwandelen.
En als mijn lichaam het even niet meer wil, dan heb ik daar maar naar te luisteren.
Mijn kms kloppen in ieder geval , die worden bepaald door Runkeeper.
Hard zwemmen zit er ook niet meer in, dus die triathlon met TTT aangaan zit er toch al niet in ;)
Jans, dat was nou net het hele punt. Ik kan ook niet goed zwemmen, laat staan hard zwemmen...ik was al blij dat ik die 250 meter haalde zonder dregwerk. Verder was de fietsafstand 11 km en het lopen 2.5. Als je dus (net) niet verdrinkt als je 250 meter moet zwemmen kan je al mee doen. Dat is namelijk de hele bedoeling van die mini vrouwen triathlon.
Maar je moet het wel leuk vinden natuurlijk.
Ernie C. schreef:Vandaag voor de eerste keer in mijn leven geschaatst. Eerst binnen een paar rondjes met rekje geoefend en later lekker in het zonnetje met 15 graden in een t-shirt buiten geschaatst. Op zich ging het best goed maar die rondjes 30 laag kwamen er nog niet helemaal uit ;) .
En dat na een keer? Ik heb twee jaar les gehad en ik kan het nog steeds niet. Gewoon schaatsen an sich niet.:(
Veni. Vidi. Fietsie.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 dec 2015 11:41

@TumTumTum Ik begrijp de bedoeling van die minitriathlon, vooral fun. Maar met een omgekeerde schouderprothese kan ik nog zo ongeveer 100m achter elkaar crawlen en mag ik al helemaal geen extra kracht zetten. (Het schijnt al wel een beetje bijzonder te zijn dat ik vrije slag kan zwemmen)
Maar jouw zwemmen is inmiddels wel iets beter neem ik aan?
En vanuit Frankrijk zal ik niet zo snel even naar Nederland komen voor een minitriathlon.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 dec 2015 13:22

TumTumTum schreef:
Ernie C. schreef:Vandaag voor de eerste keer in mijn leven geschaatst. Eerst binnen een paar rondjes met rekje geoefend en later lekker in het zonnetje met 15 graden in een t-shirt buiten geschaatst. Op zich ging het best goed maar die rondjes 30 laag kwamen er nog niet helemaal uit ;) .
En dat na een keer? Ik heb twee jaar les gehad en ik kan het nog steeds niet. Gewoon schaatsen an sich niet.:(
Het schaatsen lukt zeker, alleen is het allemaal nog wel erg houterig maar ik blijf staan en kom vooruit met een redelijke afzet. Zeker als het sneller gaat is het nog wel lastig. Ik zal nog wel een aantal keer moeten oefenen voordat ik mijn dochter van 9 bij kan houden :oops: ;) . Eigenlijk ben ik 30 jaar te laat begonnen. Als zie dat de kleine van 6 zo voor de eerste keer op echte schaatsen het ijs op stapt en begint te schaatsen met één handje op z'n rug...

Het is in ieder geval een activiteit die het hele gezin leuk vindt dus voor herhaling vatbaar!
Campagnolo Ultra Dork

Cube2000
Forum-lid

Cube2000 27 dec 2015 14:43

Heb je met noren of ijshockeyschaatsen geschaatst? Zit namelijk nog wel een behoorlijk verschil tussen die twee. Ik schaats zelf al 6 jaar 2 keer per week en ben nog steeds niet tevreden. Ik kan niet (goed) inzetten en sta naar binnen.
Cannondale

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 27 dec 2015 15:20

Ik heb toen ik een jaar of 7 was een keer in Duitsland met de hele klas in Grefrath geschaatst. Het was een ramp ik ben toen zo hard gevallen en met mijn hoofd op het ijs geknald dat ik een hersenschudding heb opgelopen. Sindsdien ben ik nooit meer gaan schaatsen zo bang ben ik om weer zo hard te vallen. Het ergste was toen mijn lerares zij ik moet me niet zo aanstellen. Pas later toen ik thuis was zijn mijn ouders met mij naar de huisarts gegaan omdat ik bleef overgeven.

Ik heb er nog een trauma van.

Ik houd toch liever bij fietsen en hardlopen.
Ghost Nivolet 6LC

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 dec 2015 16:57

Met ijshockeyschaatsen, noren lijkt mij ook een stuk lastiger. Misschien is dat iets voor de toekomst maar voorlopig blijf ik veilig op de hockeyschaatsen.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 dec 2015 17:57

Ijshockeyschaatsen = krabbelen ;)
Neem op Noren een introductiecursus (vaak starten die weer in januari) en je leert de basis een beetje.
Als het je doel is om ooit tochtjes te doen, dan moet je echt naar Noren.

En on topic: ik zwem tegenwoordig 2x per week, 1750m of 2000m per sessie.
Less is bore

Plaats reactie