Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

gotcha1
Forum-lid

gotcha1 24 mei 2011 18:01

Terug wat verandering gedaan.
Heb een goeie zaak kunnen doen dankzij Jorrit (Tandjes!) van hier op forum
ffwd f6c set zo goed als nieuw voor mooie prijs.
Ook heb ik vanwege 11-28 cassette de berner verwijdert en nu sram red
black edition achterderi met fsa wieltjes.
Voorbladen ook vernieuwd maar vanwege het niet meer kunnen verkrijgen van 38T van fsa k-force light eens de q-rings van rotor laten monteren.
Zelf lijntjes doorgetrokken :D :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 24 mei 2011 22:46

Je had ook dorst zo te zien?......
Niets is wat het lijkt..

buli84
Forum-lid

buli84 28 mei 2011 16:55

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldnt.

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 28 mei 2011 17:29

maurice schreef:Je had ook dorst zo te zien?......

haha ... hier komt ie goed mee weg als jet mij vraagt :)
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

noah
Forum-lid

noah 30 jun 2011 00:17

Ridley koos voor de lancering van de Vacansoleil-DCM Tour de France team om de nieuwe versie van hun Noah FB (Fast Brake) aero racefiets op donderdag te onthullen.

Het was de juiste instelling van een voormalige Formule Een racebaan - Zolder, in België - dat gastheer speelde voor de fiets die het Belgische pro-team zal gebruik maken van juli van dit jaar. De nieuwe fiets bracht drie jaar in ontwikkeling en het frame is vrijwel hetzelfde als de vorige incarnatie.

Fietsen, zoals de Specialized Venge en de Scott Foil hebben verbeteringen in dit door de bovenbuis, zadelpen en balhoofd vormen. De Noah FB heeft al deze, met een paar in het oog springende toevoegingen: split vorken en zitting blijft voor geïntegreerde voor-en achterremmen.

Ridley zegt dat beide gepatenteerde oplossingen zijn voor een aërodynamische probleem, met name de voorste en achterste remklauwen. Door het splitsen van beide, zijn ze in staat geweest om beide remmen te integreren , op dezelfde manier als vele top-end tijdritfietsen, om de luchtweerstand te verminderen. Ridley noemt het "de rem, dat maakt je sneller."

Er zijn vijf voordelen van de geïntegreerde vork, volgens Ridley. Zonder remklauwen, het is meer aërodynamische, er zijn gewichtsbesparing zonder de noodzaak van remklauwen (de frameset weegt minder dan de vorige Noach), betere remprestaties, met minder rem beweging, minder onderhoud en eenvoudig verstelbaar remmen (een hendel op de kabel in de buurt van het stuur stelt u in staat om ze te openen).

Vacansoleil-DCM zal gebruik maken van de FB Noah op vlakke Tour etappes, met de bestaande Helium model voorbehouden aan de bergen. Het volledige team van negen man werd aangekondigd op onthulling van gisteren, en is als volgt: Johnny Hoogerland, Wout Poels, Rob Ruijgh, Lieuwe Westra, Björn Leukemans, Thomas De Gendt, Marco Marcato, Borut Bozic en Romain Feillu.

Bron: Bikeradar.com

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

.

hagi
Forum-lid

hagi 30 jun 2011 21:04

Ziet er goed uit zou alleen graag eens weten hoe dit werkt in de praktijk.
Is iets voor een praktijk test in Fiets.
Storck heeft dit ook en dat werkt in een test van de tour niet fantastich

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 18 jul 2011 15:09

Net eens zitten kijken op de Ridley site, ik vraag me toch af of dit werkelijk wat gaat worden deze manier van remmen?
Het werkt zo'n beetje als V-brakes, maar lijkt me op het eerste gezicht toch vrij kwetsbaar, betere remprestaties, ik betwijfel het het.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

pierre69
Forum-lid

pierre69 28 jul 2011 22:47

Het is er van gekomen de mtb is de deur uit en we gaan van de winter dit fietsje gebruiken.
Heb hem vandaag even op de Holterberg uitgelaten,heerlijk gevoel.

Afbeelding
S-works vvor de kasseien
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud

minipino
Forum-lid

minipino 25 aug 2011 12:23

Na mijn bianchi te hebben verkocht na 4 jaar trouwe dienst wilde ik wat anders. Mijn keuze was al snel op ridley gevallen, mede door de tour. Na een uitgebreide zoekronde met vergelijk naar andere merken, toch een ridley gekocht. Een ridley orion summer 2011 editie. Zeer mooi fietsje vind ik zelf
Afbeelding
En nu maar weer lekker km gaan maken, want dat is de laatste tijd er erg bij ingeschoten

filipkee
Forum-lid

filipkee 07 sep 2011 12:07

Hallo,

Weet er iemand wat de maximun zadelhoogte is bij een ridley noah maat S?

Groeten,
Filip

rikh.
Forum-lid

rikh. 30 sep 2011 22:12

Op Marktplaats ben ik een Ridley Aedon tegen gekomen.
Maar nu heb ik geen idee wat voor een fiets dit is, op het plaatje ziet het er allemaal goed uit.
Maar is een Aedon een beetje fiets voor de wat serieuzere fietser?
Is het een comfortabel frame of juist sportief?
Wat is de geometrie van een 59 cm C-T frame?
Waar stast/stond de Aeron in het programma van Ridley?

Wie kan mij hiermee helpen?

Linkje naar de advertentie: http://link.marktplaats.nl/488373249

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 30 sep 2011 22:59

Gewoon even de verkoper mailen of hij even bovenbuis en balhoofdbuis voor je door wil geven. De ridley website geeft alleen de huidige modellen weer. Het is een redelijk sportieve geometrie ( als je een beetje lang bent en het zadel wat opschroeft ) en je er geen lading spacers onder smijt. Lijkt me een vrij onverwoestbaar alu frame, erg licht zal het niet zijn. Dit frame was in de tijd volgens mij ook geen topmodel bij ridley.

Voor de rest volgens mij gewoon ultegra waar waarschijnlijk niets mis mee is. Op zich geen verkeerd ding.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie