Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 07 sep 2011 19:25

KogaKimera schreef:Hallo allemaal!

Ik ben Harm, 29 jaar, uit het altijd gezellige Brabant. Na een tijdje op een (naar schatting ouder dan ikzelf ben) oude stalen Gazelle te hebben gereden, heb ik mezelf gisteren een nieuwe Koga Kimera Alloy Ultegra cadeau gedaan.

Gisteren alleen nog maar ff kunnen proefrijden en vandaag een lange dag gewerkt. Maar morgen een vrije dag, dus tijd zat om de Koga in te wijden 8-)
Succes met je Koga, Harm.

Ik ben nieuwsgierig, heb je foto's?

rondejong
Forum-lid

rondejong 08 sep 2011 10:37

En jawel, nog een verse racefietser erbij! Erg vers, want nog nooit eerder op een racefiets gezeten dus dat kan nog spannend worden. Voor mij dan.
Ik ben Ron, 46 jaar oud en woonachtig in Leidschendam. Aanstaande zaterdag mag ik mijn nieuwe fiets op gaan halen, een Trek 1.5 (2011-modelletje). Hoe is dat toch allemaal zo gekomen?? Sinds vier jaar fiets ik op een Cube Curve hybride, vaak samen met mijn vriendin een lekker stukkie toeren. En ieder jaar ook de Ride for the Roses. Door die laatste tocht ben ik op het spoor gekomen van de Alpe de Huzes en voor ik het wist, had ik in gezelschap gezegd dat ik die wel eens zou willen doen.......lang verhaal kort: er moest dus een racefiets komen. Zoals ik al schreef, is dit echt mijn eerste racefiets ooit, dus het moest wel financieel gezellig blijven, kan altijd nog beter/duurder/lichter/sneller. Het blijft ook niet bij de fiets alleen, er komen nog schoenen bij, pedalen, helmpie (geen gezicht overigens), fietscomputer en nog wat klein spul. Maar voorlopig ff conditie opbouwen en dan maar eens zien of die Alpe d'Huzes wat is voor mij.

Groeten, Ron

Bar
Forum-lid

Gebruikersavatar Bar 09 sep 2011 20:42

Ik moet er ook maar eens aan geloven om me wat voor te stellen. Net als velen voor mij heb ik het forum opgezocht om wat meer info op te snorren over onderhoud, materiaal etc. Ik heb nog niet zo lang een fiets, ben in het voorjaar begonnen. Daarvoor deed ik al een tijdje RPM in de sportschool, waar ik merkte dat fietsen me wel lag. Daarom zelf een racefiets aangeschaft (Bulls dessert falcon 1 van 2010). Het fietsen buiten beviel me aardig. Op vakantie voor het eerst een paar bergpassen gefietst en een aantal weken terug voor het eerst een toertocht. Dat smaakt naar meer, gezellig met anderen fietsen is nog leuker dan alleen, en je hebt iets om naar toe te trainen.
Wie weet komen we elkaar nog eens tegen ;)

Schmutzi
Forum-lid

Schmutzi 14 sep 2011 13:01

Ook ik ben nieuw hier, heb "mijn" fiets al braaf gepost in het bijbehorende topic. Ben woonachtig in Italie, ik werk in Rome en woon in de bergstreek Abruzzo. Mijn werk is: rondleidingen door Rome verzorgen, op de fiets! Daarmee ben ik vorig jaar begonnen en heb heel wat (langzame....) kilometers afgelegd met heel veel mensen. Ik merkte dat ik redelijk fit werd daardoor (soms maak ik dagen van 9 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds, op de fiets) en wilde het een beetje gaan uitbouwen. Daarom de racefiets van mijn schoonvader, een Viner van minstens 25 jaar oud, nog prima in orde, uit de kelder gepakt en nu rijd ik regelmatig een uur of twee rond in de regio waar ik woon. Helaas, of misschien ook juist niet, is er van lekker ontspannen fietsen niet heel veel sprake, het is heuvel- tot bergachtig hier en vlakke ritjes bestaan nauwelijks, nog maar niet te spreken van fietspaden...Dus dat is telkens lekker aanpoten!

goosman
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar goosman 14 sep 2011 13:14

Mijn werk is: rondleidingen door Rome verzorgen, op de fiets!
Wereldbaan ! ;)
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

Schmutzi
Forum-lid

Schmutzi 14 sep 2011 13:26

goosman schreef:
Mijn werk is: rondleidingen door Rome verzorgen, op de fiets!
Wereldbaan ! ;)
Absoluut!

marck
Forum-lid

marck 16 sep 2011 21:26

Hoi, ook ik wil me hier even voorstellen.

Ik ben Marck ben 49 jaar, en heb het plan opgevat om samen met mijn vrouw volgend jaar mee te doen aan de Alpe DuZes.Aangezien mijn fietservaring nihil is zal het wel flink aanpoten worden om zover te komen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen.

Aangezien ik nog een leek ben op fiets gebied en men mij nog alles wijs kan maken hoop ik op een paar bruikbare tips van jullie ervaren fietsers.
Gr Marck

RobbertRoost
Forum-lid
Contact

RobbertRoost 22 sep 2011 13:59

Ik had al een topic aangemaakt over voeding, maar had dit topic nog niet gezien.

Dus bij deze alsnog mezelf even voorstellen.
Mijn naam is dus zoals mijn gebruikersnaam al zegt, Robbert Roost.
21 jaar en kom uit het mooie Budel-Dorplein. Ben een afgestudeerd Allround DTP'er en grafisch vormgever in opleiding, overigens met mijn laatste jaar bezig.
Ben sinds een paar jaar bezig met wielrennen, zoals bij vele van jullie waarschijnlijk aangestoken door de TdF.
Maar inmiddels ben ik meer van de Giro en kijk ik ook enorm uit naar de film over de ronde van Lombardijen, Il-Lombardia: http://burobraaf.nl/il-lombardia" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik lees overigens sinds kort DE MUUR en de Procycling. Zelf fiets ik op een Colnago Primavera.
Mocht iemand nog vragen hebben of iets over me willen weten, stel ze gerust!

Hopelijk kan ik veel leren, en andere mensen iets bij brengen op dit forum.

Robbert.

avic
Forum-lid

Gebruikersavatar avic 02 okt 2011 22:54

En weer een nieuw lid!

mooi hoeveel fietsers elkaar hier weten te vinden. Ik (we) fietsen al zo'n 20 jaar en sinds vorig jaar fanatiek op de racer. zo fanatiek dat ik volgend jaar de Haute route wil gaan rijden. http://www.hauteroute.org/en/" onclick="window.open(this.href);return false;

trainen dus, veel trainen. en de snelste 50+er worden ;-)

Groet, Bert

cebenz.weblog.nl

Lisanne90
Forum-lid

Gebruikersavatar Lisanne90 05 okt 2011 13:11

Hallo allemaal,

Mijn naam is Lisanne, ben 21 jaar en ben woonachtig in de omgeving Rotterdam.
Ik ben helemaal gek van beach cruiser fietsen en ben op zoek naar andere liefhebbers om gedachten te kunnen wisselen.

Ik heb 2 jaar in Amerika gewoond aan de kust, en daar fietste iedereen op beach cruisers. Nu is die trend overgewaaid naar Nederland, helemaal te gek!

smithers
Forum-lid

smithers 07 okt 2011 14:10

Hi,
Als 2e post even voorstellen, 32 jaar uit Gorkum. Fiets op een alu Ridley met DuraAce7400 set met FSA Gossamer crank, Easton Circuit. Foto volgt nog :)
Fiets een jaar of 3 nu, elk jaar weer wat meer kilometers. Dit jaar voor het eerst aan het klimmen geslagen op Nederlandse heuvels.

norman
Forum-lid

Gebruikersavatar norman 09 okt 2011 12:46

Hallo,

Ik ben Norman, 43 jaar. Ik woon/werk in Soest en ontwerp industriele electronica. Vanaf de middelbare schooltijd fietste ik zo af en toe maar ik ben pas sinds 3 jaar wat fanatieker geworden.
Het begon allemaal met schaatsen op natuurijs in de jaren 80. Om de zomermaanden door te komen ben ik begonnen met fietsen. Eerst heel simpel met een gestripte sportfiets. Daarna een Gazelle met AB-frame (waarmee ik in 1994 werd aangereden, anders had ik deze waarschijnlijk nog gehad). Schaatsen doe ik niet meer sinds ik het verschijnsel zwabbervoet aan den lijve heb moeten ondervinden.

Mijn huidige materiaal:
Mooi weer racefiets: 2009 Bulls Desert Falcon
Slecht weer racefiets: 1994 Koga Miyata Granlux, single speed 52/19, Crud Roadracer Mk2 spatbordjes
Stadsfiets: 1996 Batavus Traversa

Doeg! ^_^

Plaats reactie