Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

rooi1977
Forum-lid

rooi1977 30 mei 2012 15:55

Van mij mogen ze best plakken , zolang ze maar niet op een ATB, hybride of gewone fiets zitten .. als ik mooi gesoigneerd op mijn racer zit :) ! Probeer ze er overigens wel altijd zo snel mogelijk af te rijden . Ik weet niet wat dat is ;)

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 30 mei 2012 16:31

Is er nog verschil tussen een plakker die aanhaakt als ie ingehaald wordt en een plakker die eerst een gat dichtrijdt om dan in het wiel te blijven hangen??? Ik vraag 't maar... ;-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2012 16:34

daniel1975 schreef:Ligt een beetje aan de manier: als ik iemand inhaal en hij pikt aan maakt het mij niet zoveel uit. Maar hard rijden om je in te halen en dan doodleuk in je wiel gaan hangen....bleegh. .
Less is bore

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mei 2012 16:38

kxlight schreef:Is er nog verschil tussen een plakker die aanhaakt als ie ingehaald wordt en een plakker die eerst een gat dichtrijdt om dan in het wiel te blijven hangen???
Briljant! Maar er zijn er ook die staan langs de kant je op te wachten. Vooral bij het bruggetje bij de Rotte bij de A12. Is zo'n hangplek voor vitale bejaarden en daar zit ook wel eens een racefietsert tussen.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 30 mei 2012 16:57

Vanmorgen besloten met een collega een ronde rond de Oosterschelde te rijden. Was heerlijk weer vanuit Vlissingen , langst Middelburg - Arnemuiden - en zo langst het Veerse Meer. Bij Kats naar Noord Beveland , en via Colijnsplaat naar Zierikzee om daar aan de haven een slokje drinken te nemen met een fruit wafeltje. Daarna met de wind op kop ( hier in Zeeland waait het altijd :shock: ) naar Westenschouwen - en over de stormvloed kering. Veel vissers gezien die ook een maaltje wilde vangen zoals geep of zeebaars.

Na de Veerse dam een bakkje koffie genomen bij de plaatselijke strandtent anex frietluik , en dat was heerlijk warm zo'n bakkie troost..... Daarna het laaste stuk met wederom westen wind tegen naar Oostkapelle / Domburg / Westkapelle. Na Zoutelande kreeg mijn collega het nog even op zijn heupen, en trok nog even flink door. Ik vroeg of zijn batterij bijna leeg was , maar dat ontkende hij ( hoe kon het ook anders , hij zat al 100 km in mijn wiel :evil: ) Affin na 110 Km @ 28km/h gem. weer thuis , heerlijk gedouched en dan vannavond nog even naar een vioolconcert van onze jonste dochter kijken. Ze mag optreden met een talentenklas in een groot verzorging/ bejaarden tehuis. Ze heeft er veel zin in , en nu maar hopen dat ondergetekende niet in slaap sukkelt.
Laatst gewijzigd door rene op 30 mei 2012 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 30 mei 2012 17:20

Vandaag op vakantie in de Morvan (Bourgogne) 59 kilometer gefietst met zo'n 1500 hoogtemeters.
Strak blauwe hemel en zo'n 25 graden.
http://connect.garmin.com/activity/183708817

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 mei 2012 20:26

Was redelijk op tijd klaar met werk, dus direct naar huis en op de fiets. Had enkele lokale ronden gepland, omdat ik niet zeker wist of ik of mijn vrouw mijn zoon zou ophalen van de crèche. Ik was net 20 minuten aan het bollen toen mijn vrouw belde: "ik haal 'm op". Prima, dus ik zet koers naar Lauwersoog i.p.v. de lokale ronden. Onderweg enkele D3-blokjes afgewerkt en genoten van de heerlijke rust van onze provincie. Wel wat motregen op m'n knar gekregen maar goed we zijn niet van suiker.

In Lauwersoog afgedraaid naar 't oosten via de defensieweg (wat een kloteweg is dat toch). In Ulrum gaat mijn telefoon weer en ik voel de bui al hangen. Mijn vrouw: "ik ga 't toch niet halen". Ik kijk op mijn Garmin en zie dat ik nog 40 minuten heb om naar Groningen te komen. Dus buitenblad erop en rammen maar. Uiteindelijk om 18:01 bij de crèche voor de deur. Zoon in de draagzak en nog 800 mtr naar huis bollen. Geen sinecure op een racefiets maar goed. Al bij al wel goed voor 90 km met 33,3 km/uur gemiddeld ! En de eerste meters van mijn zoon op een racefiets :D

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 30 mei 2012 22:31

havana schreef:Was redelijk op tijd klaar met werk, dus direct naar huis en op de fiets. Had enkele lokale ronden gepland, omdat ik niet zeker wist of ik of mijn vrouw mijn zoon zou ophalen van de crèche. Ik was net 20 minuten aan het bollen toen mijn vrouw belde: "ik haal 'm op". Prima, dus ik zet koers naar Lauwersoog i.p.v. de lokale ronden. Onderweg enkele D3-blokjes afgewerkt en genoten van de heerlijke rust van onze provincie. Wel wat motregen op m'n knar gekregen maar goed we zijn niet van suiker.

In Lauwersoog afgedraaid naar 't oosten via de defensieweg (wat een kloteweg is dat toch). In Ulrum gaat mijn telefoon weer en ik voel de bui al hangen. Mijn vrouw: "ik ga 't toch niet halen". Ik kijk op mijn Garmin en zie dat ik nog 40 minuten heb om naar Groningen te komen. Dus buitenblad erop en rammen maar. Uiteindelijk om 18:01 bij de crèche voor de deur. Zoon in de draagzak en nog 800 mtr naar huis bollen. Geen sinecure op een racefiets maar goed. Al bij al wel goed voor 90 km met 33,3 km/uur gemiddeld ! En de eerste meters van mijn zoon op een racefiets :D
Moet jij geen examens nakijken dan? :mrgreen: :mrgreen:
Specialized Tarmac Elite Compact

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 30 mei 2012 22:36

@ Havana: gefeliciteerd met zijn eerste rit, zo te horen op wel hele jonge leeftijd.

Rijden om je kind op tijd te halen bij de kinderdag opvang geeft een hele andere dimensie en dynamiek aan het trainen heb ik onlangs ook al gemerkt. Elke keer dat ik dat moet doen kan ik maar gelijk een maximaal training van maken, rustig aandoen heeft geen zin omdat je dan een hele andere druk voelt. Het gevolg is wel dat ik doorgaans meer dan op tijd ben. De vraag is dan alleen welke druk je voelt; plichtsbesef, wederhelften die dat niet waarderen en voor sommige onder ons kinderdagverblijven die moeilijk beginnen te doen met boetes en waarschuwingen maar bij ons in het dorp doen ze gelukkig niet zo moeilijk als het fout gaat ;-).
P.S. had je dan ook geen mazzel met een Noorder wind?
enjoy the ride

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 30 mei 2012 22:56

doompjoe schreef:
steven250 schreef:Heb aan het begin van de avond voor de 4e achtereenvolgende dag op de fiets gezeten. Als het weer het toe laat stap ik morgen ook nog een keer op. Ik wil nog even genieten van de temperaturen rond de 20 voordat deze richting het weekend veranderen
Dat heb ik ook al een tijdje. De laatse (race)fietsloze dag voor mij was hemelvaartsdag. Vandaag valt het weer hard mee, dus straks ook nog maar een ritje doen voordat het morgen echt minder wordt! :D
Ik heb uiteindelijk ook weer een ritje gereden: 62km aan het begin van de avond

Ik kan nu wel merken dat het al de 5e dag was: zware benen. In totaal kom ik nu op 367km/12:55 uur in 5 dagen (De langste daar van was +/- 130km) en dat is voor mij toch best pittig
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 mei 2012 07:59

@ JuulH

HBO Docent, dus geen examens voor mij. Tentamens zijn pas over 2 weken.

@ Cannae

N-wind hielp wel iets, maar er stond eigenlijk nauwelijks wind.... (komt niet vaak voor in Groningen!)

Panic
Forum-lid

Panic 31 mei 2012 08:43

Gisteren na het werk nog even 60km gepeddeld over Voorne-Putten. Altijd weer genieten van de kwaliteit van de fietspaden als ik dat vergelijk met de rest van Zuid-Holland of Zeeland. Heerlijk.
Op de heenweg nog wel windje tegen, op de terugweg een volledig weggevallen wind.
Maar geheel onverwachts toch nog het kort-kort tenue uit de wasmand kunnen vissen, het was heerlijk!

http://connect.garmin.com/activity/183782957

Gesloten