Waarom zou je de boel moeten ontvetten?hugo147 schreef:Heb gisteren voor het eerst de WD-40 BIKE® Degreaser gebruikt, ben er aangenaam verrast van hoe goed die werkt.
http://www.wd40.nl/wd-40-bike/bike-degreaser/
Vandaag geklust aan de fiets
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
Mooi gedaan zo .
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid HC
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Ik heb niet eens een dochter
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Geweldig.chrissiewizzie schreef:
Hij is net 8 en het ging vandaag prima. Mijn dochter was 9 dat ze een racefiets kreeg, dus die baalde vandaag dat ze niet een jaar eerder mocht beginnen
Ik reed vorig jaar de cingle ventoux en tijdens mijn eerste beklimming vanuit Bedoin, passeerde ik een NL die samen met zijn 14jarige dochter aan het klimmen was. Paar minuten mee gefietst en aangeboden om mijn "volgauto" maar even aan te spreken als ze wat eten of drinken wilden hebben. Het was enorm warm die dag en we waren alledrie wat laat van start gegaan.
Uiteraard heb ik ze veel succes gewenst.
Die foto van vrouw en beide kids op de racefiets vind ik super Chris, geniet daar maar van. Is denk ik niet velen gegeven. Mijn vrouw (hardlopen) en ik zijn redelijk sportief en hebben beide een racefiets. Dus wie weet wat de tijd brengt
Slecht weer, wel een vrije dag. Vandaag maar even wat onderhoud gepleegd en voorbereidingen getroffen voor het opbouwen van mijn nieuwe frame.
Bij mijn oude (toekomstig winterfiets) fiets was het duidelijk dat mijn achterlagers deze winter niet overleefd hebben. Gepiep en gekraak klonk er bij de minste voortbeweging. Laatst al eens goed schoongemaakt, maar toch einde verhaal. Vandaag dus alle kogels vervangen, nieuwe conussen er op en een nieuwe body gemonteerd, die was ook wel aan vervanging toe. Na het in elk schroeven kan het wiel weer tijden mee. Al overweeg ik in de loop van het jaar er een 1x11 groep op te gaan monteren, dan heb ik toch nieuwe wielen nodig, want mijn huidige navenset kan geen 11 speed body aan.
Daarna heb ik wat beschermingsstickers op mijn nieuwe frame geplakt en draadjes door het frame heen gehengeld. Morgen komen als het goed is de laatste onderdelen binnen, dan kan ik van het weekend het frame opbouwen.
Bij mijn oude (toekomstig winterfiets) fiets was het duidelijk dat mijn achterlagers deze winter niet overleefd hebben. Gepiep en gekraak klonk er bij de minste voortbeweging. Laatst al eens goed schoongemaakt, maar toch einde verhaal. Vandaag dus alle kogels vervangen, nieuwe conussen er op en een nieuwe body gemonteerd, die was ook wel aan vervanging toe. Na het in elk schroeven kan het wiel weer tijden mee. Al overweeg ik in de loop van het jaar er een 1x11 groep op te gaan monteren, dan heb ik toch nieuwe wielen nodig, want mijn huidige navenset kan geen 11 speed body aan.
Daarna heb ik wat beschermingsstickers op mijn nieuwe frame geplakt en draadjes door het frame heen gehengeld. Morgen komen als het goed is de laatste onderdelen binnen, dan kan ik van het weekend het frame opbouwen.
#HoeMoeilijkKanHetZijn