Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jul 2011 16:39

@marconi, ik denk niet dat het je gaat lukken om ons mee te krijgen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 jul 2011 16:39

Toch wel weer lachen met die Cadel. Wilde niet op de gele BMC variant rijden. Gezien hoe hij dat glas champagne vast hield?
Angst is een slechte raadgever en daar moet hij toch nog wel vanaf. Hij is te gevoelig voor kleine en vaak onbelangrijke dingen. Hij denkt soms echt te veel na.

Zoals ik echter voorheen al zei is Cadel imho de terechte winnaar. Echt niet te geloven hoe slecht Andy die TT reedt zeg en nu had hij nog het geluk dat er slechts 1 individuele TT was. Ik hoor van diverse mensen dat Andy fout heeft gedaan door Contador te volgen naar Alpe D'Huez. Ik neig toch om het daar niet mee eens te zijn. Andy wilde gewoon nog wat minuten pakken op Evans met waarschijnlijk de TT in het vooruitzicht (ja, achteraf praten is altijd makkelijk maar zo zag ik het ook toen Contador/Andy gingen).

Evans is volgens mij nog zo nerveus als ik weet niet wat. Gelukkig voor hem is het droog.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jul 2011 16:49

@zorro, ik las het boek Los over Dennis van der Geest en dat gaat daar wel een beetje over. Wat ik wel boeiend vond was dat die angst, die gaat niet zomaar weg, de kunst zit m erin om er mee om te gaan. En ik denk dat Cadel wel heeft laten zien dat te kunnen. Hij zal altijd wel wat gevoeliger zijn, maar hij heeft deze tour laten zien dat het hem niet meer in de weg hoeft te zitten.

In dat boek stond iets over, dat als je iets eng vind, of geen zin hebt in een wedstrijd dat je dat gewoon erkennen kunt in plaats van het met hardheid tegen te gaan. gewoon hebben die angst en je dan richten op je prestatie.

Wel een mooi boek hoor.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2011 16:52

@ superrose
Ik beweer geen kenner te zijn, al durf ik met zekerheid te stellen dat ik genoeg kennis heb om een renner, ploeg of land niet af te rekenen op getallen.
Wat de raboploeg heeft laten zien getuigt van een mentale flexibiliteit. Het plan gedwongen omgooien is niet niets. Ik heb Maarten mooi zien rijden, Lars ook. Ik denk dat het een moeilijke tour is geweest voor die ploeg. Er zijn in topsport zoveel ingredienten die zorgen voor het goede presteren en dat is zo'n fijne balans. Als die verdwijnt en je zet dan als ploeg alles op alles om een nieuwe balans te maken en zo hopelijk de best mogelijke vorm te pakken, dan ben je mijnsinziens zeer professioneel bezig.
Ik herhaal voor de zoveelste keer: Ik heb het niet alleen over deze TdF maar over de 10of 12 voorgaande vanaf het jaar 2000.Ik zeg ook niet dat die jongens hun uiterste best niet deden maar ze komen internationaal gezien gewoon te kort. Bewijs: Er wordt geen trui gewonnen, amper een etappe gewonnen en ook als ploeg staan ze bijna onderaan in het alg. klassement.

Wat betreft wat Mark over Marianne heeft gezegd, daar kan ik niets mee, ik weet niet wat hij zei. Misschien kan je een link plaatsen naar die post? Wat ik wel weet van het vrouwen startveld dat het wat minder rijk is dan het heren startveld. De verschillen zijn enorm en dan zie je vaak dat er veel dezelfde rensters aan de top staan. Ja zij domineert, ja ze is een goede renster. Maar wat meer concurentie zou wel mogen. Laten we wel wezen in de gemiddelde vrouwenkoers starten er ook zeer veel halve zolen. Als ik volgend jaar met die meiden wil koersen en ik vraag de juiste licentie aan dan zal ik zeker in een aantal dezelfde koersen kunnen starten. dat is de vrouwensport zoals die is. Dat doet niet af aan Marianne, of de andere vrouwen die goed prestaties neerzetten, maar het geeft wel aan dat de top in de mannensport meer concurrentie heeft dan de top in de vrouwensport. Ik denk niet dat we Vos met Gesink kunnen vergelijken op zo'n manier dat haar presteren zijn falen vergroot. dat is toch echt appels met peren vergelijken.
Ik weet niet wie Mark is. Is dat AmClassic Fan ? Mark Who ? Alles is te lezen bij het topic Marianne Vos. Ja, meer concurrentie zou mogen , maar is dat haar schuld? In de klim van de Mortirolo was zij echt hard aan het knokken met die Britse en pas in de afdaling kon zij haar lossen. Dus zij heeft echt wel forse tegenstand.Helaas is dit maar een handjevol meiden. Verder ook hulde voor Lucinda Brand die onlangs 3de werd bij het WK voor dames onder de 23. Om dit allemaal maar te kleineren met de dooddoender dat er weinig concurrentie is vind ik onjuist. In de TdF zit ook maar een handvol echte favorieten elkaar in het haar. Je kan bijna van te voren aangeven wie de 5 grote kanshebbers zijn. De enige die ik er niet bij had staan was Fränk Schleck.
Ik wil Vos niet met Gesink vergelijken maar maakte duidelijk dat toen ik enthousiast reageerde op de prestaties van Vos te horen kreeg dat die prestatie eigenlijk niets voorstelde en toen ik mij afvroeg of Gesink wel goed in conditie aan de TdF was begonnen gezien zijn afstappen tijdens het NK viel er een half peloton forummers over mij heen.

Wat timo zei vond ik heel scherp. De sport is mondiaal geworden. Vroeger waren het de Italianen, Belgen, Fransen, Nderlanders en Spanjaarden die wonnen. Toen reden de Britten, Amerikanen, Aussies etc nog niet echt mee. Over tien jaar gaan de Zuid Afrikane de sport domineren, kan ik je zo vertellen. Dus inderdaad het is niet zozeer dat de Nederlanders zoveel slechter zijn geworden. De concurrentie is groter. Waar vroeger de 190 renners verdeeld waren over de klassieke landen zijn de renners nu van de hele wereld, dat is een simpele rekensom.
Blijft mijn vraag: waarom presteren de Nederlandse renners de laatste 10-12 jaar niets meer in de TdF ? Zo'n klein wielerland is Nederland toch niet.

Ik vind derde in Roubaix erg knap. Met mij vele anderen, ik meen me te herinneren dat Maarten ook hier op het forum bejubeld werd.
En terecht. Maar waar blijven de Nederlandse winnaars van PR ? Ik herinner er mij 2, maar ook dat is heel lang geleden.

Waar ik wel erg om kan lachen in jouw post is dat je meerdere malen de woorden "ik verwachtte" of "ik had verwacht" gebruikt. Ik heb geleerd niet teveel verwachtingen te hebben, vooral als er derden in het spel zijn. Verwachtingen resulteren zo vaak in teleurstelling. Hoop daarintegen is mooi en ik heb goede hoop wat de wielersport betreft. Ik zie dan ook uit naar La Vuelta waar drie Nederlandse ploegen starten.
Ben blij dat er nog iemand lacht om mijn post. :D Tja, de Rabo Bank mag natuurlijk ook niet verwachten dat Gesink beter presteert dan vorig jaar. Nou, ik zal voortaan dan maar hopen gebruiken. Hoop doet leven he? Toen ik nog werkte werd er gewoon van mij verwacht dat ik de gezette "targets" en "objectives" bereikte. Er werd nooit gezegd dat men hoopte dat ik die doelstellingen zou kunnen bereiken. Dat was mijn taak en daaraan moest ik gewoon voldoen. En zo velen met mij! Nou, ik hoop maar dat het weer opknapt! :D
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

stokie
Forum-lid

stokie 24 jul 2011 16:53

de kritiek op andy kwam vooral omdat hij niet mee wilde draaien met contador.

ik houd niet zo van die, in mijn ogen, kleurloze renners als evans. Liever iets flamboyanter en iets meer show dan dit.
Wel verdiende winnaar denk ik.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2011 16:57

superrose schreef:@marconi, ik denk niet dat het je gaat lukken om ons mee te krijgen.
Nee, jullie rijden rondjes om de kerk en daarom weten juillie het allemaal veel beter. :o
Ik ben maar een armzalig toerdertje dus die moet zijn bakkes houden. Voorlopig heb ik nog geen opsomming van JULLIE gezien waarin de prestaties ( 1ste plekken ,gewonnen truien etc) van de Nederlandse renners in de TdF en klassiekers van de laatste 10-12 jaren vermeld zijn. Nou, kan niemand zo'n kort lijstje produceren?

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2011 17:04

rob74 schreef:ik denk dat Marconi pas overtuigd raakt als:
- Gesink de tour wint en de vuelta
- Boom zowel de ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix wint
- Hoogerland de bollentrui wint
- minimaal 2 Nederlanders een tour etappe
- LBL een prooi is voor Hoogerland
- Westra wereldkampioen wordt
- en Kruijswijk Lombardijen wint

En dan nog vraag ik me af of deze lijst genoeg is.
Geef aub nu eens aan welke Nederlandse renners klassiekers hebben gewonnen en welke etappe overwinningen in de TdF behaald hebben de laatste 10-12 jaar!
Die onzin die jij hier neerzet is ook geen antwoord op mijn 10x herhaalde vraag ! Niemand ? :(

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jul 2011 17:04

marconi schreef:@ superrose

...

Wat timo zei vond ik heel scherp. De sport is mondiaal geworden. Vroeger waren het de Italianen, Belgen, Fransen, Nderlanders en Spanjaarden die wonnen. Toen reden de Britten, Amerikanen, Aussies etc nog niet echt mee. Over tien jaar gaan de Zuid Afrikane de sport domineren, kan ik je zo vertellen. Dus inderdaad het is niet zozeer dat de Nederlanders zoveel slechter zijn geworden. De concurrentie is groter. Waar vroeger de 190 renners verdeeld waren over de klassieke landen zijn de renners nu van de hele wereld, dat is een simpele rekensom.
Blijft mijn vraag: waarom presteren de Nederlandse renners de laatste 10-12 jaar niets meer in de TdF ? Zo'n klein wielerland is Nederland toch niet.

...
Ik heb het antwoord gegeven, zoals je ziet. Dat is ook wel een ontwikeling van de laatste tien jaar.

Wat betreft de targets op je werk, heb jij ze altijd helemaal gehaald?
Nooit van je bureaustoel gevallen LOL

En wat betreft dat over het toerdertje, tja dat zijn jouw woorden. Ik ben wel anders naar renners gaan kijken nadat ik er zelf achter kwam wat het is te starten en niet uit te kunnen rijden. Of nadat ik tijdens Alpe D'huZes mijn doel niet kon halen door een aantal redenen. Dat heeft mij perspectief gegeven. Verder, ik noem je geen toerdertje. Ik basseer mijn reactie op hoeveel ik met de sport zelf bezig ben en de vragen die ik stel aan die gasten en wat zij me vertellen. En ik denk dat de gemiddelde Nederlander geen besef heeft van wat een gewone koersje inhoudt, laat staan drie weken tour.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2011 17:11

Om maar weer eens een andere draai aan dit topic te geven: snapt iemand hier waarom er andere ploegen dan HTC achter de kopgroep aan het jagen zijn?? Is die 2e plek in de sprint dan zo belangrijk??
Geef HTC lekker het gewicht van de koers vandaag.
Less is bore

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 jul 2011 17:14

marconi schreef:Geef aub nu eens aan welke Nederlandse renners klassiekers hebben gewonnen en welke etappe overwinningen in de TdF behaald hebben de laatste 10-12 jaar!
Die onzin die jij hier neerzet is ook geen antwoord op mijn 10x herhaalde vraag ! Niemand ? :(
Lees je andere posts wel? Timo poste toch een lijst maar die tellen niet mee omdat het TdF niet was?

Nu zie ik in je laatste post dat je mensen die hier posten gaat vragen naar hun erelijst. Ik zie de relevantie niet met Rabobank in de TdF 2011. En natuurlijk mag je als amateurke wel je mening hebben.

Deze 'discussie is echt een 'road to nowhere'. Kun je mee doorgaan tot aan TdF 2012.

Parijs-Tours: Dekker 2004
Amstel-Gold Race Dekker 2001
Parijs-Roubaix Knaven 2001
Omloop het Nieuwsblad: Langeveld 2010
E3 Harelbeke: De Jongh 2003
Scheldeprijs: Veneberg 2005
Kuurne-Brussel-Kuurne: Sentjens 2003 (toen nog Nederlander) De Jongh 2004 2008 Traksel 2010
Brabantse Pijl: Boogert 2001 2003
Driedaagse De Panne: Posthuma 2008
Ronde van Emilia: Gesink 2009 en 2010
Tirreno-Adriatico: Dekker 2002 Dekker 2006
Ronde van Romandië Dekker 2007
Rund um den Henninger-Turm: 2004 2008

De opsomming is niet compleet maar geeft al een aardig beeld van het Nederlandse wielrennen van de afgelopen tien jaar

Voeg daar nog aan toe voor 2009, 2010 en 2011 nog wat etappezeges in klassieke rittenkoersen aan toe:

1e en 2e etappe en puntenklassment Ronde van Castilië en León (Bos 2010)
Proloog Parijs-Nice (Boom 2010)
5e etappe Ronde van Italië (Weening 2011)
Eindklassement Ronde van België (Boom 2009)
6e etappe Ronde van Zwitserland (Kruijswijk 2011)
15e etappe Ronde van Spanje (Boom 2009)
Ploegentijdrit Tirreno-Adriatico (Rabobank 2011)
Proloog Critérium du Dauphiné (Boom 2011)
Ronde van Baskenland - Winnaar puntenklassement (Tankink 2011)
Ronde van Romandië - Winnaar bergklassement (Ten Dam 2009)
8e etappe Critérium du Dauphiné Libéré (Clement 2009)
3e etappe Critérium du Dauphiné Libéré (Terpstra 2009)
Eindklassement Ruta del Sol (Posthuma 2009)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

stokie
Forum-lid

stokie 24 jul 2011 17:15

lars bak zit voorin.. dus htc hoeft niet. De rest wil in ieder geval nog de kans hebben op de overwinning.. dat hebben ze sowieso niet want de andere sprintploegen hebben niemand voorin

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jul 2011 17:19

Ja dus pas als de kopgroep terug gepakt wordt moet HTC aan het werk, als die niet teruggepakt zou worden (as if) dan pakt zijn ploeggenoot de punten en komt zijn trui niet in gevaar

Gesloten