Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 jun 2015 16:39

hoeveel mailtjes stuurde je inmiddels per dag? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
fijn dat ie er eindelijk aankomt!

POC
Forum-lid

POC 10 jun 2015 18:55

@Bigfloor

Misschien is het idd. wel beter om een complete fiets aan te schaffen. Het feit dat ik toch wel vaak de bergen in wil gaan, is een fiets met schijfremmen voor mijn gevoel wel veiliger.

Ik kan wachten op de modellen van volgend jaar, maar dat is een gok...

Weet iemand wanneer meestal de nieuwe modellen bij Canyon worden verkocht? Begin van het nieuwe jaar of aan het einde van het jaar?

kogelenberg
Forum-lid

kogelenberg 10 jun 2015 18:59

Ik wilde ook perse een fiets met schijfremmen. En een redelijk comfortabele zit. Ik ben uitgekomen op de inflite al 9.0s. En daar ben ik enorm tevreden over. Wat remt dat lekker die schijfremmen. En wat fietst hij ook lekker.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 10 jun 2015 21:36

monsieurpinot schreef:hoeveel mailtjes stuurde je inmiddels per dag? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Netjes elke begin van de week een, dus viel reuze mee ;)
Erg gehouden op mijn enthousiasme en geen klaagzang.

Wel nog gevraagd naar de ontwikkeling wat betreft zelf volg systemen, denken zij wel aan, maar de vorm nog onduidelijk.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 11 jun 2015 06:29

Soap schreef:
monsieurpinot schreef:hoeveel mailtjes stuurde je inmiddels per dag? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Netjes elke begin van de week een, dus viel reuze mee ;)
Erg gehouden op mijn enthousiasme en geen klaagzang.

Wel nog gevraagd naar de ontwikkeling wat betreft zelf volg systemen, denken zij wel aan, maar de vorm nog onduidelijk.
vind het uiteindelijk dan toch wel echt raar dat de bestelling van een hele fiets kan blijven hangen op één cassette. Zal wellicht aan hun inkoopmethode liggen (alleen maar aanschaf hele OEM groepen), maar als je bij welke willekeurige Nederlandse webshop met een paar drukken op de knop de volgende dag een cassette in huis kan hebben, lijkt me dat voor Canyon toch echt ook wel moeten kunnen.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 11 jun 2015 08:07

Ja precies hetgeen mij ook wel echt bevreemd, snap dat als je afwijkt van de bulk/standaard, dat er een extra stap in het proces is. Maar dat hij weken hangt op een cassette, stuurpen, etc..... :oops:
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 11 jun 2015 08:34

monsieurpinot schreef:
vind het uiteindelijk dan toch wel echt raar dat de bestelling van een hele fiets kan blijven hangen op één cassette.
Ho, dat was een sarcastische opmerking van mijn kant ;).

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 11 jun 2015 09:13

RuudRuud schreef:
monsieurpinot schreef:
vind het uiteindelijk dan toch wel echt raar dat de bestelling van een hele fiets kan blijven hangen op één cassette.
Haha, naar welk IBAN nummer kan ik de auteursrechten overmaken?

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 11 jun 2015 09:28

monsieurpinot schreef:
RuudRuud schreef:
monsieurpinot schreef:
Haha, naar welk IBAN nummer kan ik de auteursrechten overmaken?
Je eigen spaarrekening met de naam 'nieuwe fiets'.

Canyon zal toch niet zo in elkaar steken dat ze een levering weken vertragen door een cassette die niet leverbaar is? Wat betreft de kosten kan ik het me voorstellen maar dan neem je contact op met de klant om een voorstel te doen. Nu heb je een klant die aan mails al meer gekost heeft dan een nieuwe cassette ;)

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 11 jun 2015 10:53

RuudRuud schreef: Canyon zal toch niet zo in elkaar steken dat ze een levering weken vertragen door een cassette die niet leverbaar is? Wat betreft de kosten kan ik het me voorstellen maar dan neem je contact op met de klant om een voorstel te doen. Nu heb je een klant die aan mails al meer gekost heeft dan een nieuwe cassette ;)
Kan mij toch weinig anders voorstellen van wel, de fiets stond "op voorraad" en niet met een leverdatum weken/maanden ver weg. Mijn wens was enkel een andere cassette en stuurpen.

Dan lijkt het toch daar mis te gaan, en dat bevestigen ze ook wel in die mail, bij het leveren van die afwijkingen op de standaard. Het zou mij niet verbazen als heel veel vertraging in die hoek te vinden zijn. Prima als je dus al bij bestellen ziet dat levering gepland is ver weg, maar uit voorraad en op eigenlijk minor aanpassingen vertraging is wat knullig?

Plus natuurlijk het meer verkopen dan te kunnen leveren, dat geeft onder andere die verre lever data
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

tjerk1121
Forum-lid

tjerk1121 11 jun 2015 11:17

Ik vind dat Canyon mooie fietsen heeft en ik volg dit topic dan ook met belangstelling, maar vooral omdat ik me afvraag waarom iedereen het toch maar blijft pikken dat je zo ontzettend lang op je fiets moet wachten :?

Aan de andere kant: ga maar eens een nieuwe bank kopen.....blijkbaar is er 1 fabriek in Europa die ze maakt want waarom duurt het anders 12 (!) weken voordat je je bank hebt?

velolove
Forum-lid

velolove 11 jun 2015 11:28

Het halve topic gaat over gezeik over de levertijden. GA TOCH FIETSEN MAN
ooit allemaal op een Scalpel

Plaats reactie