Cervélo
Heb er 11 maanden op moeten wachten maar mijn P2 , maat 61, is net binnen. Je haalt probleemloos de 90 cm. Er zijn weinige tt frames die dit halen en als ze voldoen dan is het balhoofd weer aan de lage kant. Dus volgens mij is dit,samen met P3 en P4, één van de weinige opties als je een tt frame wil. Misschien een nadeel is de levering ervan, er worden blijkbaar maar weinig kaders mt61 gemaakt.
danny
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 22 mei 2008 16:24
R5ca voor een frame van 675gr!
http://www.compositesworld.com/articles ... cing-frame
Is dat echt verantwoord?
http://www.compositesworld.com/articles ... cing-frame
Is dat echt verantwoord?
galileo schreef:Ik heb daar ook vragen bij. Ikzelf weeg dan ook achter in de 80 kg.
Dan vraag ik me toch hoe die lichtgewicht frames zich gedragen in een afdaling, van bv de Mont Ventoux richting Malaucene.
Geen enkel probleem, des te slapper het frame, des te beter je het kan 'zetten' voor een bocht. Het moet natuurlijk niet te slap worden, maar de huidige stijve frames zijn geen voordeel als het gaat om bestuurbaarheid in kritieke situaties.
Als voorbeeld zie ik bv dat ik in een bepaalde bocht met een heuveltje met mijn s3 een sprongetje maak en dat op het zelfde stuk bij mijn veel slappere gazelle 538 frame de wielen gewoon aan de grond blijven.
Bij motorracen en autoracen is de stijfheid van het frame (voor en achter) een parameter die de rijder kan beinvloeden. Op bochtige circuits wordt de stijfheid verlaagd om een betere wegligging te hebben.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Zit er eigenlijk een gewichtslimiet op die R5ca?
Beste forumlezers,
op de bovenstaande vraag over stijfheid en gewichtslimiet van de R5CA is het antwoord heel duidelijk, de R5CA voldoet aan dezelfde normen als de andere R-series modellen van Cervelo en op het gebied van absolute stijfheid overtreft dit frame de andere R-serie modellen zelfs. Het lagere gewicht van de R5CA is dan ook niet het resultaat van het weglaten van materiaal, maar van het optimaliseren van de lay out en gebruikte materialen.
Om die reden heeft de R5CA net als de andere Cervelo modellen dan ook geen gewichtslimiet voor de berijder.
met vriendelijke groet
Veltec Benelux BV
op de bovenstaande vraag over stijfheid en gewichtslimiet van de R5CA is het antwoord heel duidelijk, de R5CA voldoet aan dezelfde normen als de andere R-series modellen van Cervelo en op het gebied van absolute stijfheid overtreft dit frame de andere R-serie modellen zelfs. Het lagere gewicht van de R5CA is dan ook niet het resultaat van het weglaten van materiaal, maar van het optimaliseren van de lay out en gebruikte materialen.
Om die reden heeft de R5CA net als de andere Cervelo modellen dan ook geen gewichtslimiet voor de berijder.
met vriendelijke groet
Veltec Benelux BV