Pagina 811 van 1091

Geplaatst: 31 jan 2011 00:10
door bigm
ik doelde meer op de stuurpen

maar als jij het mooi vind is het goed toch?

smaken verschillen en als je hier je fiets plaats kan je dit soort opmerkingen krijgen ;)

Geplaatst: 31 jan 2011 13:25
door michefwd
Mooie fiets, denk dat een witte 3T stuurpen toch beter had gestaan (kwestie van smaak). Veel rijplezier als het zonnetje dan eindelijk doorkomt.

Geplaatst: 31 jan 2011 23:25
door fizik
Gave fiets. Ik zou me niet storen aan het rode streepje. Doe je dat wel, dan kun je altijd nog kijken of je hem kunt wegpoetsen.

Geplaatst: 01 feb 2011 12:15
door dannycl
Heb er 11 maanden op moeten wachten maar mijn P2 , maat 61, is net binnen. Je haalt probleemloos de 90 cm. Er zijn weinige tt frames die dit halen en als ze voldoen dan is het balhoofd weer aan de lage kant. Dus volgens mij is dit,samen met P3 en P4, één van de weinige opties als je een tt frame wil. Misschien een nadeel is de levering ervan, er worden blijkbaar maar weinig kaders mt61 gemaakt.

Geplaatst: 01 feb 2011 12:24
door amclassic-fan
Voor triathlons kan je met een 61 cm frame rijden, maar daar hoef je niet mee te starten in UCI/Knwu wedstrijden. Je krijgt je extensions nooit binnen de 80 cm van 't bracket.

Geplaatst: 01 feb 2011 17:08
door stefanofly
R5ca voor een frame van 675gr!

http://www.compositesworld.com/articles ... cing-frame

Is dat echt verantwoord?

Geplaatst: 01 feb 2011 21:04
door galileo
Ik heb daar ook vragen bij. Ikzelf weeg dan ook achter in de 80 kg.
Dan vraag ik me toch hoe die lichtgewicht frames zich gedragen in een afdaling, van bv de Mont Ventoux richting Malaucene.

Geplaatst: 01 feb 2011 21:18
door jeroennl
galileo schreef:Ik heb daar ook vragen bij. Ikzelf weeg dan ook achter in de 80 kg.
Dan vraag ik me toch hoe die lichtgewicht frames zich gedragen in een afdaling, van bv de Mont Ventoux richting Malaucene.


Geen enkel probleem, des te slapper het frame, des te beter je het kan 'zetten' voor een bocht. Het moet natuurlijk niet te slap worden, maar de huidige stijve frames zijn geen voordeel als het gaat om bestuurbaarheid in kritieke situaties.

Als voorbeeld zie ik bv dat ik in een bepaalde bocht met een heuveltje met mijn s3 een sprongetje maak en dat op het zelfde stuk bij mijn veel slappere gazelle 538 frame de wielen gewoon aan de grond blijven.

Bij motorracen en autoracen is de stijfheid van het frame (voor en achter) een parameter die de rijder kan beinvloeden. Op bochtige circuits wordt de stijfheid verlaagd om een betere wegligging te hebben.

Geplaatst: 01 feb 2011 22:04
door japiecarbon
Zit er eigenlijk een gewichtslimiet op die R5ca?

Gewichtislimiet R5CA

Geplaatst: 01 feb 2011 22:26
door veltecblx
Beste forumlezers,

op de bovenstaande vraag over stijfheid en gewichtslimiet van de R5CA is het antwoord heel duidelijk, de R5CA voldoet aan dezelfde normen als de andere R-series modellen van Cervelo en op het gebied van absolute stijfheid overtreft dit frame de andere R-serie modellen zelfs. Het lagere gewicht van de R5CA is dan ook niet het resultaat van het weglaten van materiaal, maar van het optimaliseren van de lay out en gebruikte materialen.

Om die reden heeft de R5CA net als de andere Cervelo modellen dan ook geen gewichtslimiet voor de berijder.

met vriendelijke groet
Veltec Benelux BV

Geplaatst: 01 feb 2011 22:35
door bigm
ik kan me niet voorstellen dat dit R5CA frame geen problemen gaat krijgen met mijn gewicht ;)

Geplaatst: 01 feb 2011 22:41
door jaapieo
Veltec maakt overuren?

Het gewichtslemiet begijp ik, de rest "zal wel".
Hoe geweldig en vooruitstrevend een nieuw model is roept natuurlijk iedereen die zijn merk probeert te verkopen.