Hmm, de reactie van Steven de Jongh gisteren op vragen hieromtrent http://nos.nl/video/673215-de-jongh-dap ... skamp.html zei mij gisteren genoeg...Theo V schreef:Zo te lezen had hij dus wel vermoedens maar wist hij niet hoe het echt zat.
Het dopingtopic 2.0
De discussie is achterhaald totdat de betrokkenen de discussie weer relevant maken door zaken te ondertekenen die ze, gezien hun verleden, niet zouden moeten ondertekenen. (zoals Knaaven). Lopen een hoop achterbakse figuren rond bij de huidige ploegen. m.i. is dat laakbaar en de moeite van de discussie waard.ericpeters schreef:Ik vind de hele discussie over epo in het verleden nu toch wel achterhaald: of iemand nu bekend of ontkend, in beide gevallen worden ze niet geloofd. Zelfs als ze bekennen zegt nog iedereen "het zal slechts een gedeelte van de waarheid zijn". Dus wat mij betreft voegt het helemaal niets meer toe.
Ik weet dat er een periode is geweest waarin nagenoeg iedereen flink gebruikte met een middel dat grote voordelen opleverde, en mijn tolerantie voor het blijven herhalen hiervan door de media begint aan zijn eind te raken. De rapportage over TVM heeft als enig doel om zo hoog mogelijke kijkcijfers te scoren en daarom wordt het maar tijdens de tour uitgezonden en niet ergens in november.
Ook nu zullen bijna alle renners in ieder geval alle geoorloofde middelen gebruiken om sneller te rijden maar ook alle nog onbekende nog niet traceerbare middelen die effect hebben zullen deze snel gebruikers vinden. En als ze weer zo eentje vinden dan mogen ze dat van mij rapporteren.
btw wat is er mis met iets maken om kijkcijfers te krijgen of het op een tijdstip/datum uit te zenden wanneer de interesse het grootst is. Lijkt me vrij logisch om dit niet in een kerstnacht uit te zenden zo rond 01:00 - 02:00 s'nachts. Was ook geen hetzerige SBS6-stijl documentaire dus ik zie het probleem niet.
Rabo was zo verdomd hypocriet en vol met leugens toen ze Rasmussen de TdF uit zetten. Ik geloofde Theo de Rooij al meteen niet en nog steeds niet met zijn 'ich habe es nicht gewust'.
Van de hele Rabo ploeg blijft dus echt niets over.
Over Rasmussen gesproken: '‘Hadden ze mijn bloedzakken niet in de Donau leeggegoten, dan was ik een dag voor de rest in Parijs’
Beetje overdreven maar a la. Menig visser zal dan wel de Donau in getrokken zijn door een vis met een stamina van heb ik jou daar
'Voor Rasmussen was het geen grote stap om doping te gebruiken, wel een rationele keuze. ‘De Tour van 1998 was één grote promofilm voor dopinggebruik’, zegt hij. ‘Daar is het wielrennen zijn maagdelijkheid verloren. Mijn gebruik is bijna simultaan begonnen. Niet dat het de schuld is van Festina, ik had het anders ook wel gedaan, maar het toonde de omvang van het probleem.’
‘Het ging voor mij om onvervulde ambities. In 1997 was ik zesde overall in de World Cup mountainbike, en op dat moment kon ik epo niet eens spellen. Een jaar later was ik niet langer competitief. Op training hoorde ik de verhalen over the cures (de behandelingen) van 21-jarige, semi-professionele Italiaanse renners. Toen is mijn frank gevallen: dus zo werkt het hier.’
‘Ik heb nooit wakker gelegen van controles. Ze zeggen dat het meer iq-tests zijn, dan dopingtests, toch? Ik kan niet begrijpen dat die Oostenrijkse biatleten met hun officiële teampakken buiten de bloedkliniek (Humanplasma in Wenen, waar ook Rasmussen zijn transfusies onderging, nvdr.) gingen zitten wachten. En dat ze die bloedzakken dan ook nog eens gingen meenemen in het Olympisch dorp.’
Rasmussen refereert naar de razzia van de Italiaanse carabinieri tijdens de Spelen van Turijn in 2006, met de aanhouding van Walter Mayer, werkzaam voor bloedlabo Humanplasma. ‘Iemand is daar toen in paniek geslagen en heeft de hele voorraad bloedzakken, ook die van mij, in de Donau gegoten. Was dat niet gebeurd, dan was ik een dag eerder dan rest van het peloton in Parijs aangekomen.’
Heeft die Tour met Contador een zoveel betere winnaar gekregen? Ik zou denken van niet?’ - 'Geert Leinders was begaan met de renners, zocht nooit de grenzen op.’ - De voorbije twaalf jaar waren een langgerekt Metallica-concert’ - 'Dat ik geen zelfmoord heb gepleegd heb ik te danken aan mijn zoontje.' Het zijn maar enkele quotes uit het spraakmakende interview dat u volledige kan lezen in onze (digitale) zaterdagkrant.'
Als iemand het volledige interview heeft dan verneem ik dat graag. EPO was er echt wel eerder dan 1998 en bij de TdF overwinningen van ene Indurain zet ik nog steeds grote vraagtekens. Ook die waarheid komt ooit wel boven water.
Van de hele Rabo ploeg blijft dus echt niets over.
Over Rasmussen gesproken: '‘Hadden ze mijn bloedzakken niet in de Donau leeggegoten, dan was ik een dag voor de rest in Parijs’
Beetje overdreven maar a la. Menig visser zal dan wel de Donau in getrokken zijn door een vis met een stamina van heb ik jou daar
'Voor Rasmussen was het geen grote stap om doping te gebruiken, wel een rationele keuze. ‘De Tour van 1998 was één grote promofilm voor dopinggebruik’, zegt hij. ‘Daar is het wielrennen zijn maagdelijkheid verloren. Mijn gebruik is bijna simultaan begonnen. Niet dat het de schuld is van Festina, ik had het anders ook wel gedaan, maar het toonde de omvang van het probleem.’
‘Het ging voor mij om onvervulde ambities. In 1997 was ik zesde overall in de World Cup mountainbike, en op dat moment kon ik epo niet eens spellen. Een jaar later was ik niet langer competitief. Op training hoorde ik de verhalen over the cures (de behandelingen) van 21-jarige, semi-professionele Italiaanse renners. Toen is mijn frank gevallen: dus zo werkt het hier.’
‘Ik heb nooit wakker gelegen van controles. Ze zeggen dat het meer iq-tests zijn, dan dopingtests, toch? Ik kan niet begrijpen dat die Oostenrijkse biatleten met hun officiële teampakken buiten de bloedkliniek (Humanplasma in Wenen, waar ook Rasmussen zijn transfusies onderging, nvdr.) gingen zitten wachten. En dat ze die bloedzakken dan ook nog eens gingen meenemen in het Olympisch dorp.’
Rasmussen refereert naar de razzia van de Italiaanse carabinieri tijdens de Spelen van Turijn in 2006, met de aanhouding van Walter Mayer, werkzaam voor bloedlabo Humanplasma. ‘Iemand is daar toen in paniek geslagen en heeft de hele voorraad bloedzakken, ook die van mij, in de Donau gegoten. Was dat niet gebeurd, dan was ik een dag eerder dan rest van het peloton in Parijs aangekomen.’
Heeft die Tour met Contador een zoveel betere winnaar gekregen? Ik zou denken van niet?’ - 'Geert Leinders was begaan met de renners, zocht nooit de grenzen op.’ - De voorbije twaalf jaar waren een langgerekt Metallica-concert’ - 'Dat ik geen zelfmoord heb gepleegd heb ik te danken aan mijn zoontje.' Het zijn maar enkele quotes uit het spraakmakende interview dat u volledige kan lezen in onze (digitale) zaterdagkrant.'
Als iemand het volledige interview heeft dan verneem ik dat graag. EPO was er echt wel eerder dan 1998 en bij de TdF overwinningen van ene Indurain zet ik nog steeds grote vraagtekens. Ook die waarheid komt ooit wel boven water.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Tour-uitslagen Mentsjov geschrapt
De Russische wielrenner Denis Mentsjov vertrok in mei 2013 min of meer met de stille trom uit het wielerpeloton. Hij voerde knieproblemen aan voor zijn besluit, maar naar nu blijkt had de UCI hem een schorsing opgelegd vanwege onregelmatigheden in zijn biologisch paspoort.
Uit een lijst van de internationale wielrenunie UCI, die via Twitter openbaar werd, blijkt dat de voormalig Rabobank-renner op 9 april 2013 voor twee jaar geschorst werd en dat zijn uitslagen in de Tour van 2009, 2010 en 2012 geschrapt zijn.
Ook Carlos Barredo blijkt al sinds oktober 2012 voor twee jaar geschorst te zijn. De Spanjaard werd destijds al wel door de Raboploeg op non-actief gesteld omdat de UCI een procedure was gestart tegen de renner, eveneens vanwege afwijkingen in zijn bloedpaspoort.
Alberto Contador raakte vanwege dopingperikelen zijn Tourzege van 2010 kwijt. Die kwam toen in handen van de Luxemburger Andy Schleck en Mentsjov schoof door naar de tweede plaats. Omdat dat resultaat nu ook geschrapt is, schuift Gesink door naar de vierde plaats in die Tour.
De Russische wielrenner Denis Mentsjov vertrok in mei 2013 min of meer met de stille trom uit het wielerpeloton. Hij voerde knieproblemen aan voor zijn besluit, maar naar nu blijkt had de UCI hem een schorsing opgelegd vanwege onregelmatigheden in zijn biologisch paspoort.
Uit een lijst van de internationale wielrenunie UCI, die via Twitter openbaar werd, blijkt dat de voormalig Rabobank-renner op 9 april 2013 voor twee jaar geschorst werd en dat zijn uitslagen in de Tour van 2009, 2010 en 2012 geschrapt zijn.
Ook Carlos Barredo blijkt al sinds oktober 2012 voor twee jaar geschorst te zijn. De Spanjaard werd destijds al wel door de Raboploeg op non-actief gesteld omdat de UCI een procedure was gestart tegen de renner, eveneens vanwege afwijkingen in zijn bloedpaspoort.
Alberto Contador raakte vanwege dopingperikelen zijn Tourzege van 2010 kwijt. Die kwam toen in handen van de Luxemburger Andy Schleck en Mentsjov schoof door naar de tweede plaats. Omdat dat resultaat nu ook geschrapt is, schuift Gesink door naar de vierde plaats in die Tour.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Hij zegt ook niet dat er voor 1998 geen EPO was, hij stelt dat hij er voor dat jaar nog niet van had gehoord. Indurain werd al sinds de Tour de l'Avenir van 1986 begeleid door dokter Francesco Conconi, de grondlegger van het epo gebruik door wielrenners en de leermeester van Michele Ferrari and Luigi Cecchini.Zorro schreef:EPO was er echt wel eerder dan 1998 en bij de TdF overwinningen van ene Indurain zet ik nog steeds grote vraagtekens. Ook die waarheid komt ooit wel boven water.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Klopt maar Rasmussen lijkt zoiets toch te impliceren als hij zegt:timo2.0 schreef:Hij zegt ook niet dat er voor 1998 geen EPO was, hij stelt dat hij er voor dat jaar nog niet van had gehoord. Indurain werd al sinds de Tour de l'Avenir van 1986 begeleid door dokter Francesco Conconi, de grondlegger van het epo gebruik door wielrenners en de leermeester van Michele Ferrari and Luigi Cecchini.Zorro schreef:EPO was er echt wel eerder dan 1998 en bij de TdF overwinningen van ene Indurain zet ik nog steeds grote vraagtekens. Ook die waarheid komt ooit wel boven water.
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Nee, dat lijkt hij helemaal niet te impliceren. Wat hij wel duidelijk maakt is dat een jonge mountainbiker uit Denemarken nog nooit van EPO had gehoord op een moment dat de profrenners op de weg dat al jaren gebruikten. In 1997 was hij schoon nog 6e in de eindstand van world cup ATB een jaar later kon hij schoon niet meer meekomen met de rest. Op trainingen (hij was toen nog steeds mountainbiker, Rasmussen vertrok pas in 2001 als stagiair naar CSC), kreeg hij via verhalen door wat EPO is en de Tour van 1998 was voor hem het bewijs dat EPO het grote verschil maakte en dus ging hij ook gebruiken.
fietsen doe ik net als een prof,
Alles wat ik in dit korte stukje lees staat iig ook al in Rasmussen z'n boek Gele Koorts.Zorro schreef: Over Rasmussen gesproken: '‘Hadden ze mijn bloedzakken niet in de Donau leeggegoten, dan was ik een dag voor de rest in Parijs’
[...]
Als iemand het volledige interview heeft dan verneem ik dat graag.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik ben gestopt met dat soort boeken te kopen (ik heb er nogal wat) al moet ik wel bekennen dat ik diverse ook al diverse keren gelzen heb.
Eens kijken of ik Gele Koorts voor een prikkie op de kop kan tikken.
Eens kijken of ik Gele Koorts voor een prikkie op de kop kan tikken.
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Jonathan Tiernan-Locke is door Team Sky ontslagen als gevolg van zijn schorsing voor twee jaar vanwege afwijkingen in zijn biologisch paspoort.
De 29-jarige renner werd donderdag met onmiddellijke ingang op straat gezet na de bekendmaking van zijn verbanning tot 1 januari 2016, meldt Team Sky. Tiernan-Locke stond al geruime tijd op non-actief.
"Hoewel er geen twijfels bestaan over zijn periode bij ons, betekent zijn dopinggebruik – dat heeft plaatsgevonden voordat hij zich bij ons voegde – dat er geen plaats voor hem is in ons team."
"Wij keuren doping zoals algemeen bekend is af en onze beslissing om hem te ontslaan is de onvermijdelijke uitkomst van zijn overtreding", verklaart ploegbaas Sir Dave Brailsford. "Wij zijn een team dat schoon traint, koerst en wint."
De internationale wielerunie UCI concludeerde in december dat de Engelsman zich in december 2012 schuldig had gemaakt aan dopinggebruik en droeg de zaak over aan de Britse wielerbond. De ronderenner stond destijds onder contract bij Endura Racing.
Tiernan-Locke werd afgelopen september al door de UCI ondervraagd over verdachte bloedwaarden en meldde zich daarop af voor de WK in Florence. Hij voerde toen een vormdip als reden aan.
Palmares
De Engelse coureur schreef in zijn carrière onder meer de Ronde van de Middellandse Zee, de Ronde van de Haut-Var, de Ronde van de Elzas en de Ronde van Groot-Brittannië op zijn naam. Die laatste eindzege (2012) is hem en passant afgenomen.
De 29-jarige renner werd donderdag met onmiddellijke ingang op straat gezet na de bekendmaking van zijn verbanning tot 1 januari 2016, meldt Team Sky. Tiernan-Locke stond al geruime tijd op non-actief.
"Hoewel er geen twijfels bestaan over zijn periode bij ons, betekent zijn dopinggebruik – dat heeft plaatsgevonden voordat hij zich bij ons voegde – dat er geen plaats voor hem is in ons team."
"Wij keuren doping zoals algemeen bekend is af en onze beslissing om hem te ontslaan is de onvermijdelijke uitkomst van zijn overtreding", verklaart ploegbaas Sir Dave Brailsford. "Wij zijn een team dat schoon traint, koerst en wint."
De internationale wielerunie UCI concludeerde in december dat de Engelsman zich in december 2012 schuldig had gemaakt aan dopinggebruik en droeg de zaak over aan de Britse wielerbond. De ronderenner stond destijds onder contract bij Endura Racing.
Tiernan-Locke werd afgelopen september al door de UCI ondervraagd over verdachte bloedwaarden en meldde zich daarop af voor de WK in Florence. Hij voerde toen een vormdip als reden aan.
Palmares
De Engelse coureur schreef in zijn carrière onder meer de Ronde van de Middellandse Zee, de Ronde van de Haut-Var, de Ronde van de Elzas en de Ronde van Groot-Brittannië op zijn naam. Die laatste eindzege (2012) is hem en passant afgenomen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/