Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 17 jul 2014 19:23

Uit een eerder geplaatst bericht op het internet uit 2013.

Het wereldwijde antidopingagentschap WADA legt met ingang van 1 januari 2015 langere schorsingen van 4 jaar op aan sporters die zich hebben bezondigd aan zware dopingmisstanden. Het antidopingbureau heeft vrijdag in Johannesburg, op de laatste dag van de internationale dopingconferentie, de nieuwe mondiale dopingcode bekrachtigd waarin die maatregel is uitgewerkt.

Als het echt 4 jaar wordt in 2015.... is het natuurlijk voor velen over en sluiten.
nu is het 2 jaar en vaak na een paar maanden wordt de schorsing uitgesproken en dan is het vaak nog anderhalf jaar uitzitten.Kortom:dat is nog goed te overzien.4 jaar is de "doodsteek" voor de dopingnemende sporter.


Gaat dit nu echt door? en telt het dan ook voor het wielrennen?

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 17 jul 2014 21:48

loos schreef:En hoe zit het nou met Luis Leon?
Ah, daar is ie weer! Hij gaat naar Astana, hoe kon het ook anders. We zullen vast nog van hem horen als hij bij Vino in de leer gaat. :oops:
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5804
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 jul 2014 23:34

codex schreef:Uit een eerder geplaatst bericht op het internet uit 2013.

Het wereldwijde antidopingagentschap WADA legt met ingang van 1 januari 2015 langere schorsingen van 4 jaar op aan sporters die zich hebben bezondigd aan zware dopingmisstanden. Het antidopingbureau heeft vrijdag in Johannesburg, op de laatste dag van de internationale dopingconferentie, de nieuwe mondiale dopingcode bekrachtigd waarin die maatregel is uitgewerkt.

Als het echt 4 jaar wordt in 2015.... is het natuurlijk voor velen over en sluiten.
nu is het 2 jaar en vaak na een paar maanden wordt de schorsing uitgesproken en dan is het vaak nog anderhalf jaar uitzitten.Kortom:dat is nog goed te overzien.4 jaar is de "doodsteek" voor de dopingnemende sporter.

Gaat dit nu echt door? en telt het dan ook voor het wielrennen?
Doping? Een groot algemeen woord voor 0,000000000001 gr aspirine bvb en tientallen amupes epo , aicar e.d.
Ik hoop dat ze nu toch eens rekening houden met de verschillende gradaties van doping en de bijhorende strafffen
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 18 jul 2014 17:16

Hoe Nibali vandaag wegsprong: bestaat dat?
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 18 jul 2014 17:22

Ik geloof het alleen als morgen die man met de hamer komt
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Medicbiker
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:13

Medicbiker 18 jul 2014 18:13

Ik hoop, maar heb grote vrees ... Nibali steekt er wel heel veel boven uit. Maar laat het aub gewoon echt zijn vorm en kracht zijn en niet de middelen ...

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 18 jul 2014 18:18

Steekt uit boven König en Majka? Of boven Bardet en een semi-ronderenner als Valverde? Tja... :roll:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2014 18:24

Dus er zijn maar 3 echte ronderenners volgens jou?

De historie van het wielrennen, de ploegleider en de overmacht doen mij helaas met een veel te grote twijfel kijken. Best jammer :(
Less is bore

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 18 jul 2014 18:39

Nee, maar wel 3 (nu dus minus 2, helaas) die erboven uitsteken (en dan nog enkele grote afwezigen natuurlijk); de spoeling lijkt verder eerder dun. Twijfelen is één ding (doe ik ook hoor; is altijd veiliger), iemand bij voorbaat beschuldigen een ander...
Twijfel is altijd gegrond; van de beschuldigingen kunnen we tot nader order alleen maar hopen dat ze dat niet zijn. Maar dat Vinokourov een fouterd is, dat staat buiten kijf! :evil:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 18 jul 2014 20:06

Tsja.......

Westra rijdt een niveau hoger dan bij vacansoleil, Aru reed verdomd hard in de Giro en Nibali wint de tour :-/
Overigens vind ik Nibali een leuke renner om naar te kijken dus ik hoop dat ik ongelijk heb maar vrees van niet.

Hoorde deze week trouwens een radio interview met tom Domoulin en daar werd de vraag gesteld of hij vond dat de het terecht was dat Armstrong zijn tourzeges heeft moeten inleveren. Hij twijfelde erg over het antwoord maar gaf aan dat het toch terecht was.

Naar mijn idee moeten ze dopingzondaars niet alleen hun overwinning maar ook het daarbij horende geld afpakken. Als ik enig talent had en nu in de tour zou rijden dan zou ik ook nog gewoon pakken (mits de kans op gepakt te worden klein is). Alleen de iconen kunnen later ook nog leven van de sport (zie bv Boogerd).

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 18 jul 2014 21:09

Wattages zijn nog niet echt alien, maar je zou zeggen dat hij wel wat harder kan.

Ik vond het wel een geweldige free for all... in geen jaren zo iets gezien. Ik vond 2011 met Cadel al een spektakel met aanvallen in de afzink etc. maar dit jaar wordt er ook binnen de top tien snoeihard gevochten.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5804
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 jul 2014 17:59

Tourrenners krijgen vandaag allemaal afname van bloed voor controles van de UCI.

bron: HLN.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie