Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 11 jun 2015 17:18

Vince! schreef:
Soap schreef:
Ernie C. schreef:Ligt eraan wat je als de concurrentie ziet. Bij veel merken zijn de meest gewilde 2015 modellen/maten gewoon al op...
Enkele modellen en maten hebben die status bij Canyon ook bereikt ondertussen.

Moet ook wel, de nieuwe modellen komen er aan vlak voor de Tour.
Werkelijk ? Ik was van plan om deze maand nog een Canyon aan te schaffen.
Gaat dit dan om een Endurace?
Toen ik laatst keek op de website was iig van de CF de levertijdentabel al een grote gatenkaas. Hopen dat je maatje er nog tussen zit dan! Zelf had ik in februari geen weekje later moeten bestellen, toen stond deze al vrij snel op 'uitverkocht'.
Hopelijk wordt de kleurstelling van de Endurace reeks aangepakt, deze kan toch heel wat beter vind ik tov de concurrenten.
Nounounou... zooo jammer he :(

Gebruikersavatar
hetfietsertje1958
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
Locatie: BabCity
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 11 jun 2015 20:12

Heb in september 2013 mijn aeroad in de ausverkauf kunnen kopen. Binnen een week in huis en met iets van €300.- korting. Tja, je moet dan wel de mazzel hebben dat je gewenste model er tussen zit en ook nog eens in de juiste maat. Ik was in elk geval mega-happy.
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 11 jun 2015 20:56

materialist schreef:Zijn de levertijden bij de concurrentie echt anders?
Het gaat er om dat ze de opgegeven levertijden niet waar kunnen maken toch?

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 11 jun 2015 22:26

Vraagje,

Op mijn 2 maanden ultimate slx met ai70 balhoofd blijf ik lichte speling houden ondanks het volgen van alle instructies. Ook mijn fietsenmaker heeft er naar gekeken en geeft aan dat deze niet strakker vastgezet kan worden.
Kunnen er ook andere type's/merken in? De vorkbuis is vrij dik namelijk.
Canyon Ultimate SLX

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 12 jun 2015 09:26

koos1978 schreef:
materialist schreef:Zijn de levertijden bij de concurrentie echt anders?
Het gaat er om dat ze de opgegeven levertijden niet waar kunnen maken toch?
Ja en daarna het doorschuiven zonder duidelijke leverdatum te kunnen geven.
Het geeft een dermate hoge mate van onzekerheid wanneer je vaak al betaalde order geleverd wordt en dat is natuurlijk gewoon niet netjes.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 12 jun 2015 09:44

Een beetje fietser heeft meerdere fietsen. Maar ik begrijp dat nog niet iedereen zover is
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
hetfietsertje1958
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
Locatie: BabCity
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 12 jun 2015 10:18

Niet elke fietser is kapitaalkrachtig genoeg om negen kinderen te onderhouden :-)
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 12 jun 2015 10:26

velolove schreef:Een beetje fietser heeft meerdere fietsen. Maar ik begrijp dat nog niet iedereen zover is
LOL...

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 12 jun 2015 10:39

Heeft er nog iemand foto's en goede verhalen over en van zijn canyon
Het is idd wel zo dat dit topic de "slecht nieuws show" aan het worden is

Ikzelf heb al 5 canyons mogen kopen, telkens met kleine wachttijden , en 2x zelfs terplaatse meegenomen.
Misschien moeten de kandidaat-kopers een beetje korter op de bal spelen, en sneller beslissen en tot aankoop overgaan ( lees: ruim voor het begin vh seizoen )
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

meuk
Forum-lid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 12 jun 2015 10:49

2 canyon's gehad, beide middels een crash total loss. De laatste een paar weken geleden. Nieuw frame in bestelling (hopelijk over 2 weken binnen). Helaas net buiten crash replacement, maar wel korting middels gratis overzetten groepset naar nieuw frame, geen verzendkosten en schaderapport gratis. Verder goed en snel contact met Canyon NL. Top dus!

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 12 jun 2015 11:22

brekson schreef:Heeft er nog iemand foto's en goede verhalen over en van zijn canyon
Het is idd wel zo dat dit topic de "slecht nieuws show" aan het worden is

Ikzelf heb al 5 canyons mogen kopen, telkens met kleine wachttijden , en 2x zelfs terplaatse meegenomen.
2 Canyons

#1 zelf proefgereden en meegenomen in de doos, mooie showroom, zeer goed geholpen, fijne sfeer. Erg leuk om daar alle fietsen te zien. Kan het iedereen aanraden die 'in de buurt van' Koblenz woont.

#2 Online besteld en akkoord gegaan met een erg lange levertijd. Volgens de afgesproken levertijd geleverd. In eerste instantie reacties op schadeafhandeling waar de honden geen brood van lusten, maar wel erg tevreden over de fiets zelf.

Kortom, over de fietsen méér dan tevreden en van levertijden ook geen valse verwachtingen gehad.

Zou ik er nog een kopen? Ik vrees van wel, voor het geld wat je uitgeeft krijg je nergens anders een fiets met dusdanige specificaties/testuitslagen.
(waarbij eigen ervaring natuurlijk boven testuitslagen gaan, maar het zegt wel íets)

Misschien moeten de kandidaat-kopers een beetje korter op de bal spelen, en sneller beslissen en tot aankoop overgaan ( lees: ruim voor het begin vh seizoen )
Wellicht is het handig een 'Canyon-bestel-handleiding' te maken voor aan de start van dit topic :mrgreen:

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 12 jun 2015 12:01

Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Plaats reactie