Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39518
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jul 2014 13:08

Dit zegt het toch allemaal... Gezellig om langs de baan een drankje te doen, maar met sport heeft het weinig te maken.

Uitslag Profronde van Wateringen 2013:
Johnny Hoogerland (Ned - Vacansoleil)
Laurens ten Dam (Ned - Belkin)
Marcel Kittel (Dui - Argois Oil)
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4994
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 30 jul 2014 13:14

Dinsdagavond in het sportjournaal (rond 22:45) werd op niet al te subtiele wijze al gehint op de uitslag, terwijl het criterium nog bezig was.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 30 jul 2014 14:15

JPAR schreef:Ok, zo was mijn reactie van sorry ook niet bedoeld. Doelde erop dat ik iets aannam wat klaarblijkelijk niet zo is. Ik ben zeker niet bang om op iemand zijn tenen te trappen :D

Ik weet niet wie er allemaal rijden, maar zal ongeveer zoiets zijn:

1. Nibali
2. Weening of Westra
3. Iemand waarvan ik niet weet wie er rijdt :lol: :lol:
QFT

We zullen zien.

:)
:winkthumb:

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 30 jul 2014 14:35

Een na-Tours criterium is toch gewoon bedoeld als het zien van de profs in actie? In principe kijk je naar een intervaltraining/tempotraining van de tourmannen aangevuld met wat locale conti mannen.

De echte wedstrijden kun je mooi thuis op de bank kijken en dan bij deze criteriums zie je ze eens in het echt.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 30 jul 2014 16:27

Le Monde zet Astana in het verdachtenhoekje mbt het gerecycelde verleden. Natuurlijk is er een "niet zo" verborgen agenda: de Fransen waren natuurlijk fantatisch en volledig onverdacht! :)

http://www.lemonde.fr/tour-de-france/ar ... 16918.html

Wat wel interessant is, is weer een aantal namen dat mag figureren binnen deze equipe:
Le Kazakh a promu son compatriote Dimitriy Fofonov et engagé l’Italien Stefano Zanini comme directeurs sportifs. Le premier a été contrôlé positif lors du Tour 2008. Le second figure sur la liste noire des coureurs du Tour 1998 « positifs » à l’EPO, exhumée juste après l’arrivée de la Grande Boucle 2013 par la commission d’enquête sénatoriale sur l’efficacité de la lutte contre le dopage. Ce n’est pas tout : Raquel Ortolano, le médecin d’Astana, a été entendue comme témoin, en février 2013, au tribunal pénal de Madrid, dans le cadre du procès de l’opération Puerto : elle officiait en effet dans les rangs de Liberty Seguros quand les protégés de Manolo Saiz consultaient le bon docteur Fuentes.
Vrij vertaald staat er:
Vino heeft Fofonov en Zanini als DS aangenomen: de eerste [Fofonov]was positief in de Tour 2008 op EPO gestest. De tweede [Zanini] stond op de zwarte lijst van renners die positief waren op EPO, weer opgedoken in de Tour van 2013 juist na de (Franse?) senaatscomissie mbt de Enquete over "Effectiviteit van dopingcontrole". Maar dat is nog niet alles want zo is er ook Raquel Ortolano, de arts van Astana. Zij is in februari 2013 als getuige gehoord in de zaak Operacion Puerto. In effect vertegenwoordige zij de beschermde Manolo Saiz bij Liberty Seguros [ja die van Piepoli, Cobo, Ricco...] wanneer hij [Manolo Saiz] contact had met de goede "Dottore" Ferrari.

In de alinea eronder wordt ook Martinelli aangehaald die miraculeus aan een oproep van de rechtbank in Padua ontloopt. Overigens met zijn voormalige collega's bij Lampre. Dit alles ondanks dat de Italiaanse politie in 2008 een georganiseerd netwerk oprolde mbt EPO, anabolen en hormonen die gebruikt werden tijdens de trainingen onder leiding van Martinelli.

Hoe kan Astana nou met een strakgestreken gezicht zeggen: bij ons is alles koek en ei! Allemaal mensen van onberispelijk en onbesproken gedrag :)

Of zoals Le Monde eindigd met de quote van Nibali zelf:
"Tout ça, c’est du passé". Dat is allemaal verleden tijd.
Yeah right.....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 30 jul 2014 17:15

Mijn post was idd ironisch bedoeld, ik ga daar geen smileys bij zetten, dan heb ik tenminste nog wat te lachen indien er mensen zijn die het niet door hebben.

Dat gezegd, ik weet een geval van de Ridderronde (profronde Maastricht) waarbij een vriendin van mij letterlijk zei: "puntje puntje puntje" (haar vriendje op dat moment en een profrenner) mag vanavond winnen, hij won normaal nooit wat maar was uit de buurt.
Wat gebeurde: hij won. Dat was niet geheel onverwacht maar wel onverwacht was dat hij een dag daarna zijn overwinning kwijt was omdat hij op doping betrapt was.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39518
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jul 2014 18:34

Goh, wie zou dat nou zijn :D :D
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5984
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 30 jul 2014 18:39

Geen idee, vertel.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 30 jul 2014 21:21

Ik moest denken aan een zekere wiskundeleraar, maar dat blijkt niet te kloppen ;-) In het betreffende jaar (2005) kwam Tankink volgens mij als eerste over de finish.
t.a.f.k.a.e.h.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 30 jul 2014 21:41

Ben nu ook wel benieuwd...
:winkthumb:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39518
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jul 2014 21:44

Lol, ik dacht ook die schoolmeester. Is die niet gewoon geschrapt?
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 30 jul 2014 21:48

Nee, want er staat een foto van een juigende Tankink op de site.
Afbeelding

Plaats reactie